Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Forelsket, men aldri møtt.

Gjest Guest_Santa_*

Anbefalte innlegg

Bare starte med en ting. At hu elsker deg. Det er et sterkt ord som jeg dessverre er for ivrig til å bruke selv, men skjønner fullt ut at det brukes når man er villt forelska og får et følelsesladd kick. Støtter det folk sier om å møte henne nærme hu. Ikke la være den som reiser. Vær så nærme at hvis hu sier nei så er det bare å droppe hu. Står du 5 minutter unna huset hennes og det er avtalt så bør hu være klar for det!

Angående forelska i noen over internett. Har selv blitt forelska i noen over internett. Men siden man ikke har møtt dem så kjenner man ikke personen så godt som man burde. Derfor liker jeg å si at man blir forelska i tanken bestående av hvordan du oppfatter hvordan jenta/gutten er. Mange som ikke skjønner den, men min forklaring på fenomenet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hun sier at hun elske meg, og at jeg er hennes alt..Det tror jeg er veldig sant.

What he said??

Den der var litt vel drøy, ordet å elske noen må ikke missbrukes og hvor gamle er dere?

Hvorfor treffes ikke dere bare halvveis på veien? Avtale et sted der det er lettes for henne å møte opp, da det høres ut til at du ikke har noen problemer med å komme deg dit du skal:)

Lenke til kommentar
Angående forelska i noen over internett. Har selv blitt forelska i noen over internett. Men siden man ikke har møtt dem så kjenner man ikke personen så godt som man burde. Derfor liker jeg å si at man blir forelska i tanken bestående av hvordan du oppfatter hvordan jenta/gutten er. Mange som ikke skjønner den, men min forklaring på fenomenet.

Men da blir man jo forelsket i ett bilde av hvordan man ser for seg personen. Det er det jeg ikke skjønner helt. En jeg kjenner ble sååå betatt av ei han pratet med på nettet. Og så bestemte de seg for å møtes i virkeligheten. Vel, bildet av henne stemte ikke helt. Hun var trill rund og hadde en helt annen personlighet enn hva han hadde sett for seg. Det ble med det møtet.

Lenke til kommentar

Men da blir man jo forelsket i ett bilde av hvordan man ser for seg personen. Det er det jeg ikke skjønner helt. En jeg kjenner ble sååå betatt av ei han pratet med på nettet. Og så bestemte de seg for å møtes i virkeligheten. Vel, bildet av henne stemte ikke helt. Hun var trill rund og hadde en helt annen personlighet enn hva han hadde sett for seg. Det ble med det møtet.

Det er vel ikke så mange som blir forelsket i et utseende?

Jeg blir bare forelsket i personligheter.

:)

Lenke til kommentar

Poenget mitt var at han hadde dannet seg sitt eget bilde av henne utifra bilder hun hadde sendt han. Han ble forelsket i jenta han så for seg, da de møttes stemte hun ikke overens med det bildet. Skjønner du? :)

Lenke til kommentar

Poenget mitt var at han hadde dannet seg sitt eget bilde av henne utifra bilder hun hadde sendt han. Han ble forelsket i jenta han så for seg, da de møttes stemte hun ikke overens med det bildet. Skjønner du? :)

Det er enda mulig dog ;)

Lenke til kommentar

@ trådstarter: jeg hadde blitt veldig skeptisk til hele dama hvis jeghadde vært deg.

@ Mirann: etterhvert som jeg blitt skjeggete og gammel har det tatt lenger og lenger tid før jeg har sagt jeg har vært forelsket i noen. jeg tror det er veldig vanlig (spesielt blandt yngre) å blande sammen det å være betatt og det å virkelig elske noen. hvis jeg ikke husker helt feil teller det du sier cirka 30% av en samtale. de resterende prosentene går på tonefall, gestilureing og annet kropssspråk. når man møter noen online er det veldig lett å bli betatt ut ifra hvordan en person ordlegger seg men når en treffes på ordenlig blir virkeligheten en annen, nettop fordi det er veldig mye annet enn selve ordlyden som fanges opp når en prates irl. det bildet en en har dannet seg av folk vil derfor garantert bli endret.

Lenke til kommentar

Joda, men tror nok at personligheten kan stemme nokså godt med det han tror, siden det virkes ut som hun har en nokså tydelig personlighet, i tillegg har de etter det jeg har fått med hatt mange samtaler over telefon, og telefon er vel noe av det nermeste du kommer direkte kommunikasjon. :)

Men nå sporer denne tråden helt av...

Som jeg sier så er det bare å fortsette å prøve. Still skepsis hvis det skulle bli mistenkelig mange "avbrytelser", men gi det et par sjangser til. :)

Lenke til kommentar
@ Mirann: etterhvert som jeg blitt skjeggete og gammel har det tatt lenger og lenger tid før jeg har sagt jeg har vært forelsket i noen. jeg tror det er veldig vanlig (spesielt blandt yngre) å blande sammen det å være betatt og det å virkelig elske noen. hvis jeg ikke husker helt feil teller det du sier cirka 30% av en samtale. de resterende prosentene går på tonefall, gestilureing og annet kropssspråk. når man møter noen online er det veldig lett å bli betatt ut ifra hvordan en person ordlegger seg men når en treffes på ordenlig blir virkeligheten en annen, nettop fordi det er veldig mye annet enn selve ordlyden som fanges opp når en prates irl. det bildet en en har dannet seg av folk vil derfor garantert bli endret.

Du sier noe der. Jeg har "alltid" skilt veldig på det å være betatt og forelska. Men så glemmer jeg til stadig at ikke alle tenker likedan som meg. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Santa_*
Hvor gamle er dere to egentlig? Det kan også hjelpe oss med å hjelpe deg.

Jeg er 17, hun er 16....

Jeg har sett henne på cam maaange ganger..jeg vet hvordan hun er..snakket med hennes nærmeste osv..så hun er den jeg ser får meg at hun er..det er jeg 100% sikker på...

Det er bare at det ALLTID kommer noe imellom da vi skal møtes... Snart prøver vi igjen, og da er det VELDIG vanskelig at noe kommer imellom..jeg skal til henne...

Forelsket over nett? Ikke over nett, bedre sagt telefon..der jeg fikk følser...personeligheten hennes er helt nydelig..elsker måten hun snakker på osv...alt sånt..så jeg er forelsket i henne over cam og tlf..ikke direkte bare nett (msn tenker dere?)...

Lenke til kommentar
Hvor gamle er dere to egentlig? Det kan også hjelpe oss med å hjelpe deg.

Jeg er 17, hun er 16....

Jeg har sett henne på cam maaange ganger..jeg vet hvordan hun er..snakket med hennes nærmeste osv..så hun er den jeg ser får meg at hun er..det er jeg 100% sikker på...

Det er bare at det ALLTID kommer noe imellom da vi skal møtes... Snart prøver vi igjen, og da er det VELDIG vanskelig at noe kommer imellom..jeg skal til henne...

Forelsket over nett? Ikke over nett, bedre sagt telefon..der jeg fikk følser...personeligheten hennes er helt nydelig..elsker måten hun snakker på osv...alt sånt..så jeg er forelsket i henne over cam og tlf..ikke direkte bare nett (msn tenker dere?)...

En jeg kjenner hadde samme problemet. Møtte en dame på nett, fikk god kontakt, utvekslet bilder ol, men de møttes aldri. Hun hadde alltid en god unnskyldning på hvorfor møtet måtte avlyses. Til slutt viste det seg at det bare var noen "venner" av han som hadde skapt denne damen får å kødde med ham. Jeg hadde skjønt dette for lenge siden, da unnkslydningene hennes var fulle av hull og bildet så altfor profft ut (modellutseendet med buksesmekken åpen..)

Men nå hadde jo ikke han snakket med henne på telefon eller cam, så det er ikke helt de samme forholdene, men artig lell.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Hun virker nærvøs og litt redd. Det er ikke nødvendigvis en dårlig ting. Kan hende er hun redd for å dumme seg ut eller ikke være fin nok eller at hun er så opptatt av deg at hun blir svimmel. Det er ikke uvanlig når man er forelsket. Det kan jo være et dårlig tegn også. Men det er ikke vits å spekulere!

Det jeg ville tenkt er at du nå må passe på å ikke bli for pågående og skremme henne vekk eller at dere møtes uten at hun er klar eller at hun føler seg presset. Å dra hjem til noen er kanskje litt skummelt. Jeg forstår at når dere har et så nært forhold så er det perfekte å møtes bare dere to. Men kan hende er det lurere å begynne litt rolig. For eksempel kan du si du skal på kino med noen kompiser (som sikkert kan ordnes?) og så kan du be henne med. Da ligger ikke alt fokuset og ansvaret på henne og du blir kanskje ikke så skremmende.

Prøv å avdramatisere det hele. Hun sier hun elsker deg og er muligens redd for å bli skuffa? Prøv å ikke ha for høye abisjoner, ikke gjør det så alt for romantisk. Start med noe hverdagslig. Møt henne på skolen for eksempel eller spør om hun vil se yndlingstreet ditt (gjerne tøys litt).

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...