Gå til innhold

1 GB x 4 på Asus P5Q Pro?

Hillvill

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Vis hovedkortet er lagd for og støtte PC2-8500 så er det ikke noe problem og kjøre 4x1 gb ram. Det vanlige er jo at folk liker og kanskje ha 2x2 gb så de har mulighet for og oppgradere med enda 4 gb senere kanskje eller at det er billigere og bare kjøpe 2x2 gb ram.

Men vis du ønsker 4x1 så er ikke det noe problem og det vil ikke belaste systemet noe mer så lenge hovedkorter er lagd for dette.

Lenke til kommentar
Vis hovedkortet er lagd for og støtte PC2-8500 så er det ikke noe problem og kjøre 4x1 gb ram. Det vanlige er jo at folk liker og kanskje ha 2x2 gb så de har mulighet for og oppgradere med enda 4 gb senere kanskje eller at det er billigere og bare kjøpe 2x2 gb ram.

Men vis du ønsker 4x1 så er ikke det noe problem og det vil ikke belaste systemet noe mer så lenge hovedkorter er lagd for dette.

Det var akkurat det jeg ikke fant ut noe om, om det støttet 4 brikker uten noe spesiell belastning altså. Så kjøpte de 2x2 brikkene jeg ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Kan være smart så har du muligheten for 8gb senere vis du vil ha litt ekstra for morro. Man vet aldri når 8gb med ram kommer til nytte, personlig har jeg 4gb og er veldig fornøyd med det for da har jeg masse ram igjen.

Lykke til med pc-en din og håper den vil fungere kjempe fint.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Du får sette opp cpu, hk og harddisken i dag da hehe. vel blir litt dumt og legge det ut på bordet kanskje. du får sitte og titte litt på dem og nyte synet av det.

Jeg hadde alt mitt datautstyr i esker i 1 måned mens jeg ventet på skjermkortet mitt. Ble veldig kjent med det som stod på eskenene. Husket sikkert mye av det utenatt til slutt.

Vær forsiktig når du skal skru pc-en sammen og husk anti-statisk armbånd eller lignende så du ikke kanskje kortslutter noen av pc delene dine.

Sikkerhet først.

Lykke til med pc-en din og skruingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...