pologutt Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Nettopp hatt en SE k800i inne for at den ikke ville slå seg på. I ettertid har jeg slitt mer enn tidligere med joystikken, nå reagerer den nesten ikke når jeg vil nedover på telefonen. Telefonen ble kjøpt juli 06. Er dette da innenfor garanti, eller er den utløpt? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 garantien er gjelder fra kjøpsdato til den samme dato 2 år senere ved kvittering Lenke til kommentar
mandela Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 ...og 5 års reklamasjonstid. Søk på forumet, temaet har vært oppe mange ganger Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 28. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2008 Hva er forskjellen på reklamasjonstid og garanti? Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Hva er forskjellen på reklamasjonstid og garanti? Garanti = Noe produsent er så snill og gir deg. Reklamasjon = Noe du har krav på ifølge norske lover. Lenke til kommentar
Equiox Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 @pologutt: Hvis du gir meg produksjonsdatoen og IMEI-nummeret, kan jeg sjekke om telefonen er innenfor garantien. Se på bildet jeg legger ved. 1)= Produksjonsdato 2)= IMEI (15 siffer) Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 (endret) Er den kjøpt i juli i 2006 så går den ut juli 2008. Som det ikke er mange dager igjen av. Ikke sikkert det er så dyrt og bytte. Ring et verksted og hør om pris. Reklamasjonsrette gjelder f.eks. om det er produksjonsfeil på produktet, ikke slitasje etter bruk, som dette er. Da er det kun vel 2 år vanlig garanti som gjelder. Equiox: Hvordan skal du få sjekket dette? Garantien gjelder fra kjøps dato, så blir kun kjøpskvitteringen som gjelder her. Nyere telefoner kunne man gjort dette på men ikke når den er 2 år gammel. edit: La med et par bilder jeg kom over, om du vil prøve fikse den selv, dersom garantien skulle ha gått ut. Using a toothpick, insert into the area as seen in pic, and press down the toothpick gently.. u should get a "click", dun worry, it's not ur joystick breaking When u have successfully removed the centre part, you should be able to remove the whole upper keypad assembly. Removed using some WD-40, "put" some on a toothpick and drip a tiny drop of it onto the joystick, as seen in pic. Remove any excess WD-40 by using some cotton budsticks. (especially on the squarish metal part) lastly, when u put them back, remember that the clip part circled in red is the bottom part (so they will be juz above the key "2") DONE! Now you get a better joystick, at least for me! http://forums.hardwarezone.com.sg/showthread.php?t=1570020 http://www.mobile01.com/topicdetail.php?f=...mp;last=2531642 Endret 30. juli 2008 av Dain Bramaged Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 nytt sett med taster og joystick får man nok sikkert kjøpt her: www.mytrendyphone.no nå har du jo instruksene på hvordan man bytter selv... Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Må for all del ikke følge framgangsmåten som Dain Bramaged linket til. Bare glem det. Alt som inkluderer "verktøy på boks" + mobiltelefon bør dere ligge langt unna. Risikerer å ødelegge så sykt mye mer enn dere trur dere reparerer. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 samme om man prøver å reparere da vel hvis det uansett ikke er garanti igjen Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 samme om man prøver å reparere da vel hvis det uansett ikke er garanti igjen Nei. En tekniker er ikke glad i å reparere på noe som en uautorisert mekker har vært å rotet på. Spesielt ille blir det når det er olje (f.eks WD-40 og lignende stoffer)innblandet. Oljen er svært tynnflytende og når plasser selv ikke vann klarer å trenge inn i. Så det blir ikke det samme. Hvis man ikke begynner å rote med ting man ikke bør rote med så er det et håp om at apparatet kan bli reparert for en billig penge i steden for å måtte kondemneres. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 til nå har jeg aldri verken sett eller hørt om en reparasjon av en mobiltelefon til under 500kr uansett feil... så tviler på at det blir så mye billigere... Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Må for all del ikke følge framgangsmåten som Dain Bramaged linket til. Bare glem det. Alt som inkluderer "verktøy på boks" + mobiltelefon bør dere ligge langt unna. Risikerer å ødelegge så sykt mye mer enn dere trur dere reparerer. Ingen spesielt god guide nei .. var kun ment dersom og sende på verksted er helt uaktuelt. Og hadde byttet ut WD-40'n, og heller blåst reint med luft eller noe sånt. Hehe, en kunde her om dagen som hadde løsnet joysticket på sin N73, han hadde først forsøkt og reparere selv, ved og fylle hullet med superlim og så stappet joysticken nedi. Noen som ikke virket. Så han ville sende den til service, tenker teknikeren som fikk den var fornøyd med at han hadde grisa til med superlim nedi der Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Jeg vil ikke ha godtatt at det var "slitasje" på en av hovednavigasjonsknappene til en mobil når den bare var 2 år gammel. Send inn og reklamer! Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Reklamere på hva da? At det har kommet støv i joystick-switchen? Er ikke Sony Ericsson sin feil at brukeren har hatt apparatet i støvete omgivelser. Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Hvordan veit du at det er det som er feilen? ALLE SE telefonene jeg har hatt har det vært kødd med på joysticken. Sendte dem inn og fikk det reparert, null problem. Uansett så kan man ikke unngå at man er i støvete steder, støv er overalt bare noen steder mer enn andre. Hvis dette dog er tilfellet så er det sløvt at det skal så og si være "normalt" at joysticken slutter å funke. Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Hvordan veit du at det er det som er feilen? Fordi jeg bytter 5-20 joystick-switcher i uka. Trådstarter sier at den har blitt treg å trykke nedover. Høres helt klart ut som støv for meg. Dessuten som Brain Damaged sa: Reklamasjonsrette gjelder f.eks. om det er produksjonsfeil på produktet, ikke slitasje etter bruk, som dette er. Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 slitasjeskader gjelder ikke som avvisningsgrunn om produktet er dårlig designet og at man ved det som kalles normal bruk får utslitt joysticken raskere enn hva loven skulle tilsi. Altså 5 år. Selv med støv inn i der. Eneste jeg har hørt om som har ødelagt sine mobiler med støv var en som jobbet med betong. Han gikk igjennom 3 gumminokia i året. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Hvordan veit du at det er det som er feilen? ALLE SE telefonene jeg har hatt har det vært kødd med på joysticken. Sendte dem inn og fikk det reparert, null problem. Uansett så kan man ikke unngå at man er i støvete steder, støv er overalt bare noen steder mer enn andre. Hvis dette dog er tilfellet så er det sløvt at det skal så og si være "normalt" at joysticken slutter å funke. Min K750i har funket fett i to år ganske nøyaktig nå og den har tålt j*vlig mye juling. Lenke til kommentar
waterfall1973 Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 (endret) Nettopp hatt en SE k800i inne for at den ikke ville slå seg på. I ettertid har jeg slitt mer enn tidligere med joystikken, nå reagerer den nesten ikke når jeg vil nedover på telefonen. Telefonen ble kjøpt juli 06. Er dette da innenfor garanti, eller er den utløpt? Jeg har samme problemet med min K800i, kjøpt ny januar 07 produksjonsdato 06/49, joystick virker dårlig nedover! Er det noen som vet om denne rep. blir dekket av garanti? Kjøpt hos MPX. Endret 5. august 2008 av waterfall1973 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå