Gå til innhold

Oppgradering av berbar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

ja det skal være fult mulig men vet du hvordan du skal skru fra hverandre den bærbare pc-en din?

Du må også få tak i en cpu som støttes av hovedkortet i pc-en din, en ny cpu kan også gi økt varme for pc-en og cpu kjølern som er inni den bærbare er kanskje ikke lagd for og tåle noe mer enn den du allerede har inni.

Lenke til kommentar
ja det skal være fult mulig men vet du hvordan du skal skru fra hverandre den bærbare pc-en din?

Du må også få tak i en cpu som støttes av hovedkortet i pc-en din, en ny cpu kan også gi økt varme for pc-en og cpu kjølern som er inni den bærbare er kanskje ikke lagd for og tåle noe mer enn den du allerede har inni.

Takk for infoen, men går det ann å bytte hovedkort og? Og en ting til går det ann å bytte grafikkort? Endret av Fotemot
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

tenker du og sette inn et helt nytt hovedkot? eller bytte et ødelagt hovedkort som for eks mangler usb kontakter?

Det er mulig og bytte hovedkort ja til lignende ivertfall. men du kan ikke sette inn et vanlig hovedkort for hovedkortet ville jo blitt tykker enn pc-en. Vis du skal gjøre så mange oppgraderinger ville jeg heller kjøpt en stasjonær. det koster mye mer for bærbare deler enn for stasjonær pc deler.

Det er mulig og bytte skjermkort men prisene kan være helt vanvittige siden de ikke er vanlige skjermkort som står i en stasjonær pc. Pluss at et nytt skjermkort vil avgi mye mer varme.

Så vis du skal endre så mye vil jeg anbefalt deg og bare kjøpe en stasjonær pc eller en ny bærbar vis det er bærbar du må ha. For det blir fort for dyrt og bare kjøpe nytt hovedkort, cpu og skjermkort. Bærbare i vanlig prisklasse er ikke spill pc-er.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs
Ok i såfall er det bare ny cpu jeg skal ha, men hvor kraftig kan jeg gå?

Og Ati radeon ekspress 1100 er vel et helt ok skjermkort?

cpu er avhengig av hovedkortet ditt egentlig hva slags hastigheter cpuen kan ha. som du ser er prisen utrolig høy så det er nesten bedre og bare kjøpe en ny pc for denne prisen, men for og være sikker på hva slags cpu du kan ha så anbefaler jeg deg og ringe Asus eller sjekke manualen din. 2,33GHz er ikke store økningen for deg i forhold til prisen

Intel Core Duo T2700 2295,-kr 2,33GHz

Skjermkortet er avhengig av hva du trenger av kraft i det, vis du spiller helt vanlige spill og ikke de nyeste ekstrem spillene så trenger du ikke alt i pc-en. Så det du har nå er ganske greit egentlig for vanlig bruk mest sannsynlig.

Lenke til kommentar
Ok i såfall er det bare ny cpu jeg skal ha, men hvor kraftig kan jeg gå?

Og Ati radeon ekspress 1100 er vel et helt ok skjermkort?

cpu er avhengig av hovedkortet ditt egentlig hva slags hastigheter cpuen kan ha. som du ser er prisen utrolig høy så det er nesten bedre og bare kjøpe en ny pc for denne prisen, men for og være sikker på hva slags cpu du kan ha så anbefaler jeg deg og ringe Asus eller sjekke manualen din. 2,33GHz er ikke store økningen for deg i forhold til prisen

Intel Core Duo T2700 2295,-kr 2,33GHz

Skjermkortet er avhengig av hva du trenger av kraft i det, vis du spiller helt vanlige spill og ikke de nyeste ekstrem spillene så trenger du ikke alt i pc-en. Så det du har nå er ganske greit egentlig for vanlig bruk mest sannsynlig.

Er vel ikke helt 100% utenkelig at den kan takle C2D heller, men må undersøke hos Asus hva kjølingen er god for og hva chipsettet (og bios) støtter.
Har sent epost til asus om saken får svar snart. Kommer til og legge det ut her slik at andre i min situasjon får vite det
Lenke til kommentar

Har sent epost til asus om saken får svar snart. Kommer til og legge det ut her slik at andre i min situasjon får vite det

Svarer var litt simpelt og lite troverdig="That is unfortuanlty impossible" Det var det hele.

Snakker han virkelig sant går det ikke ann å kjøpe en ny prossesor til min Asus F5r?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Det er jo fult mulig, men det kan hende at Asus ikke vil fortelle deg dette for du åpner opp pc-en og ødelegger garantiene eller at de ikke vil at du skal ødelegge pc-en og klage på dem.

Det du kan gjøre er og ringe en nettbutikk og forklare dem hva de vil og så kan de finne en cpu som vil passe i pc-en din.

Noen bærbare som er ganske vanskelige og åpne helt opp så vær forsiktig at du ikke ødelegger skruene, det har jeg gjort på min bærbare uheldigvis.

Lenke til kommentar
Det er jo fult mulig, men det kan hende at Asus ikke vil fortelle deg dette for du åpner opp pc-en og ødelegger garantiene eller at de ikke vil at du skal ødelegge pc-en og klage på dem.

Det du kan gjøre er og ringe en nettbutikk og forklare dem hva de vil og så kan de finne en cpu som vil passe i pc-en din.

Noen bærbare som er ganske vanskelige og åpne helt opp så vær forsiktig at du ikke ødelegger skruene, det har jeg gjort på min bærbare uheldigvis.

Ok ja svaret fra asus var kort og lite utbrodert og jorde meg mistenksom. Skal ringe til komplett og høre me dem. Alikevel jeg har ikke mye greie på data men en 2.5ghz 64bit skulle vel gjøre det mulig å spille dataspill som ikke er for avanserte som f.eks. Project reality til bf2 uten at det lagger? Endret av Fotemot
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

det er skjermkort og prossesor bestemt, men har du et greit skjermkort i pc-en din så får du vel spilt det ja. ikke med høyeste innstillinger kanskje men.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Nei det skal fungere greit det vis du ikke har på ekstremt høye krav.

kanskje middels eller litt under jeg har ikke spilt BF2 så mye så jeg kanke si helt kravene og det er jo også avhengig av skjerm oppløsningen du vil spille under. Men det skal nok gå greit det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...