Gjest ensom... Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Ja, nå som sommeren har slått til for gangs og folk fest koser seg i været kjeder jeg meg, og blir ofte sittende alene inne. Ikke fordi jeg ikke liker å være ute i sola, men har ingenting å gjøre ute... så finner heller på noe å gjøre inne. Jeg er ute å jogger litt, sykkler og går turer. Men det er alltid meg og mp3 spilleren. Jeg sitter hver dag og håper telefonen ringer og noen spør om å bli med nedpå stranda eller noe slikt. Men det uteblir alltid. Og viss jeg ringer andre får jeg følelsen av at jeg maser og det passer aldri noen andre da... Sånn går dagene... og jeg føler at jeg mister noe morro noe nesten alle er med på... Har så langt i sommer verken grillet, badet eller festet... Så er det noen der ute som har noen gåde tips om hvordan man får tak i venner som verdsetter deg for den du er og ikke bare det du kan?... begynner å bli lei av å være alene til en hver tid :/ Lenke til kommentar
Genuine Genes Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Ah, føler med deg. Har det litt på samme måten, merker at jeg plutselig har sittet flere timer foran dataskjermen i finværet uten å tenke på å være med noen. Har heller ingen bestevenn, så er liksom ingen selvfølge at jeg alltid har noen å være med. Eller, er en jeg er mye med, som jeg nesten vil kalle min beste venn - men han er bortreist nå. Så går litt for det samme. Jeg synes ærlig talt ikke det er noe galt i å være litt for seg selv. Skjønner ikke hvorfor det blir sett ned på, at man blir kalt asosial og en taper. Men sånn har altså samfunnet blitt, i høy grad om man er i tenårene. Om du ikke får mange telefoner må du jo nesten ta i litt selv, ellers er det ikke noe å klage over. Det går nok bra skal du se;) Snart begynner skoleåret også, regner med du er under ca. 20 år gammel, altså går du på skole enda. Da blir det automatisk mer liv, siden du møter folk hver dag. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 (endret) Hva med å ta kontakt med folk selv? Kan jo hende folk ikke vet at du vil være med på ting en gang. Edit: Overså at du følte folk ikke ville ha kontakt når du ringte. Endret 27. juli 2008 av Mirann Lenke til kommentar
Gjest ensom Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Nå ringer jeg litt rundt. Jeg føler at jeg maser, men de få jeg kjenner er alltid opptatte med noe annet... men det drar ofte på stranda, fester, griller etc. Men nå er jeg ganske vant til at verden er slik, er jo 20år og kan ikke huske sist jeg var på stranda med venner... jeg kan knapt huske når jeg var på fest sist, og har heller ikke grillet i år, det er utrolig tamt å gjøre alt det der alene... så... Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Skole eller jobb. Kjenner du ingen derfra ? Lenke til kommentar
Gjest ensom Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Skole eller jobb. Kjenner du ingen derfra ? Gjør ikke det... Kjenner mange fra jobb... der jeg jobber er jeg eneste personen under 35, og 80% av stabben er 50år og oppover... så ikke så mye for meg å hente ut derfra nei... Lenke til kommentar
Genuine Genes Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Få deg ny jobb! Neida, men ok, prøv å kom inn i et nettverk. Finn deg èn som kan være din inngangsbillett til mange flere. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Nå ringer jeg litt rundt. Jeg føler at jeg maser, men de få jeg kjenner er alltid opptatte med noe annet... men det drar ofte på stranda, fester, griller etc.Men nå er jeg ganske vant til at verden er slik, er jo 20år og kan ikke huske sist jeg var på stranda med venner... jeg kan knapt huske når jeg var på fest sist, og har heller ikke grillet i år, det er utrolig tamt å gjøre alt det der alene... så... Kanskje drastisk, men hva med å flytte til en annen by? Få deg jobb/gå skole der. Miljøskifte kan jo hjelpe. Da får du starte med blanke ark. Lenke til kommentar
indie Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Det som hvertfall er viktig å tenke på er når du først henger og finner på ting med folk så vær åpen, hyggelig og livlig slik at folk har lyst til å dra med deg i senere anledninger. Før du vet ordet av det har du et ganske stort nettverk Lenke til kommentar
deu Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Du ligner paa meg foer, jeg var ogsaa slik. Foerste skritt, finn ut om det er fester i naermiljoet. Spoer gamle klassekamerater om det er fester, trenger ikke aa spoerre de om aa bli med deg og omvendt. Du kjenner sikkert noen vel? Skaff alkohol, viktig viktig ^^ Snakk med fult av folk. Drit i hva de maatte synes om deg. om du er heldig, saa faar du kontakt med noen, eller en gjeng, spoer om telf. nr. Hold kontakten. Saa da ordner det seg kanskje Lenke til kommentar
QBab Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Skulle gjerne tatt deg med ut jeg. Da er det helt sikkert også noen andre som kunne tenke seg det samme. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Tre ord: Hardt liv, mann! Lenke til kommentar
Gjest ensom Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 deu: nå vet jeg ikke helt om jeg har så lyst til å bli en STALKER.... Nå vil jeg helst ha så lite å gjøre som mulig med stort sjett de fleste jeg har gått på skolen med, for mye av dagens problemer henger igjen der.... Nå er jeg ikke noe fest løve heller... jeg har planer om å gå politihøgskolen når jeg har fått generell studiekompetanse (evt dataingniør - økonomi) Så jeg bruker en del på trening, er liksom det eneste jeg har å gjøre... problemet er at jeg er flau, og trener for det meste hjemme, eller veldig sent på kvelden eller veldig tidlig på morgenen. Har flere ganger hatt lyst til å starte på treningsstudio, men det greier jeg aldri... greide nesten å begynne med svømming, men endte opp med at jeg snudde i døra... hvorfor vet jeg ikke helt... Giallorossi: det kan du trykt si, men når man har i over 10år gjort alt selv så tærer det på kreftene... og jeg begynner å bli lei, greit nok at andre har det værre, men å sitte ensom i dagens samfunn er tøft, men har lært meg til at uansett hva som skal gjøres må jeg gjøre det selv... Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Uansett hva som må gjøres, må du gjøre det selv. Behold den holdninga der. Uansett hva som må gjøres, (som å møte nye mennesker), så må du gjøre det selv (som å komme deg ut). Det er vanskelig å bryte vaner. Jeg sitter selv og er inne mesteparten av tiden, forran PCen, så jeg kjenner meg igjen. Og den eneste løsningen er å bryte mønsteret, slå seg løs og komme seg til h. ut av huset. Møt folk, dra på "rolige" fester, etc. Det er du som er sjefen, det er du som bestemmer. Lenke til kommentar
Gjest ensom Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Nå er jeg appåtil arbeidsledig fra 20 august, og har vet ikke helt hva jeg skal gjøre, har drevet å søkt jobb, men ikke greid å fått noe :/ Jeg har lyst til å fortsjette å jobbe med det jeg har drevet med nå (noe innen IT eller noe der jeg er i kontakt med personer) Det som lurer de fleste er nok det at jeg er veldig glad i å møte nye folk, og greier fort å skaffe bekjentskap, flink til å snakke for meg osv. Men det er kun når jeg føler meg trygg... noe som gjør at jeg elsker å være på jobbintervju, og når først noen bryter isen og begynner å snakke er jeg med og har mine meninger om det meste... bare det at jeg trenger ett push av og til, som ett spørsmål eller to... Lenke til kommentar
Gjest ensom Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 *vider fra forige innlegget* Nå kan jeg også si at jeg har ingen vane om å sitte inne forran pcen, jeg jobber forran pcen 7 og en halv time om dagen + det jeg gjør på mitt eget hobby firma... Jeg hater å sitte forran pcen resten av dagen... for å vise det har jeg fortsjatt over 1000mp3 filer som trenger en mappe å være i, 17 filmer på hylla som venter på å bli sett, og ett forhåndsbestilt drømmefall spill som ennda venter på å bli spilt.... Lenke til kommentar
deu Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 deu: nå vet jeg ikke helt om jeg har så lyst til å bli en STALKER....Nå vil jeg helst ha så lite å gjøre som mulig med stort sjett de fleste jeg har gått på skolen med, for mye av dagens problemer henger igjen der.... Blir ikke stalker av å spørre, da :S Barer, utenfor utested/discoer osv, gå rundt i byen osv. Treffer mange folk da, bare du tørr å ta kontakt Lenke til kommentar
Gjest ensom Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 deu: Nå har det seg slik at jeg bor 5min gåtur unna utestedene her i byen, men det skal mye til ennda før jeg greier å gå ut alene... har veldig dårlig selvtilit og selvbilde... noe som gjør at jeg faktisk av og til gjør at jeg plutslig værger meg for å ta mobilen når den ringer :S eller kan plutslig værge meg for å ringe noen, f.eks bestille time til lege etc... vet ikke hvorfor.. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Da er det bare å bestille sykopat time Neida, Du må bare våge og blir du "avslått", Fuck'em. Lenke til kommentar
Yfirvaldr Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 deu: Nå har det seg slik at jeg bor 5min gåtur unna utestedene her i byen, men det skal mye til ennda før jeg greier å gå ut alene... har veldig dårlig selvtilit og selvbilde... noe som gjør at jeg faktisk av og til gjør at jeg plutslig værger meg for å ta mobilen når den ringer :S eller kan plutslig værge meg for å ringe noen, f.eks bestille time til lege etc... vet ikke hvorfor.. Skjønner godt hvordan du har det Men du må bare begynne å gjøre noe med deg sjøl, tren, kjøp fine klær, få litt brunfarge og du er godt i gang Du må rette opp ryggen og begynne å smile til folk du ser, det hjelper veldig Huff, har lyst til å gi deg en klem og hjelpe deg, men er så vanskelig å gjøre det på nettet. . Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå