Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Gir snart opp.. *Blåskjerm

Anbefalte innlegg

Hei, har nå funnet ut at jeg skal be HW om hjelp til probleme som nesten får meg til å gi opp.

Historie:

Kjøpte PCen for rundt ett år siden (i mai) fra komplett og byggde den opp selv.

Den ble kjøpt til gaming og det skal den enda brukes til

Innhold:

Sjermkort.- Asus GeForce 8800GTX 768MB GDDR3, HDCP

Prossesor.- AMD Athlon 64 X2 6000+ 3.0GHz Socket AM2 2MB, BOXED m/vifte

Harddisk 1.- Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2

Harddisk 2.- Samsung SpinPoint T166 250GB SATA2

Kabinett.- Thermaltake Armor Sort, Aluminium

Hovedkort.- Asus M3A, AMD 770, Socket-AM2+, DDR2, ATX, GbLAN, PCI-Ex(2.0)x16

RAM.- Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5

Oprativsystem.- Microsoft Windows XP Pro SP2 NO OEM

Strømforsyning.- Fortron/Source Epsilon 700W, Blå Vifte,

Problem:

Når jeg sitter og surfer, ser film, hører musikk og chatter har jeg ingen problemer som helst. Derimot når jeg spiller får PCen blåsjerm etter en 3-10 min med spilling. Feilmelding: "A wait operation, attach process or yield was attempted from a DPC Routine" med Stop 0x000000B8. NOTE: Bare under spilling! (fra Warcraft til Crysis)

Andre opplysninger:

har søkt rundt på nette i snart en månde og prøvd flere løsninger. b.l.a memtest og andre temp tester. har sjekket at drivere er up to date og har prøvd å flytte minnebrikkene rundt i andre spots og ta ut osv (har ikke testet noen andre en de jeg har)

Nytting:

om jeg tar ut og endrer minnebrikkene (bytter spots) kommer en feilmelding opp etter reboot, OVERCLOCKING FAILED.

Om jeg bruker administrator brukeren min kommer dette probleme, men om jeg lager en account med limited accses kommer probleme ikke. (det kommer tilogmed om jeg kjører av ett program som admin)

Bruker ikke noe virus program pga PCen er egentli bra nyformatert.

Selv har jeg en følelse for at minnebrikkene er defekt eller at det er noe fusk med strømforsyningen.

Om det er noe mer informasjon jeg kan komme med som kan hjelpe, vil jeg gladelig poste de.

/Muffinator

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

hva er tempraturene dine? stress test pc-en med OCCT da får du svar på om pc-en er stabil, vis deil feiler så er ikke pc-en stabil.

OCCT

Siden du har hatt problemer en stund så er det nok ikke sommer varmen, med de ekstreme tempraturene som har komt nå kan jo få pc-er til og få blåskjerm.

Hvor mange vifter har du i pc-en din, hva er tempraturene i pc-en og hva er størelsen på viftene?

Lenke til kommentar
hva er tempraturene dine? stress test pc-en med OCCT da får du svar på om pc-en er stabil, vis deil feiler så er ikke pc-en stabil.

OCCT

Siden du har hatt problemer en stund så er det nok ikke sommer varmen, med de ekstreme tempraturene som har komt nå kan jo få pc-er til og få blåskjerm.

Hvor mange vifter har du i pc-en din, hva er tempraturene i pc-en og hva er størelsen på viftene?

Har 5 vifter, 8 MED sjermkort, cpu og strømforsyner.

Side 25 cm

Foran 12 cm

Bak 12 cm

Bak 9 cm

Topp 9 cm

+ en egen liten sak jeg hadde på gammel maskinen.

oi! Etter 4 min med OCCT fikk jeg en CPU too hot! >.>

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

det jeg tenkte ja, du har kun en boxed cpu til pc-en din og disse er virkelig elendige for og være snill. jeg anbefaler deg og kjøpe en splitter ny cpu kjøler så skal du fort se at pc-en din ikke kræsjer. For vis pc-en blir for varm så bare stopper den.

jeg hadde selv en boxed cpu kjøler på et helt åpent kabinett mens jeg ventet på den nye kjølern min. Og tempraturene var utrolig forskjellig med boxed og ny kjøler nå har jeg 26-34 grader avhengig av rom tempraturen. rommet ligger med 18-30 grader avhengig av når på dagen jeg sjekker. er kanskje 40-48 under spill load når på dagen.

vis du ønsker hjelp til og skaffe en skikkelig kjøler så kan du gi en pris så kan jeg hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Denne vil jeg anbefale deg

ZALMAN CNPS9500 AM2 Ultra Quiet

grunnen til dette er at det er en kjent produsent og at den passer til Prossesoren din.

Uheldigvis var vist nesten alle bestillingsvare som jeg kunne anbefale deg.

Men du kan jo spørre hvor mange dager du må vente.

Så når du får den nye kjølern så kjører du OCCT igjen og så burde du få kjørt den stabilt håper jeg uten noen problemer.

Vis du har støv i pc-en din så fjern alt støvet det gjør også at tempraturen øker.

Lenke til kommentar

Du kan jo sjekke om kjøleren har litt støv i seg, noe som kan fikses ved å blåse eller bruke trykkluft på boks på den.

Går jo også å sjekke om kjøleren sitter litt slapt, kan jo eventuelt være at du må ha på mer Goop (thermal grease) eller at det er problemer med viften som kjøler cpu (lav rpm).

Etter å ha sjekket dette så kan du jo kjøre de samme testene på nytt, får du fortsatt advarselen om at cpu er for varm så kan du jo prøve å se om en bordvifte som blåser direkte på cpu kan hjelpe.

Det er også en liten mulighet for at selve Cpu er defektiv og overoppheter selv med en kraftig kjøler, ved å senke hastigheten på cpu med 10% til 20% og senke spenningen med et hakk eller 2 kan faktisk gjøre det mulig å bruke cpuen. (3.0Ghz cpu > 2.4Ghz).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...