VikinGz Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Jeg er i dag inne i siste mnd i lærlinge tiden min. etter dette er jeg foreløpig arbeidsledig... men det så ikke slik ut i vår. Jeg spurte sjefen min om det var mulig å få være igjen etter tiden var ferdig. Jeg fikk til svar at to stillinger skulle lyses ut i Trondheim og at jeg var særdeles godt likt slik at det var stor sjanse for at jeg kunne få en stilling. Under lærlingetia stod jeg for meste av brukersupporten i julen, påska om sommer etc. Vi skulle være 2 til en hver tid. Jeg ble ofte alene fordi andre måtte på liv å død gjøre alt annet rart de dagene de skulle sitte i vakt. Samt måtte jeg hoppe inn fordi ingen satte seg inn telefonvakten vår. Jeg har jobbet masse overtid for å få ting ferdig slik det er lovet ovenfor brukere ++++++++ Etter jeg fikk svar fra sjefen, jobba jeg på spreng, og jeg oppdaget blant annet at store feil i backupsystemet og fikk det ordnet på egenhånd... med at ingen lengre i Trondheim hadde kunskaper om backup og backup exec. Jeg hadde særdeles lite kunskaper selv men jeg lette opp feilmld meldte inn og fikk det ordnet 2 steder + at det etter ble oppdaget flere steder etter jeg ga beskjed om at det kunne være svikt flere steder. Jeg tipset sentralehold om feil på nettsider, programmer etc. Slik at feil kunne rettes. Så jeg trivdes i jobben og søkte i vei. Da jeg drev med fagprøven min ble jeg oppringt om jeg ville komme på intervju. Ja det ville jeg gjerne og fikk en dato og tidspunkt. Jeg beklaget sterkt men det var siste dagen av fagprøven, og sa fra om at det var siste "eksamensdag" og den personen som ringte skjønte dette og sa de skulle ringe tilbake slik at vi fikk avtalt ett nytt tidspunkt. Jeg så at sjefens siste dag var denne og fikk vell vente til han var tilbake. Men uka før det dukker det opp en mail om at det er blitt ansatt en person på stillingen. Føler at dette er særdeles uproft gjort... føler meg rett og slett lurt... Har svart på mailen som kom men har ennda ikke fått noe svar... *har i utgangspunktet ikke lyst til å nevne firma, fordi en sak kan ha to sider* Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 (endret) for meg virker det som du er en ressurs for firmaet og du burde kanskje ha fått fast jobb allerede.. de lurer jo eventuellt ikke bare deg, men seg selv og kundene også. jeg lurer litt på hvem som fikk jobben. en annen lærling/ansatt ved firmaet, eller en utenforstående søker. kanskje Kongen selv fikk jobben, en som rett og slett var for rå til å sende vekk.. Endret 27. juli 2008 av toro2 Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 27. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2008 Jeg vet bare navnet på den som ble ansatt. Det var ett annet kjønn, og har ikke jobbet her før... Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 for meg virker det som du er en ressurs for firmaet og du burde kanskje ha fått fast jobb allerede.. de lurer jo eventuellt ikke bare deg, men seg selv og kundene også. jeg lurer litt på hvem som fikk jobben. en annen lærling/ansatt ved firmaet, eller en utenforstående søker. kanskje Kongen selv fikk jobben, en som rett og slett var for rå til å sende vekk.. Sikkert en inder.................. Alle dere IT folk blir outsourca snart..... Selvfølgelig ikke alle, men snart kommer indere og kinesere hit. De blir henta og innkvartert av adecco og manpower. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå