Gå til innhold

[LØST] Farlig med mange store filer i én katalog?

Anbefalte innlegg

Er det noe farlig å ha mange store filer i én katalog? Jeg har mange store diskbildefiler (MDS/MDF, ISO), og disse har jeg sortert i forskjellige underkataloger, fordi jeg har tenkt at det ville bli et problem for maskinen / Windows å takle så mange store filer i én katalog. Det er snakk om over 200 GB og kanskje 350 filer. Men så lurer jeg egentlig på om jeg har tenkt riktig. Er dette et problem for maskinen eller operativsystemet, å plassere alt dette i én katalog?

Endret av Experimentus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei,

Men med unntak av regelen:

Bildefiler og filmfiler kan skape problemer da Windows (hvis stilt inn på det) laster miniatyrbilder til hver fil. Dersom mappen begynner å inneholde tusenvis av filer begynner denne prosessen å ta merkbar tid. (Egen erfaring).

Men et godt sortert hirarkisk mappesystem kan derimot gjøre det mye enklere å finne "rett" fil, enn alt samlet i en stor møjle. Her er jo også gode filnavn, atributter også hjelpemidler, som muligjør søk. Men dersom alle bildefiler heter ting som "1454754746" blir det (egen erfaring igjen) vanskelig å finne igjen den rette :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...