Experimentus Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 (endret) Er det noe farlig å ha mange store filer i én katalog? Jeg har mange store diskbildefiler (MDS/MDF, ISO), og disse har jeg sortert i forskjellige underkataloger, fordi jeg har tenkt at det ville bli et problem for maskinen / Windows å takle så mange store filer i én katalog. Det er snakk om over 200 GB og kanskje 350 filer. Men så lurer jeg egentlig på om jeg har tenkt riktig. Er dette et problem for maskinen eller operativsystemet, å plassere alt dette i én katalog? Endret 28. juli 2008 av Experimentus Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Nei, Men med unntak av regelen: Bildefiler og filmfiler kan skape problemer da Windows (hvis stilt inn på det) laster miniatyrbilder til hver fil. Dersom mappen begynner å inneholde tusenvis av filer begynner denne prosessen å ta merkbar tid. (Egen erfaring). Men et godt sortert hirarkisk mappesystem kan derimot gjøre det mye enklere å finne "rett" fil, enn alt samlet i en stor møjle. Her er jo også gode filnavn, atributter også hjelpemidler, som muligjør søk. Men dersom alle bildefiler heter ting som "1454754746" blir det (egen erfaring igjen) vanskelig å finne igjen den rette Lenke til kommentar
Experimentus Skrevet 28. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2008 Åja. Skjønner. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå