Gamer93 Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 (endret) Hei Jeg kommer nettopp hjem fra en litt trist badetur, mista min splitter nye LG KU990 Viewty i vannet. Da kan jeg vel med god grunn si ''faen''... Vel, jeg vil si at telefonen var 20 sekunder i ferskvann før jeg kom opp med den igjen. Den skrur seg ikke på om jeg prøver. Hva skal jeg gjøre? Kan jeg skru den i fra hverandre å tørke delene? Kjøpte ikke med forsikring selfølgelig -_-. Hilsen en smule irritert Gamer93. Endret 27. juli 2008 av Gamer93 Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 ta ut batteri og sim og minnekort, og tørk mobilen med hårføner en god stund og prøv den igjen i morra Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Du må la den tørke mye lenger, legg den på et varmt rom i minst en uke, ta fra hverandre alle deler du kan, batteri, sim, minnekort etc etc. La den ligge med dekslene åpne. Det værste du kan gjøre er å prøve å slå den på mens du fortsatt har strøm på den, da kan mye elektriske kretser kortslutte og du sitter igjen med en helt død \ ubrukelig telefon. Lykke til, fuktskader er utrolig surt Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 tenker det mompen sa skal fungere greit, men bruk heller hår føner i 30 min eller noe rundt omkring på telefonen også sett sammen igjen. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Heldig du var med at det var ferskvann da. Om det skjer igjen så tar du straks ut batteriet og setter det på tørk, jeg ville ha satt mobilen på et gulv som har varmekabel - ikke bruk hårføner, det er ikke bra. La den tørke i over en uke på et gulv med varmekabel. Husk å demontere det du kan av mobilen. Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Har dere varmekabler på badet? Isåfall tar du ut batteri, sim, minnekort osv og legger det til tørk. La det ligge noen dager. Har reddet meg før. Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 (endret) skru den fra hverandre, men ikke mer enn du klarer å holde kontroll på. så tørker du med føner(som nevnt over) og håper på det beste. om den da ikke fungerer kan det hende at bare batteriet er gåent, så vist du kjenner noen med lik mobil børr dette testes. men jeg er nok redd for at det kan være ute med mobilen din. delvis fordi du ikke tørket den så fort som mulig. men det er ennå håp da det heldigvis var ferskvann. selv har jeg gjort det samme et par ganger. saltvann og vaskemaskin etterlater ikke mye håp.. edit: er også enig i det "Mompen" sier.. Endret 27. juli 2008 av 2ball(s) Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 (endret) Har dere varmekabler på badet? Isåfall tar du ut batteri, sim, minnekort osv og legger det til tørk. La det ligge noen dager. Har reddet meg før. Alfa omega med varmekabel på badet IKKE bruk hårføner direkte. Endret 27. juli 2008 av Daniel_91 Lenke til kommentar
Gamer93 Skrevet 27. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2008 takker for svar Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Legg den på et varmt sted, kan godt legges i en pose med f.eks ris som trekker opp fuktighet. Jo lenger den ligger uten strøm jo bedre. Har flere telefoner i sjappa her som er vannskadet, og mange av dem virker helt fint etter å ha vært døde i rundt 3 månder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå