Gå til innhold

Er det så utrolig lett å knekke kjernen på en cpu...

andy_cap

Anbefalte innlegg

Tenkte faktisk ikke på at AMD kjernene var såpass skjøre før i etter tid da jeg satte sammen ny maskin til faren min for litt over et år siden.

Cpu vifta ville bare ikke sette seg fast, og det endte opp med 30min med slit og og fordervelse.

Var litt av et syn, meg og fattern står der og praktisk talt moser hele cpu'en, men den overlevde fordet :woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvis du ikke er sikker på at du ødela den, er det jo de som har bevisbyrden..

Nei. Fysisk skade som er såppass lett å få til bør så absolutt meldes FØR man klår på det. Legg sammen veldig skjør og delikat kjerne og uerfaren bruker og se hvor langt du kommer. Dessuten står det vel i informasjonen på nettsidene til butikken at fysisk skadde AMD-cpu'er IKKE under noen omstendighet må forsøkes monteres. Dermed står han i valget mellom å si at han ikke leste dette og dermed at garantien er over-og-ut(ikke lese instruksjoene før bruk er ikke bra nei), eller å si at han selv var skyld i skaden, hvilket også medfører at garantien er ute.

Butikken har ansvar for å finne ut hva som er galt. Dvs. at de må undersøke produktene og finne ut OM det er feil på de. De kan IKKE nekte deg å sende inn produktene om du måtte ha lyst til det, MEN de trenger ikke bevise noe som helst. Er skaden av en slik art at det ikke faller inn under kjøpsloven eller garantibestemmelsene, står du der. Man kan selvfølgelig få en annen eksperts bedømning om man har lyst til det (for egen regning that is)... men man kan gå utifra at de fleste bedømninger som gjøres er ærlige og riktige.

Men en forsøkt montert AMD-CPU og knekt kjerne står man vel ikke så forferdelig mye sterkere enn om man står forran en skutt person med en rykende revolver i hånden. Det skal godt gjøres å forklare seg ut av den ;)

Lenke til kommentar

derfor ringer jeg ps data å sier... hva i helvete er dette... sender dere meg ødelagt cpu.. (...) :evil:  

(...)

.. har ikke amd noen ære i det de lager.. slik at de lager drit som detter sammen hvis noen så vidt puster på det.. huff.. :grumpy:

Hvis du oppfører deg på denne måten når du ringer og klager på noe du har kjøpt, så forstår jeg VELDIG godt at du får dårlig service. Jobber i butikk selv, og kunder som deg får dårlig service fordi vi ikke orker å være snille mot dere. Kunder som legger frem problemene på en saklig og ordentlig måte får skikkelig service og blir selv veldig fornøyde etterpå.

Tenk litt på din egen oppførsel heretter, så blir du helt sikkert mer fornøyd med servicen du får også.

Lenke til kommentar

Korrekt måte å sette på en kjøler:

1.) Sett kjøleren rett ned på kjerna. Pass på at den sitter riktig vei.

2.) Fest klipsen til sokkelen på den siden uten håndtak/greie til et skrujern etc.

3.) Fest på andre siden.

4.) Koble til vifta.

Hele tiden er det livsviktig å ha gjevnt og vannrett trykk ned på kjerna.

Skjønner hva du vi fram til, men det er jo ikke alltid fysisk mulig å holde kjøler vannrett mot cpu hele veien når man sette på den første klipsen.

Lenke til kommentar
Hvorfor bruker ikke alle Shims? Det er bare best! Koster en 20*ings or beskytter deg kanskje fra en ny prosessor til xk i posten  :yes:

Shims gjør ofte mer skade enn nytte. Ødela 2 prosessorer den korte tiden jeg brukte shims (fikk byttet de). Uten shims har jeg ikke hatt noen problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...