Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hallo..

Jeg lurer på hvordan jeg skal få laget en oversetter i Vb5?

Jeg tenker da slik at du skriver et ord i en label og trykker på en button, så kan du huke av hvilkent språk du vil ha ordet oversatt til..

Da heter oversetteren ord fra en side

Problem 1:

Hva er commandoen/hva skal jeg gjøre for at når jeg skriver et ord i labalen og den finner fram orda/leiter mellom orda på den siden?

Hvordan funker de derre "checkbox"?Hvordan får jeg dem til å fungere?

EDIT:Har hatt VB5 i noen dager, men lastet ned VB8 som han under meg sa^^

EDIT2: Har et annet prosjekt og der skal jeg få "Lagre" eller "Lagre som" til å fungere..Hvordan gjør jeg det?

Endret av eminem1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilken side? Google Dictionary?

Hva er commandoen/hva skal jeg gjøre for at når jeg skriver et ord i labalen og den finner fram orda/leiter mellom orda på den siden?
Når ikke enda har behersket sjekkboksen, en rent fundamental kontroll i VB, blir det en smule urealistisk å forsøke å bygge et grensesnitt for en webapplikasjon. Begynn heller i det små, eksempelvis ved å lage kloner av kjente Windows-applikasjoner (noteblokk, kalkulator, addressebok, enkle spill, ect.).

For å illusterere hvorfor dette problemet er en tanke for vanskelig, inkluderer jeg en mulig løsning (med hjelp av Net.WebClient og Text.RegularExpressions) som vedlegg.

EDIT2: Har et annet prosjekt og der skal jeg få "Lagre" eller "Lagre som" til å fungere..Hvordan gjør jeg det?
Les (på internett eller i en bok) om IO.FileStream eller IO.File.ReadAllText() og IO.File.WriteAllText().

GoogleTranslate.zip

Lenke til kommentar
Hvilken side? Google Dictionary?

Når ikke enda har behersket sjekkboksen, en rent fundamental kontroll i VB, blir det en smule urealistisk å forsøke å bygge et grensesnitt for en webapplikasjon. Begynn heller i det små, eksempelvis ved å lage kloner av kjente Windows-applikasjoner (noteblokk, kalkulator, addressebok, enkle spill, ect.).

For å illusterere hvorfor dette problemet er en tanke for vanskelig, inkluderer jeg en mulig løsning (med hjelp av Net.WebClient og Text.RegularExpressions) som vedlegg.

Les (på internett eller i en bok) om IO.FileStream eller IO.File.ReadAllText() og IO.File.WriteAllText().

Takk, ja fant fort ut av at det ble for vanskelig..

EDIT: Er det noe commando list for VB2008 eller VB2005?

Vennen min som hjelper meg kan kun 2005

Endret av eminem1
Lenke til kommentar

2005/2008 er jo prikk like... :roll:

Ikke når det gjelder coding, tror jeg..

Jo. Det er noen tillegg i 2008, men man må ikke bruke det nye. Å jobbe på samme måten som man gjorde i 2005 går helt fint.

Uttalelsen vitner egentlig om at vennen din kan ganske lite, tror jeg.

Lenke til kommentar

2005/2008 er jo prikk like... :roll:

Ikke når det gjelder coding, tror jeg..

Jo. Det er noen tillegg i 2008, men man må ikke bruke det nye. Å jobbe på samme måten som man gjorde i 2005 går helt fint.

Uttalelsen vitner egentlig om at vennen din kan ganske lite, tror jeg.

Han nok ikke alt nei, men kan innen en viss grad og det hjelper meg mye;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...