MarcelSB Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Hey! Skal til en kompis imorra og installere linux for han Men han har desverre Online ADSL fra telenor. Har tenkt å gi han SuSE, selvfølgelig, direkte fra FTP, men vet ikke hvordan man kommer på nett med Telehor. Hvilke moduler må lastes? Bruker jeg eth0 for å koble til, får jeg DHCP, eller hva? Har ingen erfaring med Telehor tilkoblingen før Hjelp meg å spre linux (og gruslegge Micro$oft :wink: ) MarcelSB Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 Jeg tror Telenor benytter pppoe Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 18. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2003 Jeg tror Telenor benytter pppoe Ja det gjør de nok, men hvordan kommer man seg på nett med PPPoe i Linux? Anyone? MarcelSB Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 Roaring Penguin's PPPoE Software er vell det enkleste ... men siden du skal installere så les "]http://www.tldp.org/HOWTO/PPP-HOWTO/[/url] Lenke til kommentar
nesquik Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 rp-pppoe ja. Aldri hat noen store problemer med det hjemme. Lurt å sette en (linux) maskin som gateway dog. Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 18. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2003 Okay, da gjør jeg det Takk for hjelp :wink: MarcelSB Lenke til kommentar
torbj0rn Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 Men han har desverre Online ADSL fra telenor. Litt off topic, men siden når ble dette et "hetse-telenor-så-mye-vi-kan-forum"? For min del er det et stort pluss å få bruke PPPoE som oppkoblingsprotokoll. Det å slite med NAT via f.eks NGTs rutere er både traurig og svært unødvendig. Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 Men han har desverre Online ADSL fra telenor. Litt off topic, men siden når ble dette et "hetse-telenor-så-mye-vi-kan-forum"? For min del er det et stort pluss å få bruke PPPoE som oppkoblingsprotokoll. Det å slite med NAT via f.eks NGTs rutere er både traurig og svært unødvendig. Er lov å hetse Telenor, de har godt av det! Værste monopol bedrift vi har i landet Og hvorfor bruke NAT eller ppp når man kan kjøre plain ethernet slik som f.eks Mimer gjør? Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 18. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2003 Bare lurte på en ting: Kan jeg bruker Netopia rutern med Telenor linja på noen som helst måte, trenger nemlig DHCP for å Installere SuSE 8.1 fra FTP... Har forresten aldri slitt noe med Netopian, verken med NATing eller åpnig av porter... MarcelSB Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 Når vi først er off topic, noen som vet hvordan jeg kan route ngt-linja med en linux-box istedenfor routeren? Tenkte litt på å sette opp ip6 via tunnel, og da må jo routeren støtte ip6 (derfor jeg tenkte å koble boxen direkte på linja). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå