Gå til innhold

FTP Install med Telenor ADSL

Anbefalte innlegg

Hey!

Skal til en kompis imorra og installere linux for han :woot:

Men han har desverre Online ADSL fra telenor. :evil:

Har tenkt å gi han SuSE, selvfølgelig, direkte fra FTP, men vet ikke hvordan man kommer på nett med Telehor. Hvilke moduler må lastes? Bruker jeg eth0 for å koble til, får jeg DHCP, eller hva?

Har ingen erfaring med Telehor tilkoblingen før :roll:

Hjelp meg å spre linux :woot: (og gruslegge Micro$oft :wink: )

MarcelSB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt off topic, men siden når ble dette et "hetse-telenor-så-mye-vi-kan-forum"? For min del er det et stort pluss å få bruke PPPoE som oppkoblingsprotokoll. Det å slite med NAT via f.eks NGTs rutere er både traurig og svært unødvendig.

Lenke til kommentar

Litt off topic, men siden når ble dette et "hetse-telenor-så-mye-vi-kan-forum"? For min del er det et stort pluss å få bruke PPPoE som oppkoblingsprotokoll. Det å slite med NAT via f.eks NGTs rutere er både traurig og svært unødvendig.

Er lov å hetse Telenor, de har godt av det! Værste monopol bedrift vi har i landet :evil:

Og hvorfor bruke NAT eller ppp når man kan kjøre plain ethernet slik som f.eks Mimer gjør?

Lenke til kommentar

Bare lurte på en ting:

Kan jeg bruker Netopia rutern med Telenor linja på noen som helst måte, trenger nemlig DHCP for å Installere SuSE 8.1 fra FTP...

Har forresten aldri slitt noe med Netopian, verken med NATing eller åpnig av porter...

MarcelSB

Lenke til kommentar

Når vi først er off topic, noen som vet hvordan jeg kan route ngt-linja med en linux-box istedenfor routeren? Tenkte litt på å sette opp ip6 via tunnel, og da må jo routeren støtte ip6 (derfor jeg tenkte å koble boxen direkte på linja).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...