LucarioX Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Hei, akkurat begynt å spille Flight Simulator X. Ikke så veldig god enda akkurat. Har lært hvordan jeg skal lette og så vidt klart å fly litt Har klart å komme meg fra Oslo til Paris, landingen var derimot litt værre Har sett på forskjellige andre sider at du kan installere pakker som forbedrer detaljene på forskjellige steder og slikt. Noen som vet hvordan disse funker? Er de enkle å installere og fjerne igjen? Har også sett at du kan laste ned nye fly, er dette vanskelig? Noen som vet om en side der det ligger forskjellige fly til gratis nedlasting? Skjønner heller ikke helt hvordan man skal installere disse pakkene? Må du dra filene ut av pakken/mappen de kommer i og inn i programfilene til simulatoren, eller kan du bare klikke på Run? Er det mulig å krasje hele spillet ved å gjøre dette? Når det gjelder grafikk og slikt spiller jeg med full guffe på alle grafikk innstillingene. Er det det som gir best bilde på min maskin? Mine specs: Prosessor: Intel Core 2 Duo Prosessorhastighet: 2100 MHz Brikkesett: i965PM Minne installert: 4096 MB Minnehastighet: PC2-5300 (667MHz) Minnetype: SO-DIMM (DDR 2) Harddisk #1: 320 GB Harddiskgrensesnitt: S-ATA 150 Grafikkontroller: Nvidia GeForce 9500M GS Grafikkminne: 512 MB Minnetype: DDR2 RAM Grafikkoppløsning: 1366x768 Skjermstørrelse: 16,0 tommer Skjermtype: WXGA Og en siste ting. Er det mulig at flyet fortsetter å kjøre mens jeg gjør noe annet på maskinen? Har prøvd å "legge ned" FSM for å åpne IE/FF for å surfe på nett mens flyet kjører på auto pilot, men da stopper flyet og jeg må trykke på P for å begynne igjen. Takker for alle svar og beklager litt vel mange spørsmål Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 (endret) Lek deg litt inne her, har ikke tid til å svare på alt nå Endret 27. juli 2008 av spax Lenke til kommentar
Agg Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Hei, akkurat begynt å spille Flight Simulator X. Ikke så veldig god enda akkurat. Har lært hvordan jeg skal lette og så vidt klart å fly litt Har klart å komme meg fra Oslo til Paris, landingen var derimot litt værre Har sett på forskjellige andre sider at du kan installere pakker som forbedrer detaljene på forskjellige steder og slikt. Noen som vet hvordan disse funker?Ja... Er de enkle å installere og fjerne igjen?Ja... Har også sett at du kan laste ned nye fly, er dette vanskelig?Nei... Noen som vet om en side der det ligger forskjellige fly til gratis nedlasting? Avsim.com, Flightsim.com og Simviation.com er gode steder å starte. Skjønner heller ikke helt hvordan man skal installere disse pakkene? Må du dra filene ut av pakken/mappen de kommer i og inn i programfilene til simulatoren, eller kan du bare klikke på Run?Ganske enkelt, men kanskje ikke så veldig intuitivt første gangen man gjør det. Når du skal installere nye fly så skal mappa med selve modellen, textures osv i mappa som heter Airplanes (den finner du i SimObjects), eventuelle effects og gauges skal i mappene med samme navn. Når du installerer et nytt scenery kan du legge dette i Addon Scenery-mappa, bare unzip det i ei ny mappe. Så legger du til det nye sceneryet i "Scenery Library" inne i FSX, lukker FSX og når du starter FSX på nytt skal det nye sceneryet fungere. Er det mulig å krasje hele spillet ved å gjøre dette?Ved å installere nye fly og sceneries? Har ihvertfall aldri jeg opplevd, det "verste" som kan skje er rett og slett at det du har installert ikke fungerer. Lenke til kommentar
Gjest member-97590 Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Det finnes 2 typer addons til FSX, noen man betaler for, og noen man får gratis. Selv kjøper eg de fleste av mine addons, da de er av mye bedre(som oftest) kvalitet enn de en laster ned gratis fra sider som Avsim. Anbefaler deg å se på addons fra Flight1. Disse er alle addons eg må betale for, men av god kvalitet. Ellers lager også Carenado gode småfly, som en også må betale for. Kan skaffe deg en god del info, så er det noe du lurer på er det bare å spørre. Spiller ganske mye FSX. Og ja, viss du spiller med alle instillinger på fullt, vil dette gi deg best bilde, men viss det hakker veldig når du spiller, vil eg anbefale deg å stille ned på instillingene siden FSX krever ganske mye. Du kan også få FSX til å forsette å kjøre mens du gjør noe annet på pcen. Finnes en instilling for det under settings, let deg fram. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå