FpsStu Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Ser i webshop guiden at det er mange som ikke får returnert noen varer i det hele tatt, intet svar osv... Lurte på om dette gjelder de fleste/alle/noen... Er det noen faktisk har noe bra å si om retur hos databutikken.com? Lenke til kommentar
milamber Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Aldri kjøpt noe fra dem, men min erfaring når det gjelder retur er ganske grei. Ta først kontakt med dem pr. tlf eller mail og forklar problemet. Alle webshoper må ha rutiner for å håndtere returer eller så vil dem forsvinne pågrunn av dårlig omtale og dårlig salg. De vil nok gi deg info om hvordan du skal returnere varen osv. Dersom dems rutiner ikke passer deg, så er det alltid mulig å komme med egne forslag. Man kan kreve ganske mye innenfor det som er lov vel og merke. Husk at både oss som kunder og butikken må følge kjøpsloven. Dersom du har noe du skal returnere så ville jeg først og fremst lest gjennom kjøpsloven. Den finner du inne på www.lovdata.no. Da vet du hvor du står i forhold til dem. Deretter er det bare tut og kjør Skulle du mot all formodning ikke få svar på verken mail eller tlf så er det bare å ta kontakt med forbrukerrådet. De er her for å hjelpe oss stakkars forbrukere som, ifølge noen butikker, ikke vet noen ting :wink: . Men en ting jeg selv har erfart er at en høflig tone kommer du lengere med. Det er ikke den personen som man vanligvis kommer i kontakt med som er skyld i problemet som man har, så det virker ihvertfall for meg ganske dumt å ta det ut på den personen. Husk også at du kan ha garanti på varen du har kjøpt, men det er ikke lovfestet, men alle datadeler har 5 års reklamasjonsrett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå