Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Prikker på svart bakgrunn og bilder, grafikk-kort feil?

Anbefalte innlegg

Hei! Helt siden jeg formaterte maskinen for en stund tilbake har det kommet små fargede prikker på hvilken som helst svart bakgrunn og bilder. (Se bilde under) Har noen her en ide om hvordan å få fjernet disse? (Har oppdatert grafikk-kort driver)

post-132086-1217168706_thumb.jpg

Edit: Ser nå at denne posten skulle vært i Data> Maskinvare> Skjermkort

Endret av Braekke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså, det kunne ha vært døde pixler, men siden det er kun på svart bakgrunn som du sier (?), tror jeg nok det er skjermkortet. Jeg hadde NØYAKTIG samme problem. Mitt skjermkort hadde hatt alt for høy temperatur over lengre perioder grunnet dårlig med lufting og mye støv i kabinettet. Du kan jo evt. prøve med en annen skjerm og se om samme problem er der da også.

Etter at jeg byttet skjermkort funket det helt fint igjen... Men jeg anbefaler deg hvis/når du kjøper nytt grafikkort å vurdere å investere i nytt kabinett/flere vifter i kabinettet.

Det skjedde med mitt GeForce 7950 GT.. Hvilket kort har du?

Endret av Folemonken
Lenke til kommentar
Altså, det kunne ha vært døde pixler, men siden det er kun på svart bakgrunn som du sier (?), tror jeg nok det er skjermkortet. Jeg hadde NØYAKTIG samme problem. Mitt skjermkort hadde hatt alt for høy temperatur over lengre perioder grunnet dårlig med lufting og mye støv i kabinettet. Du kan jo evt. prøve med en annen skjerm og se om samme problem er der da også.

Etter at jeg byttet skjermkort funket det helt fint igjen... Men jeg anbefaler deg hvis/når du kjøper nytt grafikkort å vurdere å investere i nytt kabinett/flere vifter i kabinettet.

Det skjedde med mitt GeForce 7950 GT.. Hvilket kort har du?

Jeg har nVIDIA GeForce 7900 GT, det er vifteløst. I det kabinettet jeg har nå er det 3 120mm vifter og en 140mm så har ikke plass til flere. Men kunne jo ha renset skjermkortet. Hvordan gjør man det uten å ødlegge\skade skjermkortet? Noen erfaringer?

Edit: Takk for svar :)

Endret av Braekke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...