Rikken1969 Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 (endret) Jeg har en Cinet pc som er til reparasjon hos komplett.no fordi de har tatt over en supportavtale. Jeg fikk beskjed om at det kunne ta flere uker å reparere denne da det var sommerferie. Hvor lenge skal man godta at den skal være der? Jeg har også ferie og det er nå jeg har bruk for den. Ikke langt ute i august..! Er ikke det for dårlig..??? Hva synes dere? Erik Endret 27. juli 2008 av Rikken1969 Lenke til kommentar
b-real Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Syns ikke det er noe urimelighet at det skal ta flere uker egentlig Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 De fleste supportsaker jeg har hatt med Komplett har som regel tatt en måned. Lenke til kommentar
Hercules Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 annsatte i komplett må jo få ferie dem og. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 (endret) Så lenge du får beskjed om at det kan ta lengre tid når du sender den inn, og ikke protesterer på det tidspunktet, kan tiden for hva som regnes som rimelig strekkes litt. Selvfølgelig ikke ut i det uendelige, men hvertfall noe. Den verste jeg har sett av ventetid uten at forbrukeren får noe ut av det er vel denne: Klager kjøpte spesialkomponenter til en Amiga datamaskin av innklagde for kr 8.563,-. Det viste seg at klager ikke fikk disse komponentene til å fungere. Komponentene ble sendt til innklagde, som videresendte disse til produsenten for nærmere undersøkelse. Etter å ha ventet nærmere ett år, fremmet klager krav om heving og erstatning. Utvalget ga ikke klager medhold i hans krav. Utvalget la blant annet vekt på at klager var kjent med at det ville ta lang tid å få komponentene tilbake. Endret 27. juli 2008 av TEE Lenke til kommentar
Rikken1969 Skrevet 29. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2008 Så lenge du får beskjed om at det kan ta lengre tid når du sender den inn, og ikke protesterer på det tidspunktet, kan tiden for hva som regnes som rimelig strekkes litt. Selvfølgelig ikke ut i det uendelige, men hvertfall noe. Den verste jeg har sett av ventetid uten at forbrukeren får noe ut av det er vel denne: Klager kjøpte spesialkomponenter til en Amiga datamaskin av innklagde for kr 8.563,-. Det viste seg at klager ikke fikk disse komponentene til å fungere. Komponentene ble sendt til innklagde, som videresendte disse til produsenten for nærmere undersøkelse. Etter å ha ventet nærmere ett år, fremmet klager krav om heving og erstatning. Utvalget ga ikke klager medhold i hans krav. Utvalget la blant annet vekt på at klager var kjent med at det ville ta lang tid å få komponentene tilbake. Den var drøy ja. Kanskje best å ikke klage på en måneds venting da kanskje... Lenke til kommentar
TEE Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Normalt regnes 4-5 uker som maks for rimelig tid. Når du har blitt opplyst om mulig lengre tid, vil jeg si at 6-7, maks 8 kan komme inn under rimelig tid. går det over 8 uker fra innlevering og du ikke har et ferdig reparert produkt ville jeg sagt at du har krav på å heve kjøpet. Lenke til kommentar
Rikken1969 Skrevet 23. august 2008 Forfatter Del Skrevet 23. august 2008 (endret) Det tok en måned, noe som ikke er så ille med tanke på hva man kan forvente når det er sommerferietid. Problemet er bare at de fortsatt ikke har klart å reparere den.. Hadde bare lagt inn xp på nytt samt oppdatert BIOS. Det hadde testet den uten å finne feil. Rart??? Så at den ikke var reparert med en gang jeg starta opp. På'n igjen med å ringe komplett, vente en uke på å få returlapp, (den kom selvfølgelig i går på en fredag slik at pc'n ikke blir sent før på mandag ettermiddag)vente på a Komplett skal få gjort noe osv. Denne gang avtalte jeg med Komplett at de skule få låne cod4 som jeg spiller en del slik at de selv skal se hva som er galt. Virket heller ikke med wow. Var bedre før når Itegra hadde supporten selv. Da skjedde det noe når det var feil. Uansett, Komplett lovte meg prioritet denne gangen. Jeg krysser fingrene og håper på det beste. Endret 23. august 2008 av Rikken1969 Lenke til kommentar
simen236 Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Jeg har sendt inn pc for reparasjon til komplett noen ganger. Bruker som regel å ta maks litt over en uke. I sommerferien i år tok det 5 og en halv uke. Det var like før jeg gikk berserk. Lenke til kommentar
Rikken1969 Skrevet 25. august 2008 Forfatter Del Skrevet 25. august 2008 (endret) Jeg har sendt inn pc for reparasjon til komplett noen ganger. Bruker som regel å ta maks litt over en uke. I sommerferien i år tok det 5 og en halv uke. Det var like før jeg gikk berserk. Og så er det på sommeren man gjerne har litt fri til å sitte og trøkke... Vet hvordan det føles ja.. Innmari irriterende. Håper pc'n ryker på en annen årstid neste gang!! :!: Endret 25. august 2008 av Rikken1969 Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 først må man se på at posten bruker 3-5 dager hver vei! så si da minimum 6 dager med frakt totalt, da søndag ikke er virkedag, det kan også være manko på deler, samt stor pågang, 10-12 dager mener jeg dog er rimelig, med tanke på å ha deler, og utføring av jobben, da de sikkert har flere pcer en bare din å fikse da er man oppe i ca 20 dager + - 3-4dager for annet som kan oppstå og her er jo heller ikke søndag og ofte lørdag ikke virkedager frakt: 6 dager Rep: min. 10 dager og vips så har man litt over 2 uker, noe som burde være aktuelt og rimelig, men siden ikke bare du skal ha ferie så si minst 3 uker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå