Gå til innhold

Skjermkort i 1000-1500kr klassen

nemrih

Anbefalte innlegg

Hehehe, da er jeg helt med. Kan vel ikke si fargevalget til Ati er det beste, men når 4870X2 så blir det faktisk svart. :)

Men ja fordelen til Ati er prissettinga si, men nå betyr også penger en stor del her i verden ;)

Angående Brikkesettet til nVidia og nForce'ene, så kan du ta den diskusjonen med "PerUlv", han har sin mening der, hehe. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke hva som feiler noen folk her, men av alle tester på nett som oppsummerer HD4850 så er det bedre enn 9800GTX! Hvis dere gidder og vil sjekke om dette er sant så kan dere ta en titt på reviews'ene HER

Og WildWolf: Det du sier om at ATI sine drivere er dårlig er bullshit. De har faktisk forbedret seg noe sinnsykt iforhold til forige generasjon HD3800 og AA ytelsen skal være utrolig bra!

Hvis du ikke har fulgt med på hardware i det siste så anbefaler jeg deg heller å stoppe med postingen istedet for å skrive falsk informasjon til trådstarter (og generelt alle andre) Lykke til videre med postingen ;)

Lenke til kommentar

Wildwolf er fanboy

Jeg er ikke fanboy men heller ikke upartisk av den enkle grunnen at jeg har har nvidia kort og vil fortsette med dette med mindre ATI ikke bare tar igjen Nvdidia som de har gjort no men stikker ifra de, penger er vitkig for 90% av entusiastene vil jeg tro så det er DEN viktigste faktoren innen skjermkort.

Har lest mesteparten av de annerkjente testene som er presentert i Nvidias kommende lanseringer og Den store Ati 4k serie tråden, og har fått med meg den ytelsen du referer til. Men den er ikke så mye bedre enn 9800gtx i enkelte tilfeller men rent statistisk sett er den bedre. Men i Crysis som er Nvidia tilrettelagt ligger 9800gtx 0,3 fps over 4850 som ikke er verdt prisfroskjellen men det kan på grunnlag av dette diskuteres ytelsen av gpuene.

Men 4850 er et litt bedre valg, men personlig vil jeg fortsatt ha gått for 9800gtx etter personlige erfaringer. Men vi kan inkludere ting som : Varme, støy, Ol.

Kjøleløsningen på 9800gtx er bra har hørt noe rufsende og bråkete kjølere på ATI kortene men det var vell en midlertidlig driver feil eller noe lignende.

Skal ikke utalle meg på noe jeg ikke vet om.

Mvh Kjetil

Endret av Masterfifty
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...