Beges Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Heisann! Jeg var så heldig at jeg fikk skaffet meg sommerjobb i år, og har jobbet noen uker som servitør og skrubb på et vertshus. En uke før jeg gikk ut i ferie (og lenge før lønningsdagen) skrev jeg kontrakt med sjefen hvor det står at timelønnen er på 98 kr. Når jeg så kom hjem fra Portugal for 2 uker siden hadde jeg fått lønnsslippen fra jobben, og der sto det at satsen var på 83,25 kr. Hva er det som er riktig? Det er åpenbart sjefen som har gjort en feil og blandet meg med en 18-åring når hun skrev kontrakten (jeg er 17 år), men det er vel satsen i kontrakten som er lovfestet? I så fall skylder vertshuset meg over 800 kr, og de kunne jeg godt ha tenkt meg snart... Takk til alle som svarer! Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 De må følge det som står i arbeidskontrakten din. Er det en feil på utbetalingen, så ta dette med sjefen din, du Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Det er selvsagt det som står i kontrakten som gjelder. Lenke til kommentar
Beges Skrevet 27. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2008 Takk for svar Da skal jeg gå og ta en alvorsprat med sjeffen i morgen.. Hehe Lenke til kommentar
Generic Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 (endret) Var motsatt med meg, i arbeidskontrakt sto det 100,21 kr/ timen. Men jeg fikk 107,67 kr/timen Endret 27. juli 2008 av Generic Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Isåfall sier du _ikke_ fra til sjefen. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Da kan det uansett trekkes fra ved en senere utbetaling, eller du kan måtte betale det tilbake. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Hadde samme problem, fordi jeg fikk ny kontrakt når jeg endret fastdag. Så økte de lønnstrinnet mitt med et uhell, fikk ikke ekstra lønn tough, de gav meg en ny kontrakt igjen. Lenke til kommentar
Beges Skrevet 28. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2008 Sjefen skulle gi meg pengene takk folkens! Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Så bra! Det er godt at det faktisk finnes ærlige og seriøse folk som ansetter ungdom også! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå