Gjest Guest_anonym_* Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 F.eks. 500 melatonin eller imovane?? Lenke til kommentar
Sadfez Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 (endret) 500 mg det er snakk om? Hvis det er 500 tabletter det er snakk om, så tror jeg du hadde stryki med. Edit: mente mg Endret 27. juli 2008 av Sadfez Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Fra felleskatalogen om imovane: Overdosering/Forgiftning: Symptomer: Varierende grad av CNS-depresjon, fra døsighet til koma, som avhenger av den inntatte mengde zopiklon. Lette tilfeller inkluderer tretthet, forvirring og søvnighet. Ved alvorlige tilfeller kan symptomene inkludere ataksi, hypotoni, hypotensjon, respirasjonsdepresjon, koma (sjelden) og død (svært sjelden). Overdosering antas ikke å være livstruende hvis ikke det samtidig er inntatt andre CNS-dempende midler, inkl. alkohol. Behandling: Generelle forholdsregler tas, overvåkning av respirasjon og blodtrykk, ev. aspirasjon. Hemodialyse er av liten verdi pga. zopiklons store distribusjonsvolum. Flumazenil kan forsøkes som antidot. Se Giftinformasjonens anbefalinger N05C F01 og N05B A. Når det gjelder medikament som inneholder melatonin så står det dette: Overdosering/Forgiftning: Ingen rapporterte tilfeller. I litteraturen er det rapportert om administering av daglige doser på opptil 300 mg melatonin uten at dette forårsaket signifikante bivirkninger. Symptomer: Tretthet forventes. Clearance av virkestoffet forventes innen 12 timer etter svelging. Behandling: Ingen spesiell behandling er nødvendig. Lenke til kommentar
Gjest Guest_anonym_* Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 500 mg? 3 mg.. Lenke til kommentar
Sadfez Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Ja huff, nå suller jeg veldig. Beklager. 500 tallet forvirret meg, skylder på varmen. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Når det gjelder medikament som inneholder melatonin så står det dette:Overdosering/Forgiftning: Ingen rapporterte tilfeller. I litteraturen er det rapportert om administering av daglige doser på opptil 300 mg melatonin uten at dette forårsaket signifikante bivirkninger. Symptomer: Tretthet forventes. Clearance av virkestoffet forventes innen 12 timer etter svelging. Behandling: Ingen spesiell behandling er nødvendig. Jammen åssen går det an når det er snakk om nærmere 2000 mg.. Lenke til kommentar
Gjest Guest_Eco_* Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Melatonin tas i.a.f av enkelte som kosttilskudd for å holde seg yngre lengre. Da tar de fra 5 - 50 mg hver kveld. "500" høres veldig ut som en boks med 100 stk 5 mg tabletter, og jeg håper virkelig du har tenkt å ta alt dette på en gang. Lenke til kommentar
Gjest Guest_Eco_* Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Melatonin tas i.a.f av enkelte som kosttilskudd for å holde seg yngre lengre. Da tar de fra 5 - 50 mg hver kveld. "500" høres veldig ut som en boks med 100 stk 5 mg tabletter, og jeg håper virkelig du har tenkt å ta alt dette på en gang. Lenke til kommentar
araziel Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Jammen åssen går det an når det er snakk om nærmere 2000 mg.. Fordi Melatonin ikke er toksisk, det har meg bekjent ingen fastsatt LD50 selv om forskere nok har foret mus med ekstremdoser for å undersøke det. Og har du tenkt å ta selvmord er ikke imovane veien å gå, du blir nesten garantert å fucke leveren ellerno og havne på sykehuset. Stikk heller til psykologen du. Lenke til kommentar
Gjest Guest_Eco_* Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 "500" høres veldig ut som en boks med 100 stk 5 mg tabletter, og jeg håper virkelig ikke du har tenkt å ta alt dette på en gang. Manglet er viktig ord der. Måtte bare presisere det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå