Gå til innhold

Normalt å bli hoven etter trening?

Anbefalte innlegg

Jeg begynte å trene med manualer for noen dager siden. Resultatet var at jeg ble utrolig støl dagen etter, og litt opphovnet i den ene armen. Dagen etter var den ene armen blitt veldig opphovnet, og veldig øm og støl.

Er dette en normal reaksjon? Har ikke trent på lenge, så tenkte kanskje dette var svaret.

Siden jeg driver mye med musikk er frykten at det er en form for senebetennelse. Men det høres ikke veldig sannsynlig ut, spør du meg.

Noen som vet noe om dette?

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettes-xwByZdFZ

Kjørte ei brutal bryst-økt etter juleferien, og hovnet opp noe helt forferdelig. Hadde dobbelt så store titz som jeg vanligvis har ;)

Gikk over etter et par dager, så vent å se :)

Lenke til kommentar
Kjørte ei brutal bryst-økt etter juleferien, og hovnet opp noe helt forferdelig. Hadde dobbelt så store titz som jeg vanligvis har ;)

Gikk over etter et par dager, så vent å se :)

Hevelsen gikk gradvis ned fra i går, og i dag er jeg helt fin! :new_woot: Likte størrelsen mye bedre da det var hovent, though :p

Endret av Liquidkey
Lenke til kommentar
Strekke ut godt etterpå? :hmm:

Jeg mener de hadde gjort en studie blant flere av skiessene våre hvor endel strakk ut etter trening mens resten ikke gjorde det. De fant ut at statisk tøyning etter trening verken hjalp på mobilitet eller stølhet. Er vell mye bedre å kjøre noen dynamiske bevegelsesøvelser spesielt før økta, finnes flere gode på "magnificent mobility"-treningsfilmen. Hvis man har forkortet muskulatur kan man evt kjøre noen statiske tøyninger på treningsfrie dager, men en bør ha med dynamiske tøyninger. Samtidig er det mange som strekker ut fordi de tror musklene er for korte, mens det i virkeligheten er leddkapsel, nerver eller naboleddet(ene) (eks korsrygg - hofte eller skulder - øvre del av ryggen) som er for lite mobile\gir strekkfølelse. Jeg tøyer ihvertfall aldri ut statisk verken før eller etter trening, tøyning før trening kan faktisk redusere maksstyrken. Dynamisk som oppvarming kan dog være lurt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...