Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Får ikke vekk dynamostøy

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen. Har anlegg som jeg klare ikke å få dynamostøy vekk. har prøvd nesten alt( legge sepparat signal å strømkablene, koble ekstra jordning til cd spiller) ingenting hjelpe.. har dere noe forslag? har 2 subwoofers på 1200 watt å 4000 watt forsterker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei alle sammen. Har anlegg som jeg klare ikke å få dynamostøy vekk. har prøvd nesten alt( legge sepparat signal å strømkablene, koble ekstra jordning til cd spiller) ingenting hjelpe.. har dere noe forslag? har 2 subwoofers på 1200 watt å 4000 watt forsterker.

Har du lagt jordingen til batteriet, eller har du brukt et punkt i karosseriet (beltefeste e.l)?

Lenke til kommentar
Har du prøvd en annen cd spiller ? Kan godt være at støyfilteret i spillern din er defekt..
Brente jordingsbaner i spilleren er gjerne fordi forsterkeren henter jord via signalkablene fra spilleren og ikke fra Minus-kabelen... så IKKE ta sjansen på å ødelegge enda en spiller pga. at jording til forsterker ikke er god nok.
Lenke til kommentar

Har du lagt jordingen til batteriet, eller har du brukt et punkt i karosseriet (beltefeste e.l)?

Karosseriet... ska eg koble direkte til batteri?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Litt usikker på hva du mener med "ekstra jordning til cd spiller"....

Men har du prøvd å jorde chassie på spilleren og forsterkeren? i endel tilfeller vil det hjelpe. Her holder det med en liten ledning.

Hjelper ikke dette kan du prøve å legge en laske mellom skjermen(jord) på signalkabelen og inn på chassiet på spiller og forsterker.

Egen jordkabel fra forsterker til batteri skal ikke ha noe å si, men husk at kontaktpunktene må være god og uten lakk ol. imellom.

Hmm Fikk no lyst å bygge igjen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...