Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Laptop] Logger på 'midlertidig profil' innst. lagres ikke

Anbefalte innlegg

Jeg har en 2 år gammel Dell Inspiron 6000 bærbar som nå har fått et litt merkelig problem. Hver gang jeg starter opp maskinen får jeg beskjed om i 'velkommen' skjermen at den ikke kunne finne noen profiler eller at det var problemer med å laste profiler. Derfor får jeg beskjed om at den laster en 'midlertidig profil' og at innstillinger vil bli slettet når jeg restarter igjen.

Så hver gang jeg slår av pcen og slår på igjen, er det som om pcen ble startet for første gang. Alt fra skjerminnstillinger til 'ta en guidet tour av windows xp' kommer som om det var helt nytt, alle innstillinger jeg har laget forsvinner.

Så ja, hva er problemet? Jeg vurderte en stund og re-innstallere windows, men jeg har nå fått indikasjoner på at det kan være batteriet på hovedkortet som er gåent. Isåfall kan jeg skifte dette selv på en grei måte (hvor kan jeg ev. kjøpe det)? Garanti er uansett utgått.

På forhånd takk for hjelpen.

Endret av superreven
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Hei

din bruker profil er blitt skadet, og Windows lager en ny,midlertidig profil når du logger på. Det du kan gjøre er å logge på med en ny bruker (dennne lager du først i kontrollpanelet) så henter du alle datatene du ternger fra din gamle profil. Din gamle profil finner du under katalologen XP, "Doguments and settings" "brukernavn" eller VISTA "users" "brukernavn".

jstrandl

noe rot, for mye øl.

Endret av jstrandl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...