superegge Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 2 Bilder av himmelen og et av lille christina:) Lenke til kommentar
bjornast Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Om dette skal være en serie, så bommer du grovt i mine øyne. De to første kan jeg forsåvidt gå med på passer sammen, men det portrettet har ingen sammenheng med de to himmelbildene. Du burde heller lagt ut bildene hver for seg om du ønsker en kritikk på hvert bilde. Det er vel sikkert derfor denne tråden har blitt skjøvet langt ned på side 2 uten svar... Tittelen er vel heller ikke noe særlig? Prøv heller med et bilde alene, og se hva som skjer da. Lenke til kommentar
RamsFoto Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Jeg har kikket innom disse bildene fra tid til annen det siste døgnet, men har ikke funnet helt ut hva jeg synes. Jeg ser av tidligere poster at du er helt ny i denne delen av forum. Velkommen til oss! Du har kanskje lusket rundt en tid her? I alle fall har du fått med deg at bilder skal lastes opp direkte som vedlegg i trådene, og det er bra. For å utdype Bjornast litt: En annen (og litt mindre viktig) kjøreregel er at det kun anbefales 1 bilde i hver kritikk-tråd. Dette for å lette oversikten for de som skal gi kommentarer. Imidlertid er det ingen begrensninger på antall tråder, så du kan godt starte tre tråder med hver sitt bilde etter hverandre. Unntaket fra denne kjøreregelen er når bildene henger sammen som en serie, og man ønsker kommentarer på bildene samlet. Disse bildene dine kan nok ikke sies å være sammenhengende på noe åpenbart vis (rett meg gjerne hvis du mener annerledes). Jeg velger å kommentere kun bildet av Christina her. De to andre er for like 1000 andre snap-shots av solnedganger. Bildet av Christina er litt mer spesielt. Har du etterbehandlet veldig kraftig her? Det minner om et filter av typen Posterize eller lignende. Effekten blir enda tydeligere med litt avstand til bildet. Det er moro å leke med slike effekter, men det blir sjelden vellykket de første forsøkene. Jeg tror jeg liker det i dette tilfellet. Komposisjonen forøvrig bærer preg av at dette er tatt på sparket. Det er store ulikheter mellom skygge og lys. Bildet er litt skjevt (kan rettes etter lyktestolpene), men hvis du skal beskjære det rett, så mister du den lille skyggen på brystet hennes. Huset oppe til venstre passer dårlig inn med resten. Veien er helt fin, selv om den har litt mange skygger og unødige gummispor, tilfører den dybde. Diagonalen er litt vel åpenbar, men det får passere. Jenta ser litt til siden for kamera, og det trekker ned en del. Uryddig hår og hånden i ansiktet passer med snap-shot preget og gir det liv. Fint at hånden ikke dekker ansiktet. Jenta er fotogen og det bør du utnytte senere også. Alt i alt en godkjent start med nytt(?) kamera. Ta vare på dette bildet og kikk på det om et par år når erfaringen er større. Du vil nok ta mange bilder som er mye bedre enn dette, men enda mange flere som er dårligere… Lykke til videre, og velkommen tilbake med flere bilder. - Rams Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Jeg hopper over de to første for de faller et stykke utenfor mitt interesseområde. Det er bildet av Christina jeg henger meg litt opp i. På en måte liker jeg valgene du har gjort i etterbehandlingen. Tittelen er lite beskrivende for bildet. Uttrykket er på en måte i orden. Mitt eneste problem er dessverre at du ikke lykkes helt, og kanskje det er fordi du ikke har jobbet bevisst med det uttrykket i tankene. Svakheten er at i dette bildet klarer du ikke å skjule det egentlige bildet, og det er ganske mislykket. Det vet du sikkert, siden du har valgt å redigere det så spesielt. Men her ser det for tilfeldig ut, ikke som om du har gått ut for å ta slike bilder. Hadde du vært bevisst så hadde du bedt henne se rett inn i kamera. Det hadde skapt et litt direkte uttrykk med den uskjønne bakgrunnen og de rare fargene. Men siden bildet er av typen unngå kontakt gjennom objektivet så fungerer det ikke her. Øynene unngår fotografen veldig tydelig, selv om ansiktet fremdeles er rettet forover. Det er ikke særlig pent. Da hadde det vært bedre hvis ansiktet var vendt i blikkretningen. Det hadde vært bedre, men litt feil det også. Ok, nok kritikk. Velkommen til denne delen av forumet. Og velkommen tilbake med flere bilder neste gang. Dvs ikke flere i en tråd, men flere tråder med færre bilder. Det er jo best for deg å få individuelle kritikker. Lenke til kommentar
superegge Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 Takk for kriti ehh, slakt:) men er vell det som hjelper mest. Ja, er nybegynner. Hadde vell hatt kameraet 1 uke når de ble tatt, og alle er med 1 dags mellomrom:) Bildet av Chrisitna ble tatt på tur, og jeg syns det var fint. Leste forøvrig sticky om å laste opp max 3 bilder, men greit. et av gangen fra nå av. Takk for respons. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå