tdipower Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Så da går jeg ut ifra at det ikke er noe teknisk feil med kameraet ditt? Jeg vurderer selv GR-D815EX men det er vel sikkert ikke noe bedre en D820. MPX har tilbud på et Canon kamera. noen som vet om dette er et bedre valg? Ev. andre i samme prisklasse? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Jeg må være helt ærlig med dere begge, i den prisklassen der får dere det dere betaler for. De kameraene er ikke fantastisk gode, uansett merke. Lenke til kommentar
tdipower Skrevet 27. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2008 Jeg må være helt ærlig med dere begge, i den prisklassen der får dere det dere betaler for. De kameraene er ikke fantastisk gode, uansett merke. Det er jeg klar over. Jeg skal bare ha en erstatning for mitt Sony PC120 kamera der microfonen ser ut for å ha tatt kvelden. Men å betale 3-4000,- for et SD kamera er for min del lite aktuelt. og jeg har ikke 8-9000,- til et HD kamera akkurat nå. Så da vil jeg heller kjøpe et ok men billig kamera nå og et hd om 1-2 år når SSD har kommet på hd kamera. Er panasonic NV-GS90EF-S et bedre valg? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Jeg ville valgt panasonic av de du lister opp der ja. Om du bare har 2 års sikt framover. Men ikke forvent bedre bildekvalitet enn din gamle sony toppmodell. Lenke til kommentar
tdipower Skrevet 27. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2008 Har i dag et Sony PC120 kamera. Der har microfonen begynt å tulle. Den gir bakgrunnsstøy på en del av opptakene. Regner med at dette vil koste noen tusen å få fikset og siden kameraet ikke har ekte 16:9 format på opptakene vil jeg heller kjøpe et nytt kamera. Jeg har vurdert et HD kamera men jeg ønsker ikke dvd eller HDD og minnekort. Vil derfor vente på SSD type lagring. Jeg vil heller ikke betale 3-4000,- for et SD kamera som gir begrenset bedring av kvalitet. Men trenger å ha noe å ta opptak med. Det digitale fotoaparatet er litt begrenset på opptak. Vurderer derfor disse 2 som et mellomstadie før HD. Panasonic eller Canon. Ev. andre modeller vurderes. Elkjøp har JVC GRD 815 til 1500,- men ser andre tråder om dårlig kvalitet på det, så det er vel bare å glemme. Tar imot tips og gode råd. Ev. også om noen vet om det lønner seg å reparere Sony kameraet. Lenke til kommentar
tdipower Skrevet 27. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2008 Jeg ville valgt panasonic av de du lister opp der ja. Om du bare har 2 års sikt framover. Men ikke forvent bedre bildekvalitet enn din gamle sony toppmodell. Forventer ikke bedre kvalitet, men jeg forventer at det begynner å nærme seg like godt. Og at det iallefall er brukbart til å se hva som blir filmet. Ser jo bare hvor bra opptaket blir på mitt casio fotoapparat. Sonyen er vel ca. 6 år nå, og det skjer jo litt på denne tiden. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 (endret) Ja, prisene har falt på de rimeligste MiniDV-kameraene fra ca 5000-6000 til 1500,- ca . Kameraet ditt er 5 år, kom ut i 2003. Kostet vel et sted rundt 12000 tror jeg? Jeg tror bildekvaliteten i vanlig lys vil være lik, mens bildekvaliteten i dårlig lys vil sonyen være klart bedre på. EDIT: Jeg har flyttet noen av innleggene over i din egen tråd, så blir det mer ryddig . Endret 27. juli 2008 av Alastor Lenke til kommentar
tdipower Skrevet 27. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2008 Ja, prisene har falt på de rimeligste MiniDV-kameraene fra ca 5000-6000 til 1500,- ca . Kameraet ditt er 5 år, kom ut i 2003. Kostet vel et sted rundt 12000 tror jeg? Jeg tror bildekvaliteten i vanlig lys vil være lik, mens bildekvaliteten i dårlig lys vil sonyen være klart bedre på. EDIT: Jeg har flyttet noen av innleggene over i din egen tråd, så blir det mer ryddig . Tror det kostet ca. 15000,- jeg. PC115 kostet vel ca. 12000,- Så ja, det har vært et bra kamera, men f.eks. 12x zoom er litt i minste laget f.eks. og panoreringen er ikke helt 100%. Og som du sier har prisen falt på de rimeligste, men et kamera til 5-6000,- i dag vil vel overgå sonyen min. Noen som har greie på en ev. reprasjon av mic'en? og er det trolig micen eller elektronikk? høres ut som vindsus, selv om det er innendørs. På PC120'n altså. Og alastor, siden du anbefaler Panasonicen. Hvorfor det? pga. bildestabilisator? Optikk? elektronikk? Har den 16:9 native? Utgangsprisen hos MPX er jo den samme så hva utgjør forskjellen? og editeringen her helt greit! Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Jeg anbefaler den pga panasonic igjennom de siste årene har hatt best bildekvalitet av de rimeligste kameraene. Jeg mener totalt sett at det er det beste alternativet som følge av de erfaringene jeg har med panasonic. Canons rimeligste kameraer mener jeg sliter mye med en gang lysforhold ikke er optimale (feks innendørs). Lenke til kommentar
tdipower Skrevet 27. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2008 Ok. Da tror jeg det blir en Panasonic. Du jobber hos Elkjøp enda? Vet du om butikkprisen er 1995,- på dette? Det blir isåfall 125,- dyrere en fra pixmania og da har jeg jo 30 dagers retur om jeg finner det alt for dårlig. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Kameraet ligger til 1995,- på nettsiden vår ser jeg, men prisen på nett og butikk kan variere. Var jeg deg ville jeg snakket med din lokale butikk, og sagt at du ønsker å kjøpe det hos elkjøp framfor en nettkonkurrent. Hørt om de kunne gi deg nettpris . Lenke til kommentar
tdipower Skrevet 27. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2008 Kameraet ligger til 1995,- på nettsiden vår ser jeg, men prisen på nett og butikk kan variere. Var jeg deg ville jeg snakket med din lokale butikk, og sagt at du ønsker å kjøpe det hos elkjøp framfor en nettkonkurrent. Hørt om de kunne gi deg nettpris . Jeg får ta meg turen innom på leangen da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå