Gå til innhold

Program som kan holde inne knapper vekselvis

Anbefalte innlegg

For det første, jeg er HELT fersk i programmering. For det andre, dette gjelder Linux, nærmere bestemt Linux Mint(basert på Ubuntu 8.04). For det tredje vet jeg ikke om dette er rikig kategori å spørre i.

Anyways, min problemstilling:

Jeg vil ha et lite program som holder inne W-tasten og S-tasten vekselvis i 2 sekunder til jeg ber den om å stoppe.

W-tast 2 sekunder

S-tast 2 sekunder

W-tast 2 sekunder

S-tast 2 sekunder

osv. Dere skjønner nok hva jeg vil nå.

Programmet skal rett og slett bevege en person i et spill frem og tilbake i et par dager mens jeg er på ferie :p

I tillegg lærer jeg litt om programmering :)

Noen som kan hjelpe meg?

Endret av khaffner
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må huske at et program som "holder inne" en tast gjør det i den terminalen/det vinduet det kjører. Det du sannsynligvis "vil" gjøre er å sende tastetrykket "w" og "s" (tilfeldigvis fremover og bakover i de fleste mmorpg-spill der folk er ute etter å lage levelingbots, som i de fleste tilfeller er imot EULA-en til spillet) til et annet vindu.

Da må du finne en hook i programmet du prøver å sende tastetrykkene til. Dette er mer vanskelig i linux enn i windows da linux er bedre på å beskytte minnet til kjørende programmer så slike hooks er vanskeligere å få til, etter som jeg har blitt fortalt.

Lenke til kommentar
Bruk av "HASTER" i emnetittelen er etter min mening brudd på alminnelig netikette / folkeskikk på nett. Tror heller ikke du får hjelp noe raskere på den måten.

Werner

Enig. Jeg syntes det er litt frekt, og lar som regel være å svare på slike tråder. Dette er første gangen jeg har svart på en sånn tråd btw :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...