Khaffner Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 (endret) For det første, jeg er HELT fersk i programmering. For det andre, dette gjelder Linux, nærmere bestemt Linux Mint(basert på Ubuntu 8.04). For det tredje vet jeg ikke om dette er rikig kategori å spørre i. Anyways, min problemstilling: Jeg vil ha et lite program som holder inne W-tasten og S-tasten vekselvis i 2 sekunder til jeg ber den om å stoppe. W-tast 2 sekunder S-tast 2 sekunder W-tast 2 sekunder S-tast 2 sekunder osv. Dere skjønner nok hva jeg vil nå. Programmet skal rett og slett bevege en person i et spill frem og tilbake i et par dager mens jeg er på ferie I tillegg lærer jeg litt om programmering Noen som kan hjelpe meg? Endret 31. juli 2008 av khaffner Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 27. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2008 Instruksjonene får pc'en min til å klikke og henge Går det ikke an å skrive litt i en tekstfil og kjøre den som en applikasjon i terminalen eller noe? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 27. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2008 Jeg vil gjerne ha dette ordnet før 5-6tiden, drar avgårde da. Noen tips? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Du må huske at et program som "holder inne" en tast gjør det i den terminalen/det vinduet det kjører. Det du sannsynligvis "vil" gjøre er å sende tastetrykket "w" og "s" (tilfeldigvis fremover og bakover i de fleste mmorpg-spill der folk er ute etter å lage levelingbots, som i de fleste tilfeller er imot EULA-en til spillet) til et annet vindu. Da må du finne en hook i programmet du prøver å sende tastetrykkene til. Dette er mer vanskelig i linux enn i windows da linux er bedre på å beskytte minnet til kjørende programmer så slike hooks er vanskeligere å få til, etter som jeg har blitt fortalt. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 27. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2008 Jeg bryter ingen EULA'er, det er ikke multiplayer av noen grad. Hadde jeg hatt bedre tid hadde jeg nok lagd noe mekanisk som trykker inn tastene manuelt, men nå må jeg ty til software. Ingen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
___ Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Bruk av "HASTER" i emnetittelen er etter min mening brudd på alminnelig netikette / folkeskikk på nett. Tror heller ikke du får hjelp noe raskere på den måten. Werner Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Bruk av "HASTER" i emnetittelen er etter min mening brudd på alminnelig netikette / folkeskikk på nett. Tror heller ikke du får hjelp noe raskere på den måten. Werner Enig. Jeg syntes det er litt frekt, og lar som regel være å svare på slike tråder. Dette er første gangen jeg har svart på en sånn tråd btw :!: Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 Fjernet HASTER i tittelen, rett og slett fordi det ikke haster mer Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 For å kunne ha mulighet til å hjelpe så må vi nok vite hvilket spill det er snakk om da forskjellige programmer behandler tastaturinformasjon forskjellig. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 VBA Express, en GameBoy Advance-emulator Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå