Gå til innhold

Bytte av minne på Dell XPS

runejors

Anbefalte innlegg

hei

ønsket å bytte ut to 512 Mb Ram brikker (orginalt med maskinen)med to 1Gb kingston brikker. fra før hadde jeg da 3Gb Ram. når jeg da strter opp igjen registrerer ikke maskinen de nye minnebrikkene. på systemstår der faktisk fortsatt 3 Gb og ikke 4Gb.

må jeg inn i BIOS for å få endret dette ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror du må ha xp proffesional eller vista om det skal gi uttelling.

mvh sebastian

dersomdu ser på signaturen min så kjører jeg med Vista Home Premium

Okei, da skulle det vel ikke være noe problem.

Unntatt kanskje HK-et ditt ikke støtter de brikkene du har satt inn.

Lenke til kommentar
Tror du må ha xp proffesional eller vista om det skal gi uttelling.

mvh sebastian

dersomdu ser på signaturen min så kjører jeg med Vista Home Premium

Okei, da skulle det vel ikke være noe problem.

Unntatt kanskje HK-et ditt ikke støtter de brikkene du har satt inn.

merkelig egentlig, maskinen må jo nesten det ettersom ejg tok ut 1 Gb og satt inn 2 Gb. dersom din teori skulle stemme så skulle den jo kun ha registrert 2 Gb

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Du må ha vista 64 bit får og få full utelling for 4 gb ram, vis du har 4 gb med ram så visen kanskje 2-3 gb med ram avhengig av hvor mye ram skjermkortet ditt har for rammen deler også ram plass med skjermkortet ditt sin ram.

Så vis du vil ha all rammen må du nok oppgradere til 64 bit.

Fulgte Vista home premium med dell xps pc-en? for da kan det hende lisensen din fungerer for 64 bit versjonen også. du kan jo ringe Dell og spørre dem om de kan sende deg en vista 64 bit cd vis 32 bit home premium fulgte med pc-en som sagt.

Lenke til kommentar
Du må ha vista 64 bit får og få full utelling for 4 gb ram, vis du har 4 gb med ram så visen kanskje 2-3 gb med ram avhengig av hvor mye ram skjermkortet ditt har for rammen deler også ram plass med skjermkortet ditt sin ram.

Så vis du vil ha all rammen må du nok oppgradere til 64 bit.

Fulgte Vista home premium med dell xps pc-en? for da kan det hende lisensen din fungerer for 64 bit versjonen også. du kan jo ringe Dell og spørre dem om de kan sende deg en vista 64 bit cd vis 32 bit home premium fulgte med pc-en som sagt.

har hørt at 64Bit ikke er så snill mot spill og annen software. stemmer dette eller spiller dette ingen rolle?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Dette stemmer ikke i det hele tatt ivertfall ikke for meg. De som klager over dette har ofte gamle pc-er og moderne hardware eller klagene kom akkurat når vista 64 bit kom ut. Nå har Serive pack 1 kommet ut masse drivere for 64 bit. Alle store og seriøse hardware produsenter har startet og lage 64 bit drivere for vista.

Jeg har 3870x2 skjermkort og 2 urgamle dvd brennere 4 år gamle eller mer og begge fungerte med en gang uten noen problemer, når alle oppdateringer var lastet ned og alle drivere innstalert hadde jeg ingen problemer og bare opplever at pc-en er mer stabil og mye raskere.

Jeg spiller Medal of honor airborne, company of heroes opposing fronts, age of empires 2 og 3 osv og ingen av disse spille har noen problemer. De går raskere og mer stabilt. Kanskje du vil bruke litt tid på og laste ned alle de nyeste 64 bit driverne men når de er nedlastet og innstalert vil du oppleve et utrolig stabilt opereativ system.

Jeg angrer ikke og vil aldri gå tilbake til 32 bit på mine pc-er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...