Gå til innhold

Trenger hjelp til å partisjonere HD for Boot Camp

Anbefalte innlegg

Når Boot Camp-assistenten forsøker å partisjonere disken på min Macbook får jeg bare denne beskjeden:

Disken kan ikke partisjoneres fordi noen filer ikke kan flyttes.

Lag en sikkerhetskopi av disken, og formater den som ett volum med formatet Mac OS Extended (journalført) ved hjelp av Diskverktøy. Gjenopprett dataene dine til disken, og prøv å bruke Boot Camp-assistent igjen.

Dessverre forstår jeg ikke særlig godt hva de mener, og får ikke til å ordne problemet. Kan noen gi meg en god og detaljert forklaring på hva jeg skal/bør gjøre? Jeg har en ekstern hardisk, men partisjonen med Mac OS Extended (journalført) benyttes av Time Machine, med 117GB ledig.

Mvh Sondre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Systemfiler som er i bruk er spredt ut og andre filer tar opp så mye plass at det ikke går ann å lage en kontinuerlig partisjon. Boot da gjerne fra OSX-DVDen og kjør partisjoneringen fra der. Da vil den kanskje kunne flytte systemfilene slik at du får en stor nok kontinuerlig partisjon.

Eller prøv å lage en mindre partisjon.

:)

Lenke til kommentar

Å lage en mindre partisjon er ikke et alternativ, men det er visst ikke mulig å partisjonere fra OSX-DVD'en (Som forøvrig bare er en oppgraderings-dvd som fulgte med Mac'en da jeg kjøpte den). Jeg har nå kopiert disken over på en ekstern harddisk, og benytter meg også av Time Machine, så jeg skal installere Leopard på nytt, og så håpe på det beste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...