stonebro Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Jeg har en bærbar som duger til spilling. Det er derimot litt vel eyestrain og spille noe med oppløsning over 1024x768 på en 15" bærbar-sjerm, så jeg vil ha spilla over på en ekstern LCD-skjerm jeg har. Jeg kan få flytta spillvinduet over dit, men da hakker det kort fortalt noe besatt. Fins det noen triks for å få ting til å flyte som normalt på en ekstern monitor? Jeg flytter vinduer med et program som fulgte med maskina, kalt Acer GridVista. Bør jeg bruke noe annet? Eller mangler jeg noen drivere? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 jeg forventer at du har innstalert skjermkort dine sine drivere siden du allerede spiller på den bærbare. Det jeg gjør når jeg spiller på 1 skjerm og bruker skjerm nr 2 til internett surfing er og legge spillet i vindue modus sånn gjør du det. Trykk inn ctrl+Enter da vil spillet mest sannsynlig gå ned til bunnlinja med start. så bare trykker du på det igjen og vips det er vindue modus. dra spillet over til den store skjermen og dobbelt klikk så den dekker vindue hele skjermen igjen. eller du kan trykke ctrl+enter så blir hele skjermen dekt akkurat som spillet ble startet på denne skjermen. Lenke til kommentar
stonebro Skrevet 27. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2008 jeg forventer at du har innstalert skjermkort dine sine drivere siden du allerede spiller på den bærbare. Det jeg gjør når jeg spiller på 1 skjerm og bruker skjerm nr 2 til internett surfing er og legge spillet i vindue modus sånn gjør du det. Trykk inn ctrl+Enter da vil spillet mest sannsynlig gå ned til bunnlinja med start. så bare trykker du på det igjen og vips det er vindue modus. dra spillet over til den store skjermen og dobbelt klikk så den dekker vindue hele skjermen igjen. eller du kan trykke ctrl+enter så blir hele skjermen dekt akkurat som spillet ble startet på denne skjermen. Er ikke dette som er problemet. Når jeg har spill i vindusmodus på ekstern skjerm, hakker spillet. Jeg antar det er fordi skjerm #2 ikke et satt til 'Primary Monitor'. Men jeg får ikke gjort dette. Valget fins der under display properties->settings, men boksen er gråa ut slik at du ikke får valgt. Så vidt jeg vet har jeg nyeste drivere til skjermkortet, trenger jeg noe annet? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 det kan være fordi skjermkortet ditt ikke er sterkt nok til og dra spill i full modus. det ekke uvanlig at i bærbare maskiner at du ikke får ekstremt kraftige skjermkort. hva slags spill prøver du og spille og vet du at pc-en din har riktige specs for og kunne klare disse spillene? Lenke til kommentar
stonebro Skrevet 28. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2008 det kan være fordi skjermkortet ditt ikke er sterkt nok til og dra spill i full modus. det ekke uvanlig at i bærbare maskiner at du ikke får ekstremt kraftige skjermkort. hva slags spill prøver du og spille og vet du at pc-en din har riktige specs for og kunne klare disse spillene? Har ikke noe med dette å gjøre. Kortet er kraftig nok, spillene flyter som de skal på primærskjermen. Det har forsåvidt ingen innvirkning hvorvidt jeg stiller ned på settings i spillene, eller hvilke spill jeg prøver. Selv Neverwinter Nights 1 hakker på sekundærskjermen. Det jeg lurer på er vel enkelt og greit hvordan får jeg satt LCD'en til primærskjerm? Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 (endret) høyreklikk på skrivebordet>properties. så tror jeg du skal kunne stille på det på "settings". har ikke 2 skjermer koblet til nå så jeg får ikke sjekket, men jeg mener det skal komme opp instillinger for skjerm 1 og skjerm 2. da er skjerm 2 den eksterne. velg skjerm 2 og du vil få instillingsmulighetene for denne skjermen. huk av for "gjør denne skjermen til primerskjerm"(eller noe i den dur). så er det gjort. du har nå skjermen på den bærbare som den "tomme" sjkermen. du har også mulighete til o bruke "clone" får å få det samme på begge skjermene, men det bare nyttig når du er koblet opp til en lavopløselig TV el. vist jeg husket rett så skal det funke. vist det ikke funker så husket jeg feil.. Endret 28. juli 2008 av 2ball(s) Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 (endret) Laptoppen har vel en fn+tast for å disable/toggle mellom intern og ekstern skjerm. Alle jeg har vært borti har intern , intern+ekstern eller kun ekstern. Men du har ikke sagt noe om type/modell .. Endret 28. juli 2008 av syar2003 Lenke til kommentar
stonebro Skrevet 28. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2008 (endret) Laptoppen har vel en fn+tast for å disable/toggle mellom intern og ekstern skjerm.Alle jeg har vært borti har intern , intern+ekstern eller kun ekstern. Men du har ikke sagt noe om type/modell .. Det er en ACER Aspire. Som jeg har skrevet tidligere, valget for å "make this my primary monitor" er der, men avhukningsboksen er inaktiv. Dvs jeg får ikke valgt det. På primærskjermen er boksen også der, den er også grået ut, men der er det huket av for "primary monitor". Jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke kan velge dette selv. Manualer og slikt som fulgte med gir jo ikke noen svar på slike "avanserte" ting. Ikke finner jeg noe matnyttig på google heller. Noen som har vært borti dette før? Altså, boksen jeg må trykke på er der, men jeg får ikke trykka på den fordi den er "slått av". EDIT: Takk, syar2003. Det fungerte faktisk. Det stemmer, FN+F5 gjør at du kan velge mellom laptopdisplay og eksternt display. Hvis jeg velger bare eksternt display derimot, får jeg ikke utnytta hele skjermen, den viser bare samme størrelse som laptop-displayet. Men med begge på fungerer det. Endret 28. juli 2008 av stonebro Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 (endret) Laptoppen har vel en fn+tast for å disable/toggle mellom intern og ekstern skjerm.Alle jeg har vært borti har intern , intern+ekstern eller kun ekstern. Men du har ikke sagt noe om type/modell .. Det er en ACER Aspire. Som jeg har skrevet tidligere, valget for å "make this my primary monitor" er der, men avhukningsboksen er inaktiv. Dvs jeg får ikke valgt det. På primærskjermen er boksen også der, den er også grået ut, men der er det huket av for "primary monitor". Jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke kan velge dette selv. Manualer og slikt som fulgte med gir jo ikke noen svar på slike "avanserte" ting. Ikke finner jeg noe matnyttig på google heller. Noen som har vært borti dette før? Altså, boksen jeg må trykke på er der, men jeg får ikke trykka på den fordi den er "slått av". Det er 40-50 typer Acer Aspire XXXX (XXXX som i Asipre modell nummer) Eksempel for Aspire 5920 Veklse skjerm fn + F5 tast , man intallerer ikke (enabler 2 skjermer i windows) Men man veksler mellom intern ektstern VGA med knappe kombinasjonen. Intern skjerm på en laptop vil alltid være primær skjerm. Endret 28. juli 2008 av syar2003 Lenke til kommentar
stonebro Skrevet 28. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2008 Vel, alt som gjenstår nå er å finne ut hvordan man kan utnytte hele skjermflaten på ekstern skjerm. For det som vises der er vel egentlig bare i samme størrelse som den interne skjermen, med stor svart rand over og under. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Er bare å stille om oppløsningen det. Lenke til kommentar
Josten Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 (endret) Er ikke noe problem å bruke ekstern skjerm som primærskjerm. Sitter på en laptop akkurat nå hvor det er tilfellet. Vet ikke hvilket skjermkort du har. Selv har jeg et ati-skjermkort. For å fikse det der, gjør jeg følgende: -høyreklikke på skrivebordet -properties -settings -trykk på advanced -finn fanen som heter displays -velg den eksterne som skjerm 1, og interne som skjerm 2. -fiks på oppløsning hvis du ikke har ati, vet jeg ikke helt. Men burde være noe lignende. Endret 28. juli 2008 av Josten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå