Gå til innhold

Skjermen fryser og jeg skjønner 0

Thulac

Anbefalte innlegg

Kjøpte en ny pc for ca en måned siden og har hatt endel problemer med at skjermen fryser under gaming av AoC.Lurer derfor på om det kan ha noe med skjermkortet å gjøre.

her er komponentene:'

Corsair Powersupply 550W Bulk, black,

ATX/EPS, 120mm fan, 4xSATA, SLI

Asus P5N-E SLI, nForce-650i SLI, ATX,

Socket-775, GbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16

Intel Core? 2 Duo E8500 3.16GHz, Socket

LGA775, 6MB, 1333Mhz, BOXED w/fan

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5,

Kit w/two matched CM2X2048-6400 Dimm's

Western Digital Caviar GP 500GB SATA2,

16MB 7200RPM

XFX GeForce 9800GTX 675M 512MB GDDR3,

PCI-Express 2.0, 2xDVI-I/HDCP

håper det er noen der ute som kanskje kan hjelpe meg eller kanskje har opplevd det samme.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Hva er tempraturene til pc-en?

du kan stress teste pc-en og se om den er stabil med occt. kan være at cpuen din blir for varm eller skjermkortet.

occt

Du har innstalert alle de nyeste driverne som fins til skjermkortet ditt?

Det du kan gjøre er og ringe dit du kjøpte pc-en og fortelle at du har problemer med skjermkortet så kanskje du kan sende det inn og få et nytt ett vis dette ikke hjelper.

Endret av Slettet-wtZtqAvs
Lenke til kommentar

Her ser jeg at trådstarter har Asus P5N-E SLI. Har hatt 2 slike selv. Har ett igjen. Og jeg vet at Nordlig brikkesett går svært varmt. Men vanskelig å si hva trådstarters problem kan være uten mer informasjon.

Jeg bruker 2 små vifter på NB-kjøleribbe på mitt Asus P5N-E SLI. Gjorde det på det andre jeg hadde også. Grunnet at kjøleribben ble så varm at man brant seg på fingrene. Så kan tenke meg at om man har et dårlig ventilert kabinett og ikke har noen vifter på den kjøleribba så kan det nok skape ustabilitet. Selv uten noen overklokking og overvolting av NB. Det sørlige brikkesettet har ikke kjøleribbe i det hele tatt på Asus P5N-E SLI. Her monterte jeg passive kjøleribber. Men tror ikke dette vil være den største årsaken til slike problemer som trådstarter nevner.

Kan også nevne at dette hovedkortet kan være svært vrident med hensyn til hvilke minne man bruker. Og det er stor forskjell på bioser til dette kortet. Noen bioser fungerer mye bedre enn andre. F.eks kan en litt eldre bios fungere mye bedre enn en nyere bios i kombinasjon med en bestemt type minne. Men man bør iallefall sette minnetiminger i bios manuelt!.

Endret av OcMax
Lenke til kommentar

Har også vært borti i dette hovedkortet, det er mest sannsynlig ram instillingene som er problemet. Min løsning da var å sette ramen på 2.0v for 4gb og 1.9v for 2gb.

Men som OCMAX og beskriver ang. northbridge så er den veldig varm og bør kjøles ned med en vifte.

Lenke til kommentar
Har også vært borti i dette hovedkortet, det er mest sannsynlig ram instillingene som er problemet. Min løsning da var å sette ramen på 2.0v for 4gb og 1.9v for 2gb.

Men som OCMAX og beskriver ang. northbridge så er den veldig varm og bør kjøles ned med en vifte.

Positivt overrasket over at et så gammelt kort som dette støtter E8500, dog.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

E8500 er en 45 nm cpu.

Qoute asus sin nettside: This motherboard supports the latest Intel 45nm CPU

Asus sin nettside om hovedkorte

så du har ingen problemer med og bruke 45 nm cpu, det kan hende du må flashe bios for og bruke 45 nm cpu på hovedkortet ditt.

lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...