Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med IP, viser det feil?

Anbefalte innlegg

Hadde et tilfelle her forleden at min IP plutselig forandra seg.

altså www.whatismyip.com Den der..

Nå er den Your IP Address Is 213.239.113.234

Før var den noe rundt; 82.16.311.10

Etter dette skjedde, har ingen kunne koble seg til min VT server, apache eller noe. Folk sier at IP'n viser feil, og at 213.239.113.234 ikke er min ekte IP.

Noen som vet hva jeg kan gjøre?

Har BNTV som nettleverandlør.

-Thomas Olsen

p.s, bare så det ikke blir misforståelser

De prøver og connecte til 213.239.113.234, men det fynker altså ikke, og det er det som er problemet.

Endret av zoby
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

213.239.113.234 virker usansynlig å være din IP ja. alt fungerer ellers fra din side selv når dette skjer sant? Har du sjekket med andre slike sider for å se at det ikke bare er den ène siden som tuller? www.minip.no eksempelvis.

Ellers kan det evt. være noe mer avansert routing problem internt hos din nettleverandør, eller til og med noe i routerconfigurasjonen, spesiellt om din ruter er satt opp til å kunne ta seg av eksempelvis IP-telefoni eller IP-TV gjennom samme leverandør. Hvis sistnevnte var tilfelle dog ås burde du ikek ha kontakt ut på nettet på vanlig måte når du fikk denne IPen, og den burde ikke forandre seg av seg selv, så jeg kan ikke pinpointe problemet ditt helt desverre. Jeg ville kontaktet din ISP om dette etter å ha sjekket med et par slike alternative sider for å se at det er konsist.

EDIT: Sjekk også direkte din modemruter hva din eksterne IP står som der. Hvis den faktisk viser der som 213.239.113.234 så er det noe ganske funkis på gang.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Hadde et tilfelle her forleden at min IP plutselig forandra seg.

altså www.whatismyip.com Den der..

Nå er den Your IP Address Is 213.239.113.234

Før var den noe rundt; 82.16.311.10

Etter dette skjedde, har ingen kunne koble seg til min VT server, apache eller noe. Folk sier at IP'n viser feil, og at 213.239.113.234 ikke er min ekte IP.

Noen som vet hva jeg kan gjøre?

Har BNTV som nettleverandlør.

-Thomas Olsen

p.s, bare så det ikke blir misforståelser

De prøver og connecte til 213.239.113.234, men det fynker altså ikke, og det er det som er problemet.

82.16.311.10 -> Ikke en gyldig IP-adresse

213.239.113.234 -> Brodrene Nielsen TV AS

Kanskje på tide å begynne å bruke dns i stedet for ip? Hvis de ikke klarer å koble til, er det nok noe feil hos deg.

Lenke til kommentar

82.16.311.10 -> Ikke en gyldig IP-adresse

det var et eksempel, jeg har ikke ipn i hode. Men den fynket før liksom. Hostet spill servere, og VT uten problemer.

Jeg kontakte BNTV angående problemet + jeg spurte om de hadde port 80 blokkert hos seg. Fikk kun er svar: "port 80 ligger åpen til oss"

Bra folk svarer for seg!

Endret av zoby
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...