Gå til innhold

Nytt forum trenger noen til å teste!

kns

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig utviklet et nettbasert diskusjonsforum for sykepleiere og sykepleiestudenter. Forumet er, så langt jeg vet, Norges første, dedikerte og nettbaserte diskusjonsforum for vårt fag. Forumets overordnete intensjon er å inspirere sykepleiere til å inspirere hverandre, ved å fungere som en aktiv arena for sykepleiefaglig erfaringsutveksling, kunnskap og sosialisering.

En slik nettbasert debattarena for sykepleiefaget har frem til i dag ikke eksistert for norske sykepleiere, og har for undertegnede vært et tiltrengt behov. I USA, andre europeiske og også skandinaviske land, er slike nettbaserte diskusjonsforum for lengst etablerte førstevalg når sykepleiere ønsker å treffe andre sykepleiere for faglig diskusjon og erfaringsutvekslinger. Det finnes allerede svært aktive diskusjonsgrupper for sykepleiere i Norge, men da som underforumer hos feks Nettby, diskusjon.no, etc.

Kan noen teste, komme med tilbakemeldinger, kritikk, etc?

I så fall hadde jeg vært veldig takknemlig. Har aldri laget et forum tidligere. Forumet er basert på phpbb 3.0.2, samt coffee time style template 1.0.2, som jeg har modifisert bittelitt selv.

Takk!

Se http://www.sykepleieforum.no

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt OT (om det er MULIG i OT-forumet heh) men har du tenkt noe over det arbeidet som muligens kan oppstå her mht. moderering? Ser fort for meg at det blir innlegg som er "på grensa" mht. personvern etc.. Anbefaler kanskje at du kontakter søsterforumer for å søke litt råd/tips generelt

Lenke til kommentar

Beklager dersom dette blei OT. Aner ikke hvor ellers jeg skal poste det... heh.

Er litt usikker på hva du sikter til, men mulig at du tenker på personvern ift pasientbeskrivelser ,etc. I så fall er ikke dette noe problem, da taushetsplikten for den enkelte gjelder like fullt ved deltakelse i et nettforum som overalt ellers. I tillegg presiseres det i forumets retningslinjer at den enkelte selv er ansvarlig for ivaretakelse av personvern og taushetsplikt ved all deltakelse i forumet. Forøvrig er dette lovregulert og derfor ikke noe problem for forumadministrasjonen.

Som nevnt finnes det også allerede flere aktive diskusjoner for dette fagområdet rundt om på nettet, og dette har aldri fremstått som noe problem her. Eksempelvis har det lenge eksistert et populært nettforum for ambulansearbeidere, og personvern har aldri vært en sak her, såvidt jeg vet.

Men klart, for alt jeg vet kan det godt hende at dette blir et helv*** å moderere, men da får jeg finne en løsning. Sykepleieforumer er for lengst big business i USA og andre steder i både Europa og Skandinavia allerede, så det finnes sikkert en fornuftig måte å drive det på...

Synes du ellers at det så greit ut? Designmessig, brukergrensesnittmessig?

Endret av kns
Lenke til kommentar

virket veldi bra, men må si meg enig det som blir sagt over. du børr ha litt hjelp med moderering på forumet for å sikre at retningslinjer blir fulgt(vist du har noen).

nå er ikke jeg sykepleier student for å si det sånn, men kansje du kunne ha plasert linker til andre trygge sider som kan komme godt til nytte for folk? men det kan vell også opprettes en slik tråd av en bruker(?)

Lenke til kommentar
Jepp, det synes jeg også:)

Angående personvern, så kan du jo ordne det slik at alle innlegg må bli bekreftet/godtatt av admin eller mod før det postes.

dette krever jo at det er flere moderatorer aktive 24/7..

edit: har registrert meg og postet et inlegg i "test". men det skal dog sies at jeg ikke har noe som helst å gjøre der.

kan det kansje være mulig og lage en venne fungsjon, slik at folk som jobber/studerer/bor sammen eller nert hverandre kan finne hverandre på forumet?

selve forumet har jeg ingenting å utsette på, men jeg anbefaler at du går til anskaffelse av noen moderatorer(gjerne venner av deg). om du ønsker å ta til deg mitt lille "tips" kan være det samme..

når det gjelder å gjøre forumet kjent så kan du sette ut "reklame" hos nettsider som du vet brukes av denne målgruppen.

edit2: rent design messig ser jeg dette som et formum jeg kunne ha brukt flittig.

edit(ja igjenn): om forumet skal utvides med flere kategorier burde det omstruktureres. da kunne det fungert bedre å gjøre det på samme måte som "her". at man må trykke seg inn på en "overskrift" for å komme inn i et underforum.

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...