Gå til innhold

Kjøpe domene av noen andre?

Anbefalte innlegg

Jeg har fryktelig lyst på ett spesiellt domene, men det er allerede opptatt av noen andre som ikke ser ut til å bruke det.

Hvordan går man fram for å kjøpe opp dette domenet, jeg går ut fra at jeg først må ta kontakt med personen som eier det og bli enig om en pris, men hva gjør jeg etter det? Må vi måte opp ett sted og skrive under på papirer, eller kan alt foregå over nettet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har fryktelig lyst på ett spesiellt domene, men det er allerede opptatt av noen andre som ikke ser ut til å bruke det.

Hvordan går man fram for å kjøpe opp dette domenet, jeg går ut fra at jeg først må ta kontakt med personen som eier det og bli enig om en pris, men hva gjør jeg etter det? Må vi måte opp ett sted og skrive under på papirer, eller kan alt foregå over nettet?

Har aldri kjøpt domener av noen før, men det løses definitivt over nett. Antageligvis er det så enkelt at du og nåværende eier blir enige, og så gir bare nåværende eier beskjed til registraren sin om at du skal ta over. Betalingen gjøres trolig helt privat + evt. gebyrer til registrar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...