Gå til innhold

Noen lydproblemer med Logitech g51

Anbefalte innlegg

Hei.

Kjøpte Logitech g51 5:1 anlegget her for 3 dager siden, men er ikke fornøyd. De 2 bakre høytalerne gir ofte en "under vannet" effekt ved samtaler i film \ spill og ved musikk er lyden bakfra hakkete, skurrete og langt dårligere enn lyden forfra. Men det verste er at i spillet Grid, så får jeg ikke med meg motorlyden fra noen av bilene jeg kjører. Hører alle andre lyder som krasj, dekkene som spinner osv, men ikke motoren noe som er VELDIG irriterende i et bilspill.

Har et creative extreme music lydkort som støtter 5:1, og har satt innstillingene der til å kjøre på 5:1. Har prøvd å endre på innstillinger, men har ikke så god peiling på dette, så har bare prøvd meg frem, men uansett hva jeg gjør får jeg ikke løst de 2 problemene nevnt ovenfor.

Kan tenkes at lyden bakfra med musikk er dårlig fordi g51 har en matrix funksjon som gjør om lydkilder til sorround med vekslende hell. Noen sanger spilles av ganske bra, mens rock spesielt spilles som nevnt ovenfor.

Hva gjør jeg galt \ noen tips på om det er noen innstillinger der kan endres?

Edit: Nye drivere til lydkortet er instalert uten noen forbedringer. Når jeg plugger inn headsettet via kontroll paden til anlegget får jeg ikke motorlyd i den eller, men det gjør jeg visst eller ikke dersom jeg plugger den direkte inn til lydkortet. Dermed er det nok spillet det er noe feil med på akkurat det området, men det forklarer fortsatt ikke hvorfor jeg får så rar lyd fra bakhøytalerne ellers.

Takk for svar - Killswitch

Endret av Killswitch
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...