MercedesMotor Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Hei, Jeg skal ta teoriprøven 11 August, men det jeg trenger er læremidler. Jeg har tatt teoriprøver på nett som www.prove.no, www.trafikkportalen.no og www.teoritester.no (feil på denne siden så får ikke nytte av den da svara ikke blir rettet) Jeg har 'Veien til førerkortet' boka, har lest den 1 gang og skal lese den på nytt 2 ganger til. Er det noe annet jeg trenger å lese? noe på nettet da det er mye enklere, eller noen teoriprøver som helst er gratis? Føler meg egentlig klar, men jeg skal bestå den på første forsøk uansett. (skal prøve ihvertfall) så trenger litt hjelp. Tusen Takk for svar på forhånd Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 (endret) Hei. Tok teoriprøva for ikke så altfor mange uker siden, og kan godt forklare hva jeg gjorde. Jeg fikk ikke utdelt samme bok som deg. Min heter Førerkortet, og jeg syns den var altfor lite utfyllende. Leste gjennom boka på ca 2 dager og følte meg ikke så veldig klok på teorien. Det ble til at jeg tok testen på prove.no ca 2 ganger hver dag den siste uka og bestod teoriprøva med 4 feil. Testene på prove.no har ikke veldig mange spørsmål, så du vil etterhvert erfare at du kjenner igjen spørsmål og automatisk husker hva som var rett. Har du begynt å øvelseskjøre privat, eventuelt med kjørelærer? Lærer mye teori av det. Når det gjelder selve teoriprøva, får du en del spørsmål om litt at hvert. Du har 1 og en halv time på deg, så slapp av og ta deg god tid. Vær forsiktig når du ser over, så du ikke retter noe som er riktig. Det første man krysser av pleier å være rett. Hvis du stryker, må du vente 2 uker og betale på nytt. Med andre ord, ingen krise, men det svir litt. Endret 27. juli 2008 av BaronSlask Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 27. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2008 (endret) Hei. Tok teoriprøva for ikke så altfor mange uker siden, og kan godt forklare hva jeg gjorde. Jeg fikk ikke utdelt samme bok som deg. Min heter Førerkortet, og jeg syns den var altfor lite utfyllende. Leste gjennom boka på ca 2 dager og følte meg ikke så veldig klok på teorien. Det ble til at jeg tok testen på prove.no ca 2 ganger hver dag den siste uka og bestod teoriprøva med 4 feil. Testene på prove.no har ikke veldig mange spørsmål, så du vil etterhvert erfare at du kjenner igjen spørsmål og automatisk husker hva som var rett. Har du begynt å øvelseskjøre privat, eventuelt med kjørelærer? Lærer mye teori av det. Når det gjelder selve teoriprøva, får du en del spørsmål om litt at hvert. Du har 1 og en halv time på deg, så slapp av og ta deg god tid. Vær forsiktig når du ser over, så du ikke retter noe som er riktig. Det første man krysser av pleier å være rett. Hvis du stryker, må du vente 2 uker og betale på nytt. Med andre ord, ingen krise, men det svir litt. Tusen Takk for svar Jeg leste Veien til førerkortet, men det samme skjedde her.... hjalp meg ikke mye, det er mye å lese men ikke så fullt så bra. Følte at jeg ikke lærte så mye, men jeg husker en del av det. www.prove.no er litt kjedelig å ta nå, fordi jeg får 0 feil hele tiden:P men tar den fortsatt minst 1 gang om dagen. 1t 30 min er mer enn nok ja, og det du sier om at 'det første man krysser av' pleier å være rett har jeg merka selv på www.prove.no, og det er surt. Skal gå nøye igjennom. Tusen takk for tipsene, hjelper meg veldig mye Endret 27. juli 2008 av MercedesMotor Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 27. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2008 (endret) 3D Driving School Koster penger, men jeg får den gratis av en venn. Hvis noen trenger koden så er jeg villig til å dele. Perfekt for å lære seg å kjøre Eller lære seg reglene. Endret 27. juli 2008 av MercedesMotor Lenke til kommentar
Samegerilja Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Kan også være du er "heldig" og får en ganske lett prøve. Har prøvd mange ganger, men den siste gangen jeg prøvde klarte jeg den. Var ganske lett i forhold til de første. Som sagt tidligere, bruk den tiden du har tilgjengelig. Fikk et spørsmål om kordan lysan bak på bilen skulle være. Va veldig usikker, men prøvde å forestille meg situasjonen i trafikken. Freks når du har vært på en parkeringsplass så har du sett biler rygge. Forestill deg situasjonen i trafikken, kan være lurt på noen av spørsmålene. (Noe du sjøl har opplevd, sett osv) Lenke til kommentar
Huginn Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Jeg leste igjennom boka en og en halv gang, prøvde meg på en gratis-side til jeg bestod (tror det var en av de du linker til), før jeg kjøpte et 24-timers pass på atl.no og tok den til jeg stod igjen med en 2-3 feil etter hele prøven. Ble gjort på en dag (bortsett fra boklesingen), prøven tok jeg dagen etter. Passet koster 30 kroner, men er verdt det for min del. Flere av illustrasjonene i den prøven kan du se igjen i selve teorieksamen, og mange spørsmål likner også. Jeg fikk 4 feil, første forsøk. Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 Jeg leste igjennom boka en og en halv gang, prøvde meg på en gratis-side til jeg bestod (tror det var en av de du linker til), før jeg kjøpte et 24-timers pass på atl.no og tok den til jeg stod igjen med en 2-3 feil etter hele prøven. Ble gjort på en dag (bortsett fra boklesingen), prøven tok jeg dagen etter. Passet koster 30 kroner, men er verdt det for min del. Flere av illustrasjonene i den prøven kan du se igjen i selve teorieksamen, og mange spørsmål likner også. Jeg fikk 4 feil, første forsøk. Takk for svar Jeg kjøpte pass hos www.nettlappen.no ... angrer på det, at det går ann å være så gjerrige som dem å ikke gi fasiten, koster 10 kr for fasit etter HVER eneste prøve, og de har 500 spørsmål i databasen. tar teoriprøven imorra Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 Kan også være du er "heldig" og får en ganske lett prøve. Har prøvd mange ganger, men den siste gangen jeg prøvde klarte jeg den. Var ganske lett i forhold til de første. Som sagt tidligere, bruk den tiden du har tilgjengelig. Fikk et spørsmål om kordan lysan bak på bilen skulle være. Va veldig usikker, men prøvde å forestille meg situasjonen i trafikken. Freks når du har vært på en parkeringsplass så har du sett biler rygge. Forestill deg situasjonen i trafikken, kan være lurt på noen av spørsmålene. (Noe du sjøl har opplevd, sett osv) Bare jeg består så er jeg fornøyd. Det er mange lure spørsmål, det er sant det du sier at man må forestille seg situasjonen i trafikken, er mye lettere å forstå. Takk for svar Lenke til kommentar
Samegerilja Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 (endret) tar teoriprøven imorra Lykke til MercedesMotor Endret 4. august 2008 av Samegerilja Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 Samegerilja: Takk Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 www.teoritentamen.no, koster 30 kr pr 24 timer, men er verdt det. Nesten samme spørsmål som på ekte teoriprøven. Her kan du sitte i timesvis og prøve deg fram på spørsmålene. Til slutt kan du alle utenat!! Det hjelper virkelig på teoriprøven. Jeg leste veldig lite i boka, men brukte teoritentamen veldig mye. Jeg besto teoriprøven på første forsøk og fikk 2 feil!!! Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 6. august 2008 Forfatter Del Skrevet 6. august 2008 www.teoritentamen.no, koster 30 kr pr 24 timer, men er verdt det. Nesten samme spørsmål som på ekte teoriprøven. Her kan du sitte i timesvis og prøve deg fram på spørsmålene. Til slutt kan du alle utenat!! Det hjelper virkelig på teoriprøven. Jeg leste veldig lite i boka, men brukte teoritentamen veldig mye. Jeg besto teoriprøven på første forsøk og fikk 2 feil!!! Jeg besto med 4 feil brukte 16 min. Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Jeg besto med 4 feil brukte 16 min. Gratulerer! Hva har du igjen da før du kan ta oppkjøring? Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 6. august 2008 Forfatter Del Skrevet 6. august 2008 Jeg besto med 4 feil brukte 16 min. Gratulerer! Hva har du igjen da før du kan ta oppkjøring? Takk Mangler alt utenom grunnkurs og mørkekjøring. Skal ringe Arne Gran trafikkskole imorra og kjøpe hele pakken, de er ganske billige. - Veiledningstime (del 2) - Sikkerhetskurs på bane m/NAF-avgift - Veiledningstime (del 3) - Sikkerhetskurs på vei (4t. teori, 9t. kjøring) - Førerprøve med 60 min. oppvarming Dette er alt? ikkesant? Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Takk Mangler alt utenom grunnkurs og mørkekjøring. Skal ringe Arne Gran trafikkskole imorra og kjøpe hele pakken, de er ganske billige. - Veiledningstime (del 2) - Sikkerhetskurs på bane m/NAF-avgift - Veiledningstime (del 3) - Sikkerhetskurs på vei (4t. teori, 9t. kjøring) - Førerprøve med 60 min. oppvarming Dette er alt? ikkesant? Høres riktig ut det. Jeg er selv ferdig med alt det der, og venter bare på oppkjøring 22. september. Var 3 mnd ventetid, og hadde ønsket at jeg tok teorien tidligere, sånn at jeg kunne hatt oppkjøring rett etter de forskjellige kursene. Har hatt en pause i kjøretimene og blir nok nødt til å ta noen ganske intensivt rett før oppkjøringa. Det koster å ta lappen, ingen tvil om det. Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 6. august 2008 Forfatter Del Skrevet 6. august 2008 Takk Mangler alt utenom grunnkurs og mørkekjøring. Skal ringe Arne Gran trafikkskole imorra og kjøpe hele pakken, de er ganske billige. - Veiledningstime (del 2) - Sikkerhetskurs på bane m/NAF-avgift - Veiledningstime (del 3) - Sikkerhetskurs på vei (4t. teori, 9t. kjøring) - Førerprøve med 60 min. oppvarming Dette er alt? ikkesant? Høres riktig ut det. Jeg er selv ferdig med alt det der, og venter bare på oppkjøring 22. september. Var 3 mnd ventetid, og hadde ønsket at jeg tok teorien tidligere, sånn at jeg kunne hatt oppkjøring rett etter de forskjellige kursene. Har hatt en pause i kjøretimene og blir nok nødt til å ta noen ganske intensivt rett før oppkjøringa. Det koster å ta lappen, ingen tvil om det. Hmm, den er lei. Å vente så lenge. Jeg fyller ikke 18 før om 4 mnd, jeg er tidlig ute så oppkjøringen blir nok den samme dagen som bursdagen min. Oppkjøring på Drøbak er et genialt sted. Vanskelig å gjøre feil når det nesten ikke er trafikk der. Kan du ikke ringe til noen andre trafikkskoler og høre med dem om oppkjøring? Det ligger mest hos statens vegvesen, men broren min fiksa oppkjøring innen 2 uker ved å ringe til forskjellige trafikkskoler. Du får ha lykke til Lenke til kommentar
Scoob911 Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Jeg bor i Drøbak og tenkte jeg skulle begynne på kjøreskole til høsten. Hvilken bruker du MercedesMotor? Røyken og Hurum Trafikkskole avd Drøbak? Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 11. august 2008 Forfatter Del Skrevet 11. august 2008 (endret) Jeg bor i Drøbak og tenkte jeg skulle begynne på kjøreskole til høsten.Hvilken bruker du MercedesMotor? Røyken og Hurum Trafikkskole avd Drøbak? Jeg drar til drøbak med http://www.larern.no det koster litt ekstra men det går. Lærern trafikkskole ligger på Strømmen. Jeg bor i Lillestrøm, men har vært på Drøbak flere ganger, broren min hadde oppkjøring der og han sa det er ganske lett der iforhold til oslo sentrum. De gangene jeg har vært på Drøbak så har det ikke vært så mye trafikk og det er ganske trangt i sentrum, men det er ganske fint der. I Oslo er det biler overalt, kaos. Lykke til Endret 11. august 2008 av MercedesMotor Lenke til kommentar
Scoob911 Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Må bare nevne at det er i Drøbak ikke på Som du sier så er det ikke så veldig mye trafikk her men det er også litt trangt nede i sentrum. Også er det en rundkjøring ikke langt fra der jeg bor som det er mye snakk om. Første avkjørsel er en nesten 180 grader sving, så ikke alle biler greier å ta den. Og siden mange da må ta en ekstra runde rundt rundkjøringen har det blitt en del klaging på den fra kjørelærere og sensorer Er forresten 3-4 måneder ventetid for oppkjøring her akkurat nå (lengste i landet), så jeg må nok ta teorien så fort som mulig for å komme meg på en venteliste. Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 11. august 2008 Forfatter Del Skrevet 11. august 2008 Må bare nevne at det er i Drøbak ikke på Som du sier så er det ikke så veldig mye trafikk her men det er også litt trangt nede i sentrum. Også er det en rundkjøring ikke langt fra der jeg bor som det er mye snakk om. Første avkjørsel er en nesten 180 grader sving, så ikke alle biler greier å ta den. Og siden mange da må ta en ekstra runde rundt rundkjøringen har det blitt en del klaging på den fra kjørelærere og sensorer Er forresten 3-4 måneder ventetid for oppkjøring her akkurat nå (lengste i landet), så jeg må nok ta teorien så fort som mulig for å komme meg på en venteliste. Rundkjøringen har jeg ikke sett, må teste den svingen en gang Det var en lang venteliste Men du får ha lykke til på oppkjøringen din og teoriprøven. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå