Lightboy Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Hei.Jeg satte i sammen en pc her en dag for jeg hadde så mange datakmponenter liggende å slenge,eneste jeg trengte var en billig prossessor og et billig skjermkort.Jeg kjøpte intel e4600 2.4 ghz og geforce 8500gt 512bm.ikke det at jeg forventer s mye av det men,jeg merker at det går rimelig tregt i de fleste nye spillene så jeg lure på hvordan jeg skal overclocke e4600s fsb(qdr) og memory timigs i biosen.jeg har ett p5n32 sli preium hovedkort som jeg ikke skjønner meg så mye på. Lenke til kommentar
Lightboy Skrevet 28. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2008 kan noen svare meg på hvor dan jeg skal gå frem? Sånn hva fsb(qdr) er i forhold til kun fsb uten qdr. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Memory timing er jo rammen din du tenker på vis jeg skjønner. Vis du leser om rammen på produsenten sin nettside så får du opp volt setting og timer settingen kan se ut som dette: 2.1 volt 5.5.5.17 kanskje men det er viktig at du sjekker hva din ram skal ha. FSB er front side bus og du skal stille multi playern så lavt du kan. Så følger du guiden om volt så stiller du opp hastigheten med 10 mhz om gangen helt til pc-en nekter og starte, da senker du hastigheten med 15 og begynner og sjekke om den er stabil. Når du har gjort det så setter du opp multi playern igjen så ser du hvor høyt du kan klokke den mens den fortsatt er stabil. sjekk ut denne video guiden av Shamino den ekke for ditt hovedkort men du får beskjed om volt og timinger og alt som skal til for og overklokke, anbefaler deg og se på dem og sjekke dem ut. Video guide For og sjekke om overklokken er stabil bruk OCCT OCCT Kjøling er viktig jo kaldere pc-en er jo høyere kan du klokke vis du bruker boxed kjøler ikke forvent for mye for cpu-en blir for varm da ganske fort kanskje. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå