Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Valg av Motorhispania modell 50cc?

Anbefalte innlegg

Hei og hopp!

Skal kjøpe meg ny moped. Dvs. har en scooter Aprilia SR 50 DiTech og kjørt denne nesten hver dag til og fra jobb i 2 år, men er lei av automat giret og scooteren i seg selv. Og jeg har lyst på en splitter ny moped!

Har lett lenge og har kommet frem til at jeg skal enten ha :

1.

Motorhispania RYZ 50 PRO URBAN (SM modellen):

*Denne har jeg egentlig mest lyst på, kan vel bruke denne til *litt* cross og hvis man skifter dekk ? *

Info+bilder: http://www.bikez.com/motorcycles/motorhisp...n_bike_2007.php

2.

Motorhispania RX

* Ulempen er vel at denne har mindre potensiale for litt røff kjøring. Eller? *

Info+bilder: http://www.bikez.com/motorcycles/motorhisp...racing_2008.php

Jeg ser at den RX'en er en 08 modell så den er ny i år. Men det er ikke kommet noen ny RYZ.

RX'en har jo og 4 takters motor..

Fornuften min sier at jeg skal gå for en RX, lysten sier RYZ.. Vansklig valg!

Nå er det jo sånn at det finnes en model som heter "RYZ 50 Enduro", men denne har kick start, liker el-start + at tenkte bare å ha -muligheten for å kjøre cross, det blir mest kjøring på veien til og fra jobb.

Så spørsmålet er egentlig hva ville dere valgt hvis dere skulle kjøre til jobb hver dag og *kanskje* en gang i blandt ta en tur på humpete veier/bakke?

Endret av supermodps2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal jeg være ærlig hadde jeg ikke valgt Motorhavaraspania uansett. Er masse trøbbel med dem (selv om jeg ikke har erfaring personlig). Har ikke tenkt på Yamaha DT 50 R, da?

Hm, trodde Motorhispania var noe av det beste.

Jeg er ute etter å finne det beste nå, Yamaha DT 50 R så grei ut, men likte bedre utseende på Motorhispaniaen.

Hva er det som er trøbbel med Motorhispania? , de har jo standard AM6 motor

Hold for faen på scooteren din til du kan kjøre opp til bil- DET er det beste tipset.

Ja, med mindre du er ekstremt glad i å skru da. :)

Jeg er 19 år, uten bil lappen da. I byen bergen hvor jeg bor er det vansklig å få parkering ved jobben, så jeg velger å fortsette med 50cc ;)

Lenke til kommentar

Motorene til Motorhispaniane er gode, selv om girkassa til AM6 kan være litt trøblete (DTR har også denne motoren). Problemene til MH har ihvertfall tidligere vært dårlig elektronikk, og ekstremt dårlig kvalitet på plast (knekker fort, mister fargen i sola fort osv). De nye har nok blitt bedre vil jeg tro, selv om jeg personlig ikke ville foretrekket en sydenspansk-moped oppi kalde nord.

4-takt på en 50ccm er utrolig kjedelig. Du har ikke tenkt å trimme i det hele tatt? Blir også vanskelig å selge, siden de fleste som skal ha liggesykkelmoped vil ha 2takt og litt effekt. Hadde derofr heller valgt RYZ LETT framfor RXen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...