Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Uvanlig med så nært vennskap at det oppstår homofile følelser?

Gjest estragon

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_anonym_*

Har en kamerat som jeg føler jeg bare har kommet nærmere og nærmere. Vi har de samme interessene, vi tenker helt likt og vi forstår hverandre 100% og kan snakke om alt. Det er ingen andre jeg føler jeg har et så nært forhold til som dette. Men det virker som vi nesten begynner å komme litt for nært hverandre, var på besøk hos han i går og vi tok noen drinker sammen og snakket. Etter en del drinker merket jeg at jeg fikk lyst å klemme han, og ikke bare det jeg fikk lyst til mer. Fikk lyst å være helt tett inntil han og bare holde rundt han. Jeg overnattet der, og da hadde jeg mest lyst til å ligge i sengen sammen med han. Det seksuelle var helt klart inni bildet, men det som tiltrakk meg mest var kanskje ønsket om nærhet. Har minimalt med følelser for andre menn, og det er helt klart kvinner jeg foretrekker seksuelt, så jeg vet ikke helt. Jeg sa til han når vi var på det mest berusede hvordan jeg følte det. Han gav utrykk for at han godtok det, at det ikke var noe problem, at han prøvde å støtte meg, men han selv sa at han bare likte kvinner. Men merket også at han likte å klemme meg, til og med når jeg strøk han over kroppen så protesterte han ikke. Så vet ikke. Hva er dette for noen følelser? Usunt vennskap?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke det er usundt :) Du sier jo også at dere var godt beruset begge to, det kan jo være en stor faktor. Men om det er som du sier, at dere forstår hverandre veldig godt og rett og slett er veldig gode venner er det jo klart at dere kanskje vil bli tiltrukket av hverandre - også seksuelt. Kan være du er litt homoseksuell, og om du vil klemme han og han synes det er greit, så hvorfor ikke? Men virker nå for meg som at han foretrekker kvinner, det gjør egentlig du også, så hvorvidt du er "homofil" tror jeg er en glemmesak.

Er bare koselig dette ;)

Lenke til kommentar

Nå sier du ikke noe om alderen din, så det er litt vanskelig å svare sånn sett, men jeg kan jo skrive litt generelt i alle fall.

Når man er i puberteten (les: frem til man er 18-19), så kan man utvikle veldig nære og spesielle vennskap med personer av samme kjønn. Dette er en type vennskap de fleste av oss ikke har ved en senere anledning i livet.

Jeg har hatt flere venner som jeg vil klemme, bare fordi jeg er glad i de som de vennene og personene de er. Jeg kan godt også ligge og holde rundt venner uten at det er noe mer i det slik sett.

Men usunt er det nok i alle fall ikke uansett :) Så lenge dere begge er komfortable med det, så; hvem er noen til å kunne dømme dere? ;)

Ta det som det kommer, slapp av... Det virker i alle fall som om du har og er en kjempegod venn, og dere begge er verdt å spare på :)

Lenke til kommentar
Gjest Guest_anonym_*

Takk for svar sportacus88. Det hjalp meg en god del å høre det du hadde å si, for jeg tror du har veldig mye sant i det. Det at vi tok en del drinker tror jeg var hovedårsaken til de seksuelle følelsene jeg hadde, og tror ikke noen av oss egentlig er homofil eller engang bifil. Men det med behovet for nærhet er noe jeg skulle ønske vi kunne hatt likevel. Skulle ønske vi virkelig kunne gitt hverandre noen gode klemmer og vært nær hverandre uten at det hadde vært en seksuell baktone i det, eller usikkerhet. Dagen etter hadde begge to skikkelig fylle-angst og jeg har ikke snakket med han siden det, jeg selv lå kvalm i flere timer på sofaen hos han og tror ikke det hadde med bare fysisk kvalme å gjøre. Er det noe jeg kan gjøre for å få dette vennskapet på rett spor, å beholde nærheten og samtidig unngå det seksuelle (som jeg tror bare av og til er noe i meg selv)? Jeg tror det er en fin ting å ha en så god venn at man kan holde rundt hverandre, gråte sammen osv. uten at noen macho- eller homofobe følelser kommer og forstyrrer. Jeg tror dette er noe vi begge kan trenge, men at det kan bli ødelagt hvis det kommer på feil spor.

Lenke til kommentar

Men da virker det i alle fall som om dere har et veldig godt og nært vennskap :) Og det er i alle fall ikke usunt.

Jeg synes ikke dere skal frykte så veldig hva andre måtte si, men heller "go with the flow", gjør det som faller seg naturlig og sette pris på hverandre :)

Lenke til kommentar

Vel om jeg hadde en venn som tilsynelatende bare var en jævla god kompis, men så plutselig fikk han lyst til å sove sammen med meg i senga mi, da ville nok jeg ha beina ut fort som f.

Kompisen din høres nok ganske streit ut, ikke gjør noe som du tror vil sette vennskapet deres i fare.

Lenke til kommentar
Jeg tror det er en fin ting å ha en så god venn at man kan holde rundt hverandre, gråte sammen osv. uten at noen macho- eller homofobe følelser kommer og forstyrrer.

Det er da ingenting galt i å ha nære venner! Jeg tror ikke at det er sosialt akseptert at to gutter er sånn, men jeg synes det er skikkelig fint at folk klarer å oppleve sånn nærhet - uavhengig av kjønn. Jeg har hatt dame i to år, men har flere ganger opplevd å være veldig nære til jentevennene mine. Vi kan sitte og snakke kjempelenge, og vi har klemt lenge og alt det der. Men så fort det har begynt å nærme seg noe seksuelt har det bare føles helt feil. Venner får da være venner.

Gutter har jeg ikke hatt noe sånt forhold til. Har aldri tent seksuelt på en gutt, og det er jeg glad for.

Men hvis du tenker deg litt frem i tid, og kanskje dere opplever en slik intim stund til. Hva er det som stopper dere fra å ta det til det neste steget? Kanskje dere begge er bifile, og kunne hatt et forhold sammen? Når dere i tillegg er så voksne, er det jo ingenting som stopper dere :)

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...