RandiA Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Geiterams (Epilobium angustifolium) og Munkholmen. Her fikk jeg sannelig med noen planter i dag også, det er mye fint å se når man sykler Ladestien. Men jeg er ikke fornøyd med min ”landskaps-fotografering”. Ville bildet blitt bedre med dette objektivet: Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS? Kanskje også ved bruk av stativ? Blender f/9.0 Lukker 1/250 ISO 100 Brennvidde 38.0 mm Tamron 17.0 - 50.0 mm RandiA Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Ved å se på EXIF infoen, så trenger du ikke stativ her. Som du sier, så er det ikke et bilde å være fornøyd med. Det primære problemet er at dette blir hverken fugl eller fisk. Her er et par crop som kan virke (hvis vi ser bort i fra at motivet blir vel midtstilt): Så 55-250mm er en god ide her. Sett ISO til 200, så får du lys nok til at bildet blir bra uten statuv. Tom Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 26. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2008 Takk, Tom...nei jeg var absolutt ikke fornøyd med det, jeg må øve mye mer på landskap. Det jeg hadde i tankene her, var at jeg skulle/ville se motivet gjennom, eller innrammet av Geiterams..men det gikk altså på bekostning av noe vesentlig Så meningen med å legge ut et bilde jeg absolutt ikke var fornøyd med...var altså å prøve å lære noe. Hvis jeg brukte tele-objektivet mitt da (neste gang), hvilke innstillinger ville være bra da? RandiA Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Av instillinger, så er Av modus som bør velges. Sett blender et sted mellom f/8 - og f/11. Så er det bare å justere ISO slik at lukkertiden er på 1/125s eller hurtigere. Ettersom du har IS. Tom Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 26. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2008 Fint, takk skal du ha.... RandiA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå