ocl44 Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Går det å få lagret nytt navn på hvert bilde man tar? Er slik på mitt Canon ixus kompaktkamera. På Nikon så begynner den på nytt hver gang minnekortet er tomt? Ikke verdens undergang akkurat, men litt plagsomt av og til siden jeg må sitte å lage nye navn på bilde når jeg fordeler dem i forskjellige mapper Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Det er en innstilling på kamera; slik at det ikke nullstiller telleren hver gang du bytter kort. Studer manualen. Tom Lenke til kommentar
Carny Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 I set-up menyen (skiftenøkkel ikon) File No. Sequence This ensures your file numbers keep counting up. Set this ON. If you leave it at default you'll start from DSC_0001 every time you reformat. Over time you'll have hundreds of photos on your computer all called DSC_0001. It will drive you crazy if you ever try to use two of them in the same document and it will be too late to do anything about it. Set it to ON, which should be the default but isn't. http://www.kenrockwell.com/nikon/d40/users...menus-setup.htm Lenke til kommentar
ocl44 Skrevet 27. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2008 I set-up menyen (skiftenøkkel ikon) File No. Sequence This ensures your file numbers keep counting up. Set this ON. If you leave it at default you'll start from DSC_0001 every time you reformat. Over time you'll have hundreds of photos on your computer all called DSC_0001. It will drive you crazy if you ever try to use two of them in the same document and it will be too late to do anything about it. Set it to ON, which should be the default but isn't. http://www.kenrockwell.com/nikon/d40/users...menus-setup.htm Meg det er noe galt med siden jeg ikke får dette til? Lenke til kommentar
ocl44 Skrevet 27. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2008 Fant ut av det, måtte slå på utvidet meny:) Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Fant ut av det, måtte slå på utvidet meny:) -Og hvordan gjør en det? Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Fant ut av det, måtte slå på utvidet meny:) -Og hvordan gjør en det? Leser i bruksanvisningen. Eventuelt på siden til Ken Rockwell. Lenke til kommentar
gregor Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Fant ut av det, måtte slå på utvidet meny:) -Og hvordan gjør en det? Fra SETUP MENY (skiftnøkkel) - CSM/Setup meny - Full. Default er den satt til Simple. gregor Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Fant ut av det, måtte slå på utvidet meny:) -Og hvordan gjør en det? Fra SETUP MENY (skiftnøkkel) - CSM/Setup meny - Full. Default er den satt til Simple. gregor Takker! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå