TEE Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Alle større webshopper har et eget serviceverksted hvor de tester varer før de evnt sender de videre. Normalt ville det headsettet der ikke blitt godkjent for retur siden det lett kan skyldes noe annet enn normal slitasje. Derimot er Koss veldig snille på garanti-ting noe Netshop kanskje ikke er så klar over. Dvs at med all sannsynlighet har varen aldri forlatt Netshop, og retur har blitt avvist på normalt grunnlag uten å kjenne til Koss sine garantibestemmelser og håndheving av disse. Så hvis netshop ikke har sendt inn til koss og heller ikke har reparert den...hva skal de ha 250kr for??? For arbeidet med returnhåndtering av et produkt som ikke dekkes av garanti/reklamasjon. Lenke til kommentar
riroil Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Det står jo spesifisert på faktura. 100,- for å ha registrert saken og fått teknikker til å vurdere produktet. 150,- for antatt frakt. Les serviceskjema før du signerer neste gang. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Motta returen, behandle returen, teste produktet internt for å se om skaden normalt dekkes av garanti. Normalt dekkes ikke sliteskader av garanti, men Koss er litt spesielle der som kanskje ikke returteknikkeren hos Netshop er/var klar over og dermed avslo returen. Ved avslag på retur har butikken lov til å kreve et returgebyr gitt at dette er informert om før man sender inn varen. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Men det jeg ikke skjønner er: Netshop har da ingenting med koss sin garanti å gjøre, hvorfor skal de "teste produktet internt" Det er da bare å sende rett til koss? Lenke til kommentar
TEE Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Men det jeg ikke skjønner er: Netshop har da ingenting med koss sin garanti å gjøre, hvorfor skal de "teste produktet internt" Det er da bare å sende rett til koss? Kunden valgte å henvende seg til Netshop, og da er det opp til Netshop å vurdere produktet før de eventuelt bestemmer seg for å ta det som garantisak eller ikke. Her har Netshop konkludert med at feilen ikke dekkes som garanti/reklamasjon, og kunden får da et gebyr. Dette er helt vanlig. Lenke til kommentar
Badjoker Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Kunden valgte å henvende seg til Netshop, og da er det opp til Netshop å vurdere produktet før de eventuelt bestemmer seg for å ta det som garantisak eller ikke. Her har Netshop konkludert med at feilen ikke dekkes som garanti/reklamasjon, og kunden får da et gebyr. Dette er helt vanlig. helt enig, da spares både tid og penger - både for sluttbrukeren og forhandleren. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Men det jeg ikke skjønner er: Netshop har da ingenting med koss sin garanti å gjøre, hvorfor skal de "teste produktet internt" Det er da bare å sende rett til koss? Kunden valgte å henvende seg til Netshop, og da er det opp til Netshop å vurdere produktet før de eventuelt bestemmer seg for å ta det som garantisak eller ikke. Her har Netshop konkludert med at feilen ikke dekkes som garanti/reklamasjon, og kunden får da et gebyr. Dette er helt vanlig. Kunde vender seg til forhandler, forhandler skal levere videre til produsent dersom det er garantisak. Lenke til kommentar
Badjoker Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Kunde vender seg til forhandler, forhandler skal levere videre til produsent dersom det er garantisak. Hvorfor skal man sende noe videre og sløse bort kundens tid, forhandlerns tid, produsents tid og fraktkostnader når man av erfaring kan se at det ikke er en garantisak? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Kunde vender seg til forhandler, forhandler skal levere videre til produsent dersom det er garantisak. Hvorfor skal man sende noe videre og sløse bort kundens tid, forhandlerns tid, produsents tid og fraktkostnader når man av erfaring kan se at det ikke er en garantisak? Med mindre netshop er sertifisert koss service verksted så er det vel ikke opp til dem å avgjøre saken? Lenke til kommentar
Badjoker Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Med mindre netshop er sertifisert koss service verksted så er det vel ikke opp til dem å avgjøre saken? Nei, men gud bedre da.. Om ledningen er slitt av (eller har merker som gjør at den SNART blir slitt av) trenger man ha IQ over en APE for å skjønne at det ikke går på garanti. Og DET vil jeg tippe at de ansatte på netshop faktisk har. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Med mindre netshop er sertifisert koss service verksted så er det vel ikke opp til dem å avgjøre saken? Nei, men gud bedre da.. Om ledningen er slitt av (eller har merker som gjør at den SNART blir slitt av) trenger man ha IQ over en APE for å skjønne at det ikke går på garanti. Og DET vil jeg tippe at de ansatte på netshop faktisk har. Koss har erstatta både sprengte elementer og avkutta ledninger før, som sagt, dette er ikke opp til netshop å avgjøre eller? Så det er godt mulig at koss er en gjeng med aper, men det er fortsatt ikke netshop som bestemmer hva koss vil gjøre med sin garanti Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 (endret) EDIT Det er mulig at Netshop har sendt headsettet til KOSS og at selve KOSS har avvist reklamasjon. Det er litt uklart. Bruker skriver følgende: "Netshop(oslo) tok i mot hedsettet og sendte den inn til reperasjon." Netshop skriver: "Brudd på ledning to steder, dekkes ikke av garanti. ..." Endret 28. juli 2008 av jokab Lenke til kommentar
TEE Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Det er uansett neppe KOSS selv som tar inn dette, men autoriserte verksteder/servicepoints. Disse er i sin fulle rett til å avvise en sak. Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Jeg er helt enig med at det er opp til verkstedet å avgjøre om det er en garantisak eller ikke, spesielt i opplagte tilfeller. Fra Koss sin norske side: Garantien dekker IKKE: • Frakt til/fra verksted • Utbedring av feil som har oppstått ved unormal bruk. Herunder typiske feil som: o Brukket bøyle o Røket ledning o Fjerning av fremmedlegemer fra elementer (for eksempel fjerning av hårstrå) o Skifte av øreputer o Sprengte elementer Er det butikker som dekker slike skader gjør de det av godvilje, IKKE med godkjenning av Koss. Kontaktinfo til importør er: Tura Scandinavia Tlf:+47 22 62 74 90 Jeg har selv røket ledningen på mitt Koss porta pro, men det loddet jeg sammen selv. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Men det jeg ikke skjønner er: Netshop har da ingenting med koss sin garanti å gjøre, hvorfor skal de "teste produktet internt" Det er da bare å sende rett til koss? Fordi de på samme måte som "oss" normalt blir fakturert et lite beløp dersom garantien ikke godkjennes som en liten "takk for at dere kastet bort vår tid". Lenke til kommentar
fytech Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Koss, mer lavkvalitets-headsett skal du lete lenge etter, ikkje kjøp det søpple der. Kjøpte et Koss heasdsett på Elkjøp, var ødelagt fra det jeg plugget det i maskinen. En kompis av meg hadde også et koss headsett, sluttet og virke etter en uke.. Sier bare stay away.. Lenke til kommentar
Walts Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Koss, mer lavkvalitets-headsett skal du lete lenge etter, ikkje kjøp det søpple der. Kjøpte et Koss heasdsett på Elkjøp, var ødelagt fra det jeg plugget det i maskinen. En kompis av meg hadde også et koss headsett, sluttet og virke etter en uke.. Sier bare stay away.. Rart det der, har hatt koss i mange år og begge headsettene jeg har fungere fint enda. Lenke til kommentar
roonaldo Skrevet 29. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2008 Takk for mange svar Men hvorfor sendte ikke netshop inn til koss? de hadde ikke tapt noe på det? Hvis de skulle avvist saken kunne de ha gjort det med engang! Jeg visste ikke at netshop hadde eget verksted...han fyren i kassa sa at de skulle sende inn til koss og at jeg kunne hente den ca om 4 uker. Lenke til kommentar
riroil Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Hvorfor spør du ikke Netshop. Lenke til kommentar
eXZire Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Altså, du trenger bare betale gebyret hvis du vil ha tilbake hodetelefonene i den stand de ble sendt inn. Netshop står i sin fulle rett til å ikke sende de videre, da den skriftlige garantien spesifikt ikke dekker brudd på ledning. Når det er sagt; Ja, Koss tar inn rubbel og bit uansett, de tester ikke headsettene de får inn. Men de har de gitt ansvaret til forhandlerne når det gjelder å vurdere om det er garantisak eller ikke. Netshop har altså gjort alt riktig, du har ikke krav på noe nytt headset, ved mindre headsettet kom til deg med brudd på ledning. Kjøp et nytt headset og oppbevar det bedre neste gang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå