roonaldo Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Hei! Jeg kjøpte et Koss Portapro hedsett fra Netshop(oslo) i August i fjor. I Juni i år bestemte jeg meg for å levere det inn til reperesjon på koss sin livstidsgaranti siden lyden var veldig uklar og ledningen var nesten brutt, men den funket fortsatt. Netshop(oslo) tok i mot hedsettet og sendte den inn til reperasjon. En måned senere fikk jeg en mail om at jeg måtte betale 250!! For å få tilbake produktet mitt. Har netshop lov til å kreve penger av meg for at jeg skal få tilbake hedsettet mitt? På forhånd takk! Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Kan hende de fant ut at det var din feil at det ble ødelagt og ikke koss sin feil. Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Må de ikke informere at dette er din feil og vil koste deg, først? Lenke til kommentar
riroil Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Vi må nesten vite hva netshop krever 250,- for. Lenke til kommentar
roonaldo Skrevet 26. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2008 (endret) Takk for svarene! Riroil - Se vedlagt bilde.. det er den grunnen jeg fikk. Sam-Oslo - Det trodde jeg også Blink-182 - Kan hende, men burde de da ikke si fra før de tar den inn? Endret 26. juli 2008 av smi2 Lenke til kommentar
phax Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 (endret) Ved reklamasjon for å utbedre en feil du selv er ansvarlig for må du selv dekke frakt til butikken der du kjøpte varen. Den resterende hundrelappen er vel det verkstedet har tatt betalt for å fikse hodetelefonen, noe som forresten hørtes veldig billig ut. edit: servicemessig burde netshop selvsagt opplyst deg om disse eventuelle kostnadene når de tok i mot hodetelefonen, men om de er pliktig til det er jeg usikker på. Endret 26. juli 2008 av phax Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 For 250kr kunne han jo like godt kjøpt seg et nytt. Lenke til kommentar
roonaldo Skrevet 26. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2008 Ved reklamasjon for å utbedre en feil du selv er ansvarlig for må du selv dekke frakt til butikken der du kjøpte varen. Den resterende hundrelappen er vel det verkstedet har tatt betalt for å fikse hodetelefonen, noe som forresten hørtes veldig billig ut. edit: servicemessig burde netshop selvsagt opplyst deg om disse eventuelle kostnadene når de tok i mot hodetelefonen, men om de er pliktig til det er jeg usikker på. Jaja..jeg mener at netshop burde sagt fra..nå sitter jeg igjen uten hedsett Men at de tok 100kr for å fikse den + 150 kr frakt..det er jo ikke direkte billig når jeg kan få en ny for den prisen men takk for svar! Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Koss tar vel uansett dette på garanti? Lenke til kommentar
phax Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 (endret) Nei ikke billig i den forstand, men jeg vil anta at verkstedet har nok vært grei med prisen iforhold til arbeidstid og normal timespris. Men det er vel strengt tatt ingen stor sak det her. Du kunne betalt 250,- for et nytt headsett, eller 250,- for å fikset ditt headsett. I begge tilfeller har du et sett fungerende Koss Porta Pro hodetelefoner. edit: selv om Koss har "livstids-garanti" så betyr det ikke at de tar alt på garantien.. Tygger du av ledninga, brenner de på bålet, eller kjører over de med bilen din så får man faktisk ikke automatisk dekt det av en garanti. Endret 26. juli 2008 av phax Lenke til kommentar
riroil Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Dette visste du vel før du sendte inn. Står jo på Netshop sine sider + serviceskjema. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 (endret) Jeg kan ikke skjønne at Netshop i det hele tatt sender et slikt headsett til reprasjon. De betaler vel bare rundt 100 kr for det i innkjøp. Merkelig av Netshop synes jeg. Sende en regning på en reprasjon som er dyrere enn en ny vare. Edit: Hadde det vært meg,så hadde jeg kastet det headsettet i søppla i stedet for å sendt det til Netshop og heller kjøpt et annet... Endret 26. juli 2008 av Morten K Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Jeg kan ikke skjønne at Netshop i det hele tatt sender et slikt headsett til reprasjon.De betaler vel bare rundt 100 kr for det i innkjøp. Merkelig av Netshop synes jeg. Sende en regning på en reprasjon som er dyrere enn en ny vare. Dette er jeg helt enig i. Selger burde ha en plikt på å gi beskjed når reperasjonen koster mer enn et helt nytt produkt. Jeg mener NetShop burde informert kunden om dette. Lenke til kommentar
Jonern Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 (endret) Jeg kan ikke skjønne at Netshop i det hele tatt sender et slikt headsett til reprasjon.De betaler vel bare rundt 100 kr for det i innkjøp. Merkelig av Netshop synes jeg. Sende en regning på en reprasjon som er dyrere enn en ny vare. Dette er jeg helt enig i. Selger burde ha en plikt på å gi beskjed når reperasjonen koster mer enn et helt nytt produkt. Jeg mener NetShop burde informert kunden om dette. Vet ikke helt om selger har plikt, men reparatør HAR plikt til å si i fra hvis de mener at reparasjonen vil koste omtrent det samme som nytt produkt. Endret 26. juli 2008 av Jonern Lenke til kommentar
phax Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 En god serviceinnstillt selger burde selvsagt ha opplyst om at det kunne bli ulønnsomt hvis det ikke ble dekt av garantien. Men nå er det jo ikke selger sin jobb og bedømme om dette er en garantisak eller ikke. Og hadde det blitt dekt av garantien så hadde det jo ikke kostet kunden en krone. Det hadde vel vært vel så ille og bedt kunden kjøpe nytt headsett istedet hvis det faktisk hadde vært en garantisak? Lenke til kommentar
JFM Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Drit i headsettet og kjøp deg et nytt. Så kan de bare ha det gamle og vente på at du skal hente det (noe du ikke gjør) Lenke til kommentar
TEE Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 En god serviceinnstillt selger burde selvsagt ha opplyst om at det kunne bli ulønnsomt hvis det ikke ble dekt av garantien. Men nå er det jo ikke selger sin jobb og bedømme om dette er en garantisak eller ikke. Og hadde det blitt dekt av garantien så hadde det jo ikke kostet kunden en krone. Det hadde vel vært vel så ille og bedt kunden kjøpe nytt headsett istedet hvis det faktisk hadde vært en garantisak? Det er et brudd på Forbrukerkjøpsloven å ta betalt dersom det ikke er opplyst om at dette kan skje på forhånd. Jeg har ikke konto hos Netshop, men antar at det opplyses om mulige gebyrer når en retur logges. Lenke til kommentar
riroil Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Slik jeg forstår det så er ikke headsettet reparert. Det er levert inn som garantireperasjon men ikke dekket av garanti. Netshop har tatt betalt 100,- for å undersøke produktet. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Stikk innom netshop og hent det hos dem! Da har du ett fungerende headsett for 100,-! Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 det står jo svart på hvitt at det ikke dekkes av garanti.. er det noe mer å mase om? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå