kulos Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Hei Det er sommerferie og tid for bilpleie (les rust, rust, rust,+++). I min iver etter å drepe all rust tok jeg ut hjulbuekledninga på venstre side forran. Der fant jeg til min store forundring en helt istykkerrustet tank. Hva i alle dager er den til? Nivåregulering. Kan ikke se at bilen mangler noen av væskene den skal ha Finner ikke tanken i Haynes heller Bilen er en MB 300TE 124 fra 86. Kulos Lenke til kommentar
Chasin Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Hei! Når nivået i bensintanken din synker, vil luft og bensindamp erstatte volumet av bensin. Når temperaturen stiger på varme dager vil denne lufta utvide seg. Da det ikke er ønskelig å slippe denne ut i friluft, går utluftingsslangen fra bensintanken frem til denne tanken innenfor skjermen. Inne i denne tanken er det kull, som absorberer dampen en stund. Under gitte forhold slipper motorstyreenheten denne dampen/gassen/lufta inn i motoroen hvor den forbrennes når du kjører. Hvis denne kulltanken er sterkt angrepet av rust bør du bytte den, da det ikke er ønskelig med bensindamp her og der... Lenke til kommentar
kulos Skrevet 28. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2008 Hei! Når nivået i bensintanken din synker, vil luft og bensindamp erstatte volumet av bensin. Når temperaturen stiger på varme dager vil denne lufta utvide seg. Da det ikke er ønskelig å slippe denne ut i friluft, går utluftingsslangen fra bensintanken frem til denne tanken innenfor skjermen. Inne i denne tanken er det kull, som absorberer dampen en stund. Under gitte forhold slipper motorstyreenheten denne dampen/gassen/lufta inn i motoroen hvor den forbrennes når du kjører. Hvis denne kulltanken er sterkt angrepet av rust bør du bytte den, da det ikke er ønskelig med bensindamp her og der... Takk for godt svar. Fant ut av dette rett før jeg sjekket forumet igjen, så er det til og med bekreftet! Har en intakt beholder fra delebilen som jeg setter inn. Man lærer noe nytt hver dag! "Sterkt angrepet av rust" er vel ikke å ta i. Jeg tror kun halvparten var igjen (hull i plastkåpa i skjermbuen -> ett tonn sand og jord der inne! Kulos Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå