Gå til innhold

quad core Video redigerings oppsett

Anbefalte innlegg

hei.... skal til å sjå på nytt hk ram og cpu til min video redigerings pc.... endelig har eg fått et programm som kan bruke 4 eller fleire corer til å rendere video.

nokon som har tips til et godt og raskt oppsett.... er ikkje sikker på om eg skal gå for raptor disker... ser ut som mine samsung spinpoint disker med 50mb/s skrive og lese hastigheit er bra nok.

så nokon som har tips går for alt... amd og intel.

har rett og slett "dotte av lasset" når det gjeld dagen cpu og hk oppsetter om kva som yter best.

pris: tja lat oss seie 5-7000,-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs
hei.... skal til å sjå på nytt hk ram og cpu til min video redigerings pc.... endelig har eg fått et programm som kan bruke 4 eller fleire corer til å rendere video.

Jeg ekke helt sikker på hovedkort og sånt angående video redigering men cpu ville jeg valgt denne. Det er en 45 nm cpu og blir kaldere enn de gamle, jeg har selv en quad q6600 og er veldig fornøyd med den alltid masse kraft når jeg redigerer litt for gøy.

Hvilket redigerings program har du? siden det kan bruke 4 cores så får jeg utnyttet cpu-en skikkelig. Tusen takk

Intel Core 2 Quad Q9300 1695,-

Lenke til kommentar

Jeg ekke helt sikker på hovedkort og sånt angående video redigering men cpu ville jeg valgt denne. Det er en 45 nm cpu og blir kaldere enn de gamle, jeg har selv en quad q6600 og er veldig fornøyd med den alltid masse kraft når jeg redigerer litt for gøy.

Hvilket redigerings program har du? siden det kan bruke 4 cores så får jeg utnyttet cpu-en skikkelig. Tusen takk

hehehhe... det jeg bruker er Sony Vegas Pro 8 ... litt fordi det støtter AVCHD og at det støtter 8 cores?? mulig det kun er 4 men mener det var 8.... og da gjenge det fort :p

viss du ikkje har so god råd som meg kan du sjå etter vegas platinum... der er det litt begrensa kor monge lyd spor og video spor du kan ha samtidig... men til daglig dags tøys :p so funker det vel bra... og prisen er mykje bedre :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Ah takker, trenger du et spessielt hovedkort eller er du bare ute etter et helt vanlig hovedkort med quad core støtte? for da kan du bare finne et billig et hos en vanlig nettbutikk eller er du ute etter noe helt spessielt som er laget for videoredigering? mange hovedkort nå blir levert med 7.1 integrert lydkort og lignende.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

hehehhe... det jeg bruker er Sony Vegas Pro 8 ... litt fordi det støtter AVCHD og at det støtter 8 cores?? mulig det kun er 4 men mener det var 8.... og da gjenge det fort :p

viss du ikkje har so god råd som meg kan du sjå etter vegas platinum... der er det litt begrensa kor monge lyd spor og video spor du kan ha samtidig... men til daglig dags tøys :p so funker det vel bra... og prisen er mykje bedre :p

Jeg forsøker å redigere med Vegas Pro 8, men får bare hakking.

Jeg har et Sony kamera med AVCHD.

Pc-en min er en Dell Dimension 9200 med Intel Core 2 Quad Q6700 2.66 GHZ QUAD-CORE Processor og 4 GB RAM.

Noen som vet hvor problemet ligger. Hva bør oppdateres?

Lenke til kommentar

Sier programmet noe om hvor mye minne som det typisk bruker / anbefalt? Om jeg var deg ville jeg gått for en Intel P45 hovedkort med en Q9450 evt Q9550 intel prosessor og enten 2 x 4Gb RAM moduler (så du får 8Gb og kan brygge ut til 16Gb) eller 2 x 2Gb moduler slik at du kan bygge ut til 12Gb senere.

Regner med at du har alt det andre du trenger?

Prosessorer

Hovedkort

Minne DDR2 8Gb (pass på at hovedkortet støtter DDR2)

Minne DDR2 4Gb (pass på at hovedkortet støtter DDR2)

Om du vil ha DDR3 minne så finner du det i prisguiden. Er dyrere dog.

Slik det ser ut så kan du komme ut på ca 5000 for q9550 med et ok hovedkort til rundt 1000,- og 8Gb minne (2 x 4Gb moduler) til rundt 1600,-

Endret av Epp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...