12Anonym12 Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 (endret) Har sett litt på hjemmekinoanlegg og har lyst til å kjøpe ett. Så lurte på hvordan tror dere dette lg hjemmekinoanlegget er? skal vel brukes oppkoblett mot pc og til film tenker jeg. Eller er det noen andre hjemmekinoer dere vil ambefale? Endret 26. juli 2008 av Espen56 Lenke til kommentar
12Anonym12 Skrevet 26. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2008 (endret) Så ikke kategorien "Hjemmekino" før nå , tråden passer vel bedre inn der kanskje? Endret 26. juli 2008 av Espen56 Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Tja, med en NAD T744 receiver, og Dynavoice høyttalerpakke, så får du noe som rævspiller det anlegget, for ikke så mange ekstra kroner. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 FLyttes til hjemmekino-kategorien. Lenke til kommentar
Ari Gold Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Tja, med en NAD T744 receiver, og Dynavoice høyttalerpakke, så får du noe som rævspiller det anlegget, for ikke så mange ekstra kroner. Enig i det! Enten Dynavoice eller CV hadde spilt mye bedre enn dette LG anlegget. NAD T744 - http://hifiklubben.no/produkter/hjemmekino...er_titanium.htm CV VE-8F - http://hifiklubben.no/produkter/hoeyttaler...talere_sort.htm Edland Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Et komplett anlegg med CV høyttalere blir en del mer kostbart da. Lenke til kommentar
Ari Gold Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Så klart. Men hvis han starter med et par front fra CV og bygger ut ifra det, vil jo et CV anlegg bli noe helt annet. Anlegget trenger jo ikke bestå av bare Cerwin-Vega heller. Hvis trådstarter vil ha et komplett anlegg fra starten, er kanskje ikke CV noe godt alternativ, men hvis han starter med front og så de andre høytalerne er CV og NAD absolutt noe å anbefale! Edland Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 (endret) Det er sant, men blander man forskjellige høyttalermerker, så kan man fort ødelegge lydbildet i surround. En ting til, hvis han ikke skal ha en sub i tillegg, så blir en T744 litt tynt til VE-8. Endret 27. juli 2008 av Lefse Lenke til kommentar
12Anonym12 Skrevet 27. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2008 Hele poenget med å kjøpe fra elkjøp er at jeg har jobb der, så får jo da noen % på ting. Men om cerwin vega er veldig mye bedre satser jeg heller på det. For meg går det helt fint å starte med front høytalere og heller bygge på mer etterhvert. Men da er det vel greit å kjøpe en ganske kraftig forsterker med en gang så jeg slipper å kjøpe ny den gangen jeg kjøper flere høytalere. Er denne kraftig nok til å drive et bra cerwin vega hjemekino, eller blir det alt for dårlig?. Og er disse Cerwin Vega høytalerene gode til å starte med, og heller bruke de som bakhøytalere eller noe sånt den gangen jeg oppgraderer? Vil de spille bra på et rom som er ca 6x4m eller noe rundt det? Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Mer effekt hadde vært å foretrekke, men det kommer til å knuse det LG anlegget uansett. Lenke til kommentar
12Anonym12 Skrevet 27. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2008 Hva mente du det til ? , At de to VE-8F kommer til å knuse LG anlegget?, eller at når jeg får bygget meg fult hjemmekino kommer til å knuse LG? Men vil det gi ganske rå lyd med den forsterkeren + fult hjemmekino? eller må jeg da ha en bedre forsterker? Lenke til kommentar
Ari Gold Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 VE-8F alene kommer til å knuse LG anlegget. Med en full CV hjemmekino og en T744 kommer til å gruse LG anlegget. Det vil gi en heftig rå lyd med NAD'en og stappa CV hjemmekino. MYE bedre enn du noen gang kan forvente deg av LG anlegget. Om du trenger en bedre forsterker? Vil ikke si du trenger det hvis Cerwin Vega VE-8F + et par bak, en senter og en sub er det du skal ha. Så klart kan jo ikke de andre komponentene være av alt for stor kaliber, men hvis du finner noen høytalere som kan matche NAD'en og de to frontene, lover jeg deg at du ikke kommer til å angre et sekund. Har selv NAD T744 og CV-8F sammen med et par bakhøytalere, en senter og en sub. Må si denne kombinasjonen funker utrolig bra. Edland Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå