Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hører blodet pumpe når jeg skal sove

OddZen

Anbefalte innlegg

Hei, har de siste par ukene blitt oppmerksom på noe irriterende når jeg skal legge meg for å sove.

Hver kveld etter jeg har kommet til ro starter jeg å høre blodet pumpe skikkelig høyt.

Det er ved det høyre øret, og det høres ut som om blodet pumpes rett igjennom det.

Noen som kan si meg hva som kan være problemet?

Det har dukket opp i det siste.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg knytter nevene, kjenner jeg blodgjennomgangen i håndflatene, når jeg er helt stille og ikke aktiv kjenner jeg dunking fra brystet. Har alltid hørt blodet og hjertet så jeg tenker ikke over det.

Jeg har også tinitus da, hvis det kan ha noe med saken å gjøre.

Lenke til kommentar

Til trådstarter: Jeg vet godt hva du mener, da jeg ofte har dette selv. Slik du beskriver det, er ikke dette noe du trenger bekymre deg for. Det er helt normalt og fullstendig ufarlig.

Man kan både kjenne blodstrømmen og både kjenne og høre sitt eget hjerte slå dersom man er stille nok. Dessuten vil dette variere fra person til person. Dete er som nevnt helt normalt. Innenfor sykepleie, legevitenskap og andre medisinske fag, er det å lytte, ta og kjenne på kroppen en fundamental del av en klinisk undersøkelse. Det at man hører sin egen blodstrøm og sitt eget hjerte skal man bare ta som et vitalitetstegn.

Dersom du imidlertid skulle ha eller få fysisk ubehag i forbindelse med dette, bør du kanskje rådføre deg med helsepersonell.

Mvh, akuttsykepleier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...