Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med å installere visse ting via plater

Anbefalte innlegg

Hei igjen!

Sitter på en rimelig ny datamaskin så sånn sett så skulle enn jo tro det meste skulle fungere. Men nei.

Har litt problem med å fordype meg her siden jeg ikke vet nøyaktig hva som er problemet.

Jeg får rett og slett for eksempel ikke til å installere Age of Conan med CDene mine.

Men jeg får derimot til å installere for eksempel driverene til hovedkortet med CDen.

Hvor kan jeg begynne feilsøking her?

Noe lignende erfaring?

Jeg har prøvt forskjellige Windows, alt ifra Vista Ultimate SP1 32bit+64bit og Windows XP SP2 + SP3 som jeg sitter på nå (32bit) og nok en gang både 32bit og 64bit av alt, så utelukker egentlig det.

I Windows Vista når jeg kjører setup så hopper den rett på det der "programname has stopped working" greie og her i Windows XP SP3 så får jeg den der "programname has encountered a problem and needs to close".

Jeg trodde også gjerne at det kunne være selve spilleren/brenneren men da skulle jo egentlig ikke hovedkort cden ha fungert heller. Jeg har uansett prøvt 2 forskjellige spillere/brennere og samme resultat.

CDen fungerer i andre pcer/bærbare så ingenting i veien med den heller.

I Event Viewer så kommer det følgende under Application:

Error Dato Tid Application Error Category-None Event-1000 User Computer

Faulting application setup.exe, version 1.0.0.1, faulting module setup.exe, version 1.0.0.1, fault address 0x00004500.

På forhånd takk.

Mvh, Julepilsen.

Endret av Julepils
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er CD/DVD-spiller+brenner jeg til normalt bruker men sitter akkurat nå med kun DVD-spiller. Fungerer ikke med noen av dem så.

Spilleren fungerte jo flott på den forrige pcen min så merkelig den skulle være vrang av seg nå men, dunno.

Burde forresten plug and play drives/styres av BIOS eller operativsystemet? Da det står som BIOS som default på mitt hovedkort (P5Q Deluxe).

DVDspilleren properties:

TOSHIBA DVD-ROM SD-M1202 SCSI CdRom Device

Device type: DVD/CD-ROM drives

Manufacturer: (Standard CD-ROM drives)

Device status: This device is working properly.

Endret av Julepils
Lenke til kommentar

Windows XP SP3 32bit btw som det står i starttråden trodde jeg.

Jeg skiftet akkurat kabel til den som følgte med hovedkortet bare for å teste men samme problemet. Har kun 1 utgang på hovedkortet til IDE kabel.

Skiftet tilbake til:

BENQ DVD DD DW1640 SCSI CdRom Device

Device type: DVD/CD-ROM drives

Manufacturer: (Standard CD-ROM drives)

Device status: This device is working properly.

Endret av Julepils
Lenke til kommentar

Jeg har hatt lignende problemer før. Ingen programmer fungerte, jeg fikk masse rare feilmeldinger som jeg ikke skjønte bæret av osv.

Viste seg at en av RAM brikkene var defekt. (Jeg ser ingen sammenheng, men likevell...)

Kjør memtest

Lenke til kommentar

Memtest har jeg kjørt ørten ganger uten noe errors, noe som begynner å irritere meg.

Nå innstallerte jeg en gammel Windows XP SP2 variant og innstallerte kun hovedkort driverene og skjermkort driverene. Satt i Assassins Creed, samme feilmelding om kernel32.dll. #%¤#&¤#J/OIKYFOKTGDEGOK!

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme harddisk med OS på på forrige hovedkort, var blåskjerm problemer der med hardware - link. Men har ikke hatt blåskjerm på dette enda så. : P

"The Kernel32.dll file handles memory management, input/output operations, and interrupts. When you start Windows, Kernel32.dll is loaded into a protected memory space so that other programs do not take over that memory space.

On occasion, you may receive an invalid page fault (IPF) error message. This error message occurs when a program tries to access the Kernel32.dll protected memory space. Occasionally, the error message is caused by one particular program, and other times the error message is provoked by multiple files and programs.

If the problem results from running one program, the program needs to be replaced. If the problem occurs when you access multiple files and programs, the damage is likely caused by damaged hardware.

The following conditions can cause Kernel32.dll error messages:

Damaged swap file

File allocation damage

Damaged password list

Damaged or incorrect version of the Kernel32.dll file

Damaged registry

Hardware, hot CPU, over clocking, broken power supply, RF noise, ground bounce, or bad hard disk controller

BIOS settings for Wait states, RAM timing, or other BIOS settings

Third-party software that is damaged or incorrectly installed

.dll files that are saved to the desktop

Non-existent or broken Temp folder

A control panel (.cpl) file is damaged

Incorrect or damaged hardware driver

Incorrectly installed printer drivers or HP Jetadmin drivers

Damaged Java Machine

Damaged .log files

Damaged entries in the History folder

Incompatible or damaged dynamic link library files

Viruses

Damaged or incorrect Msinfo32.exe file

Low disk space

More on the possible causes:

Bad memory modules:"

Relevant informasjon? Ingen anelse - alt jeg vet er at blodet koker.

*Edit*

Btw jeg kunne jo installere ting på det forrige hovedkortet (Asus Maximus Formula) uten disse kernel32.dll error greiene. Forskjellen var jo at der fikk jeg blåskjerm i ny og ne. Så ingen anelse om hva dette tyder på..

Endret av Julepils
Lenke til kommentar

Hovedkortet? Hmm, hvorfor det? Helt nytt, nettopp byttet det ut med Maximus Formula kortet.

Forrige problem var blåskjerm på link på forrige post, og dette er med kernel32.dll greiene noe som er absurd.

Jeg kjørte jo OS på forrige hovedkort på samme harddisk - hadde ikke noe problemer da. Men jeg kan prøve meg med en IDE harddisk bare for morro.

Endret av Julepils
Lenke til kommentar

Nå har jeg i en gammel IDE harddisk på 120gb fra Western Digital. Formaterte og installerte Win XP SP2 32bit og installerte ikke noe drivere eller noe og satt i Assassins Creed og fikk opp autorun uten problemer.

Har nå satt på ASUS InstAll og får se om det fungerer når installasjonen er ferdig.

Det som jeg ikke liker er for eksempel under installasjonen så kom det opp en sånn boks som sier at en windows fil eller noe er forandret og den vil at du skal sette i windows cden for at den skal ordne det til eller noe, så hvis du trykker cancel så velger du om du vil beholde forandringen eller ikke elns.

Lenke til kommentar

Vet ikke hvor mange ganger jeg har reinnstallert Windows nå av forskjellige varianter men akkurat nå får jeg opp installasjonene og Windows har også blitt raskere når jeg gikk over til IDE disken (WD120GB) istedenfor SATA'en (Samsung SpinPoint F1 750GB SATA2 32MB 7200RPM).

Jeg tok også ut jumperene på både CD/DVD-ROM og IDE disken for at det skulle fungere.

Jeg gjorde en vri denne gangen og tok ned følgende fra Asus sine sider og innstallerte istedenfor driver-cd'en som følgte med HK:

BIOS: P5Q Deluxe BIOS V0803

Chipset: Intel® Chipset Software Installation Utility V9.0.0.1007 for Windows XP/ 64bit XP/ Vista/ 64bit Vista.(WHQL)

Audio: SoundMAX Audio Driver v6.10.1.6480 for 32bit Windows Vista & v6.10.2.6480 for 64bit Vista. (ikke signed av windows though merkelig nok)

Skjerm: 177.41_geforce_winvista_32bit_english_whql

Har ikke innstallert noe på LAN eller SATA. Har jo internett nå da så er jo tydeligvis noe nettverksdrivere som blir installert automatisk av Windows Vista Ultimate. Hvorvidt man trenger å installere noe SATA-relatert har jeg ikke kjennskap til eller vært borti før, så har ikke så god greie på SATA tobehonest.

Nå vil problemet bli å få plassert IDE disken skikkelig i kabinettet. Hehe, master og slave utgangene på kabelen er ikke så langt borte fra hverandre og CD-området og HDD-området på Zalman kabinettet er ganske langt borte og det er kun 1 IDE utgang på hovedkortet. Ugh. Jaja, finner vel alltid utav noe.

*Edit*

Jaja da henger IDE'n og dingler. Et spørsmål:

http://www.radarsync.com/driver/d278247-in...ntroller___3a16

Hva er dette og er dette noe jeg burde/må installere drivere til?

Den ligger på Device Manageren min uten driver.

(Intel® ICH10R LPC Interface Controller - 3A16)

Endret av Julepils
Lenke til kommentar

Jeg leste følgende info om filen

These files outline to the operating system how to configure the Intel chipset components in order to ensure that the following features function properly:

...

� SATA Storage Support

� USB Support

� Identification of Intel® Chipset Components in the Device Manager

...

Så du bør nok deffinitivt installere den, ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...