Gå til innhold

Overklokking av AMD Barton!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok

jeg sjekka nettopp biosen min og jeg kan ha multiplier på 15 der

133*15=1995mhz.

Det skulle vel la seg gjøre da og sette på en barton selv om kortet mitt støtter kun 133mhz fsb?

noen grunn til at det ikke skulle gå?

Kom gjerne med innspill nå før jeg bestiller en :yes:

Lenke til kommentar
Det skulle vel la seg gjøre da og sette på en barton selv om kortet mitt støtter kun 133mhz fsb?

noen grunn til at det ikke skulle gå?

Kom gjerne med innspill nå før jeg bestiller en  :yes:

Jeg prøvde å si det i tråden: "Yess: Barton funker på KT266A, SiS735, osv.", men det var visst ingen som syntes det var interresant nok til å kommentere det.

BTW. Det er kanskje lurt å vente til barton'en blir billigere, ellers så kan du like gjerne kjøpe en Tbred + hovedkort til samme prisen.

Lenke til kommentar
Takker for svar på orginal multiplier hastighet  :yes:  

siden jeg har kun 133/266 mhz fsb, 11*133=1463 mhz, litt snaut, siden den er 1,8 orginalt?  

men skulle man da tro jeg kunne sette multipliern høyere?, siden den tåler 1,8 skulle vel ikke det være noe problem?, er multiplier på barton låst?

....11x166mhz kanskje?

Lenke til kommentar
....11x166mhz kanskje?

Nei, han mener nok at hovedkortet hans ikkestøtter mer enn 133MHz FSB, og at den høyeste multiplikatoren han kan stille i biosen er 11x.

Jeg vet ikke om det er vanlig at barton er ulåst, men de går uansett an å låse de opp. Multiplikatorene som CPU'en støtter er vel egentlig helt opp til 22x, men problemet er vel heller at biosen ikke støtter alle disse valgene. Hvis han oppdaterer til nyeste bios, tipper jeg han får støtte for inntil 16x. (dvs. XP2600+) Med litt overklokking av FSB, (f.eks til 145MHz) så vil han kunne kjøre den på 2,32GHz. Siden det ligger greit innen rekkevidde for en barton og alle hovedkort som støtter Tbred også støtter barton (uoffisiellt) så anser jeg barton som en veldig smart oppgradering. Særlig om han venter til barton kommer noe ned i pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...