Gå til innhold

mpeg4 er det bra?


Anbefalte innlegg

Heisann alle sammen.

 

jeg har nå investert i pinnacle sin videooverføringsboks...må bruke den til å overføre fra dv og hi8 kamera med..

Jeg lurer på om noen kan svare meg om mpeg4 er et greit format?jeg synes filene blir så små er redd at det blir dårlig kval....

 

jeg har pinnacle 12 som jeg tror er altfor kraftig for maskinen det stopper opp hele tiden(låser seg)

er det noen programmer som er greie og ikke bruker mye av dataen?..

 

:!:

Endret av runepettersen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du tenkt å redigere på materialet siden? Isåfall kan det være lurt å velge feks DV, da det er lettere å redigere på, i tillegg til at kvaliteten er bedre. Skal du derimot bare laste det inn for direkte visning tror jeg nok MPEG4 kan være en grei løsning, så lenge du ikke reagerer på kvaliteten selv.

 

Husk også at MPEG4 kan encodes i all mulig kvalitet og bitrate osv.

Lenke til kommentar
Har du tenkt å redigere på materialet siden? Isåfall kan det være lurt å velge feks DV, da det er lettere å redigere på, i tillegg til at kvaliteten er bedre. Skal du derimot bare laste det inn for direkte visning tror jeg nok MPEG4 kan være en grei løsning, så lenge du ikke reagerer på kvaliteten selv.

 

Husk også at MPEG4 kan encodes i all mulig kvalitet og bitrate osv.

 

 

 

Heisann lurer på om du kan hjelpe meg med en ting:)?jeg har tenkt å både redigere og bare brenne noe rett ut,men ingen av mine programmer kan lese mp4 ikke verken windows mp eller nero...har du noen råd til hvordan jeg kan få dem ut på ei dvd som kanvises på en vanlig dvd spiller? ps tror bare boksen kan legge inn i mp2.3,4

Endret av runepettersen
Lenke til kommentar

Vil du ha bedre kvalitet så lag et tomt notepad dokument i rota på minnebrikka el disken du har koblet til som heter BEST.TXT som er tom.

Da får du 2.5Mbit bitrate på filen ut.

H.264/MPEG4 er tungt å dra. Så har ikke noe med Pinnacle Studio 12 å gjøre.

Dual core el Quad core anbefales for å redigere.

 

Kenneth

 

Heisann alle sammen.

 

jeg har nå investert i pinnacle sin videooverføringsboks...må bruke den til å overføre fra dv og hi8 kamera med..

Jeg lurer på om noen kan svare meg om mpeg4 er et greit format?jeg synes filene blir så små er redd at det blir dårlig kval....

 

jeg har pinnacle 12 som jeg tror er altfor kraftig for maskinen det stopper opp hele tiden(låser seg)

er det noen programmer som er greie og ikke bruker mye av dataen?..

 

:!:

Lenke til kommentar

Hvis jeg skal brenne ut en dvd gjør jeg altså følgende: (?)

  • Bruker Premiere til å omkode videoen til instillingene Bosannes oppgav.
    MPEG2 er det formatet som brukes i vanlige DVD-spillere/filmer, og om du laster inn med en bitrate på ca 6Mbps, samt 320kbps til lyd tror jeg du skal bli rimelig fornøyd.
  • Drar video-fila over i DVDen med windows explorer.
  • Lager en tekstfil som heter best.txt og drar den til DVDen med windows explorer
  • Lukker sesjon

Vil det fungere på DVD spillere?

Endret av dahwan
Lenke til kommentar

Nope, det vil ikke fungerer.

Det jeg mente var på den enheten(masse lagring) som du har koblet til video transfer så lager du en fil som heter BEST.TXT, med store bokstaver. Da vil video transfer lage en fil som har en bitrate på 2.5Mbps.

For å brenne ut så må du legge dette inn i Pinnacle Studio eller annet program som forstår H.264 og brenne ut via denne som DVD.

 

Kenneth

 

Hvis jeg skal brenne ut en dvd gjør jeg altså følgende: (?)
  • Bruker Premiere til å omkode videoen til instillingene Bosannes oppgav.
    MPEG2 er det formatet som brukes i vanlige DVD-spillere/filmer, og om du laster inn med en bitrate på ca 6Mbps, samt 320kbps til lyd tror jeg du skal bli rimelig fornøyd.
  • Drar video-fila over i DVDen med windows explorer.
  • Lager en tekstfil som heter best.txt og drar den til DVDen med windows explorer
  • Lukker sesjon

Vil det fungere på DVD spillere?

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...