Gå til innhold

Bruke CSS fil eller ikke

Anbefalte innlegg

Folkens. Hvordan skal jeg få en MasterPage til å lystre bruken av en CSS file?

Følgende tag fungerer:

<body background="Images/bakgrunn.jpg">

mens følgende fungerer ikke:

<body class="Stylebody">

der CSS ser slik ut:

.Stylebody

{

background: "Images/bakgrunn.jpg";

}

Hva er det jeg ikek har skjønnt her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I css skal det stå

.stylebody {
background-image: url(images/bakgrunn.jpg);
}

Jeg har prøvd den også. Etter mye frem og tilbake la jeg merke til at det stod background som style parameter på BODY, men at jeg hadde background-image i CSS fila. Dette virket ikke så jeg testet med bare background. Det virker altså heller ikke. I min tidligere post så nevnte jeg om dette kansje hadde noe med plassering av filene å gjøre. Kan det hende at den image katalogen ikek er tilgjengelig av en eller annen grunn? Kan ikke se hvorfor, men dette er veldig nytt for meg

Lenke til kommentar

Hvis mitt eksempel ikke fungerer så har det garantert noe med plasseringen å gjøre (eller en feil i html fila der du linker til css fila)

Hvor er html fila i forhold til css fila? Kan du kansje laste opp koden? (både css og html)

Lenke til kommentar
Hvis mitt eksempel ikke fungerer så har det garantert noe med plasseringen å gjøre (eller en feil i html fila der du linker til css fila)

Hvor er html fila i forhold til css fila? Kan du kansje laste opp koden? (både css og html)

Med tanke på svarene dine i den andre tråden, hvordan skal jeg forholde meg til url i CSS filen? Den aktuelle CSS filen brukes jo i web sider på forskjellige nivåer på disken. Er det CSS filens posisjon som avgjør hva som er root? For det vil i så fall forklare hvorfor jeg ikke finner imagene fra CSS filen. Jeg må teste litt...

Takker så langt..

Lenke til kommentar

Jippi! La inn ../Images/bakgrunn.jpg i CSS filen og alt virker. Da har jeg fått svar på en masse...

Takker

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...