juxtapose Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Hei, Jeg lurer litt på hvordan det er med privatisteksamen, og funderer om jeg skal forbedre noen karakterer til neste år. Regner man ut gjennomsnittet av den gamle karakteren og privatisteksamens karakteren og deler den på 2, eller tar privatisteksamens karakteren plassen til den gamle karakteren? Jeg har prøvd å finne litt informasjon på nettet angående dette, uten hell. I tillegg blir jo mye endret til neste år pga. den nye reformen. Takk for alle svar! Lenke til kommentar
Immanuel Kant Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 rimelig sikker at den nye karakteren blir gjeldende (muligens ikke dersom den nye karakteren er svakere enn den gamle) uten at jeg har gjort dette selv Lenke til kommentar
donkeykong89 Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Hvis jeg har standpunkt karakter i et fag, og går opp til privatist eksamen. Blir standpunktkarakteren strøket hvis jeg får bra på privatisteksamen? Hva skjer hvis jeg har både standpunkt og eksamenskarakter i et fag da? Lenke til kommentar
tessani89 Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Altså: Hvis du får en bedre karakter på privatisteksamen enn det du hadde fra før, så vil den karakteren gjelde, og ikke den karakteren/karakterene du hadde i faget fra før. (Evt både st.punkt - og eksamenskarakter). Om du formodning ikke skulle få en bedre karakter, så kan du velge å ikke bruke karakteren og heller la den gamle gjelde. Noe som er uklart? Lenke til kommentar
juxtapose Skrevet 27. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2008 Takk for hjelpen. Forresten, du kan vel forbedre fag fra GK? Lenke til kommentar
donkeykong89 Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Takk for hjelpen. Forresten, du kan vel forbedre fag fra GK? Du kan forbedre det meste, men har hørt at det er nye regler som gjør sånn at hvis du har tatt f.eks 3FY(tredje klasse fysikk). Så kan du ikke gå tilbake og ta 2FY(andre klasse fysikk). Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Tar du opp et fag som privatist, og får bedre karakter enn gjennomsnitt av standpunkt og eventuelle eksamener i det faget, strykes alle gamle karakterer på ordinærvitnemålet. Lenke til kommentar
juxtapose Skrevet 27. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2008 Tar du opp et fag som privatist, og får bedre karakter enn gjennomsnitt av standpunkt og eventuelle eksamener i det faget, strykes alle gamle karakterer på ordinærvitnemålet. Men man kan ikke ta opp f.eks 2mx hvis man tok 3mx? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Den der er jeg faktisk ganske usikker på. Har hørt noe snakk om det, men er usikker. Lenke til kommentar
tessani89 Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 (endret) Jo, man kan forbedre 2mx karakteren. Hørte det av noen som mente det var ganske rart eller noe sånn Men ring til en rådgiver/sonans/bjørknes etc og hør, de kan svare korrekt på alle sånne spm. Her kan du feilinfo få vet du! Endret 28. juli 2008 av tessani89 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå